به گزارش ایسنا، جمشید جعفرپور در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: چهل سال از آن معجزه الهی می‌گذرد و فرصتی است که این کوله‌بار را زمین بگذاریم و نگاهی به پیش رو داشته باشیم. چهار دهه قبل انقلابی با نام و یاد خدا با رهبری مردی به رنگ خدا و با تلاش مردم به ثمر رسید. در آن زمان دین را عامل ستم‌پذیری می‌دانستند، ولی این انقلاب دین را به عاملی برای نشاط و حرکت تبدیل کرد. انقلاب به جای مسئولین اشرافی مسئولین انقلابی و مردمی را بر سر کار آورد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: امام فرمودند که نگه داشتن پیروزی از به دست آوردن آن سخت‌تر است. ایشان به امت آموخت که رمز پیروزی وحدت است. ما پس از آن جنگ هشت ساله را با سربلندی پشت سر گذاشتیم. پس از آن مردم به سوگ امام نشستند و دشمنان به تغییر آرمان‌ها امید بستند. از آن زمان سه دهه گذشت. ما راه سختی را پشت سر گذاشتیم. ما شاهد موفقیت‌ها و ناکامی‌هایی بودیم، اما برخی همراهان این انقلاب به تدریج از مسیر رهبری فاصله گرفته‌اند و برخی از آنها در زمین دشمن بازی کردند ولی فتنه بزرگ با حضور مردم و رهبری مقام معظم رهبری خنثی شد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما امروز شاهد پیشرفت‌های نظام در حوزه پژوهشی و علمی هستیم که این خود موجب نگرانی دشمن شده است و همه آنها تحریم‌های فلج‌کننده را بر ما روا داشتند، اما با مقاومت مردم، دشمن ناچار شد در این خصوص بر سر میز مذاکره بنشیند و برجام ایجاد شد، اما پس از آن آنها تعهدات خود را زیرپا گذاشتند و تحریم‌های جدیدی را ایجاد کردند.

جعفرپور تصریح کرد: امروز که قدم به دهه پنجم می‌گذاریم باید نگاهی به پیش‌رو داشته باشیم. دشمن توطئه‌هایی در سوریه و عراق ایجاد کرد که این توطئه‌ها شکست خورد. امروز آنها قصد دارند در کنار فشار اقتصادی جنگ روانی را تشدید کنند و مردم را از مسئولین نظام ناامید کنند. من برای دهه پنجم و سال‌های پیش‌روی انقلاب پیشنهاداتی دارم. ۱_ تقویت انسجام در جامعه و افزایش مشارکت جریان‌های نظام تحت لوای رهبری مقام معظم رهبری، ۲ – انتخاب مسئولین از نیروهای انقلابی و مردمی، ۳- توجه به نیروهای جوان و تحصیل کرده و اعتماد به مدیریت آنها،۴_ تقویت بنیان‌های فرهنگی و ارزش‌های انقلاب.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: ما شرایط دشوار سال‌های ۵۶ و ۵۷ را با یاد خدا و تلاش مردم پشت سر گذاشتیم. امروز نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران با همراه داشتن اقتدار الهی در حال جنگ با قدرتی شیطانی است که با رهبری‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش دولتمردان و حضور مردم بهمن‌ماه سال آینده در کنار سالگرد پیروزی انقلاب شکست تحریم‌ها را جشن خواهیم گرفت.