کتابی برای کار با کودکان مبتلا به اوتیسم و دیگر اختلالات رشد


کتابی برای کار با کودکان مبتلا به اوتیسم و دیگر اختلالات رشد

کتاب «مداخله‌های مبتنی بر بازی برای کودکان طیف اوتیسم و سایر اختلالات رشد» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «مداخله‌های مبتنی بر بازی برای کودکان طیف اوتیسم و سایر اختلالات رشد» با تألیف رابرت جیسون گرنت مشاور تاییدشده هیات ملی روانشناسی، دکتر روانشناس و متخصص حرفه‌ای در بازی‌درمانی و ترجمه‌ دکتر شهناز شهربانیان عضو هیأت علمی دانشگاه‌های تربیت مدرس و بوعلی سینای همدان، فهیمه حسنی دانشجوی دکتری رفتار حرکتی دانشگاه تهران و امیر صاحبکاران کارشناس ارشد آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی دانشگاه تهران از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شده است.

در ابتدای کتاب آمده است: مداخلات مبتنی بر بازی در افراد اوتیسم و دیگر اختلالات رشدی شامل انتخاب از انواع مداخلات گسترده بازی‌درمانی برای استفاده کودکان و نوجوانان مبتلا به طیف اوتیسم، مشکلات مربوط به یادگیری و یا دیگر اختلالات عصبی رشدی است. مداخلات طوری سازماندهی شده‌اند که بر بهبود مهارت‌های اجتماعی، تنظیم احساسات عاطفی، مهارت‌های ارتباطی و توسعه روابط و کاهش اضطراب تمرکز می‌کنند.

در معرفی بیشتر این کتاب عنوان شده است: این کتاب برای متخصصانی که با کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال اوتیسم و دیگر اختلالات رشد کار می‌کنند، نوشته شده است. مداخلات مبتنی بر بازی در این کتاب رویکرد درمانی عالی را ارائه می‌دهد که با کودکان یا نوجوانان در سطح عملکرد خودش رفتار می‌کند و به او برای به دست آوردن مهارت‌های لازم کمک می‌کند. متخصصان می‌توانند این مداخلات مبتنی بر بازی را که در این کتاب فهرست شده است به راحتی فهمیده و اجرا کنند و حتی مداخلات مبتنی بر بازی بیشتری را از خودشان ابداع کنند.

مداخلات در این کتاب توسط افراد حرفه‌ای که در رشته‌های مختلف مانند روان‌درمانی، کاردرمانی و گفتاردرمانی کار می‌کنند اجرا شده‌اند. علاوه بر این، مداخلات در محیط‌های مختلف از جمله کلینیک‌های بازی‌درمانی، مدارس، مراکز مسکونی، بیمارستان‌ها، محیط‌های کلینیکی و آموزشی نیز اجرا می‌شوند.

کتاب «مداخله‌های مبتنی بر بازی برای کودکان طیف اوتیسم و سایر اختلالات رشد» در 268 صفحه و با قیمت 25هزار تومان به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه آن می‌توانند با شماره تلفن 02177503824 تماس بگیرند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما