معرفی بهترین پمادهای سوختگی موجود در بازار


معرفی بهترین پمادهای سوختگی موجود در بازار

برای درمان سوختگی می‌توان از بهترین پماد‌های موجود در بازار مانند کالاندولا، تتراسایکلین و آلفا استفاده کرد. همچنین از روش‌های طبیعی مانند آلوئه ورا و عسل نیز می‌توان مانند بهترین پماد سوختگی در منزل استفاده کرد.

معرفی بهترین پمادهای سوختگی موجود در بازار


ستاره |
سرویس سلامت - برای اینکه بدانید بهترین پماد سوختگی در بازار چیست ابتدا باید تعریف دقیقی از کاربرد مورد نظرتان از پماد داشته باشید. آیا سرعت روند بهبود مد نظرتان است یا شدت کاهش درد و سوزش و یا کمک بیشتر به محو اثر سوختگی بر پوست؟ هر پماد سوختگی یک یا چند عملکرد قوی تر دارد اما پمادی که بیشتر کاربردها را در خود داشته باشد کدام است؟ درمان‌های طبیعی سوختگی مثل استفاده از آلوورا نیز می‌تواند در کاهش درد و التهاب ناشی از سوختگی کمک کند. برای آشنایی بیشتر با بهترین پمادهای سوختگی موجود در بازار و مواد طبیعی در منزل این مطلب را دنبال کنید.


بهترین پمادهای سوختگی

پمادهای سوختگی زیادی در داروخانه‌ها موجودند که هر کدام در زمینه‌‌ای از جمله کاهش التهاب یا بهبود رنگ پوست، می‌توانند به عنوان بهترین پماد سوختگی تلقی شوند. در زیر چند نمونه از بهترین پماد سوختگی موجود و کاربرد آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱ - پماد کالاندولا

پماد کالاندولا یکی از پر‌کاربرد‌ترین پمادهای ضد سوختگی است. اگرچه که از این پماد بیشتر برای سوختگی پای نوزاد به علت استفاده از پوشک یا ادرار سوختگی استفاده می‌شود اما به طور کل می‌توان از آن در درمان سوختگی‌ها استفاده کرد. این پماد نقش موثری در کاهش التهاب ناشی از سوختگی‌های خفیف دارد و همچنین به عنوان دارویی برای رفع خارش و سوزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۲ - پماد تتراسایکلین

پماد تتراسایکلین دارای خواص ضد باکتریایی است و مانع از عفونت باکتریایی می‌شود. علاوه بر این می‌تواند زخم‌های پوستی را که به دلیل سوختگی ایجاد شده‌اند بهبود بخشد. از پماد تتراسایکلین نمی‌توان برای درمان عفونت‌های عمیق و یا رد سوختگی استفاده کرد.

۳ - پماد ضد سوختگی ناژو

از این پماد می‌توان برای درمان برای سوختگی‌های سطحی و درجه یک و یا ادرار سوختگی کودکان استفاده کرد. معمولا پماد ناژو برای بهبود زخم‌های سطحی و یا به عنوان یکی از انواع پماد آفتاب سوختگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴ - پماد سوختگی آلفا

پماد آلفا نسبت به پمادهای دیگر روند بهبودی سریع‌تری دارد و عوارض بسیار کمتری دارد. این پماد جزء زیر گروه رژودرم است و از موارد درمانی مهم برای سوختگی پوست به حساب می آید.

پماد سوختگی آلفا التهاب و سوزش زخم را کاهش می‌دهد. این پماد سوختگی پس از یک روز مصرف، به برقراری جریان خون کمک می‌کند و به این طریق به ناحیه سوخته امکان حرکت بدون احساس درد را می‌دهد و همچنین به سرعت زخم را ترمیم می‌کند. چنانچه پس از مدتی استفاده از پماد آلفا، علائمی همچون خارش، سوزش مجدد و تحریک زخم را تجربه کردید مصرف این پماد را نیمه کاره رها نکنید زیرا این علائم، نشان‌دهنده روند بهبودی سریع در پوست است.

۵ - رژودرم

پماد سوختگی رژودرم به طور کلی به درمان و بهبود زخم‌های قدیمی به کار می رود. در حالت سوختگی پوست، این پماد رنگ پوست ناحیه آسیب دیده را با بقیه پوست هماهنگ می‌کند. اگر زخم سوختگی به شکل فرو رفتگی در پوست ایجاد شده باشد، پماد سوختگی رژودرم به شکل نسبی بر آن اثر می‌گذارد.

۶ - پماد سوختگی لاژکس

پماد سوختگی لاژکس در خود اسانس اسطوخدوس، اسانس شمعدانی معطر و … دارد. لاژکس لکه های سیاه در ناحیه زخم را از بین برده و اپیتلیزاسیون را کنترل می‌کند.این پماد سوختگی خشکی در ناحیه سوختگی را کاهش داده و در نتیجه درد را تسکین می‌دهد.

انواع سوختگی‌ها

هنگامی که صحبت از بهترین پماد سوختگی و درمان خانگی سوختگی به میان می‌آید، سطح یا شدت سوختگی از اهمیت زیادی برخوردار است:

۱ - سوختگی درجه یک: سوختگی‌های درجه اول، قرمز و دردناک هستند و کمی تورم دارند و زمانی که شما پوست را فشار می‌دهید، سفید می‌شود.

۲ - سوختگی درجه دوم: به طور معمول تاول می‌زند. سوختگی‌های درجه دو شدیدتر از درجه یک و بسیار دردناک هستند و ممکن است سبب ایجاد قرمزی و تورم شود.

۳ - سوختگی درجه سوم: این نوع سوختگی به تمام لایه‌های پوست آسیب می‌رساند. اثر سوختگی‌های درجه سه روی پوست باقی خواهد ماند. با توجه به امکان آسیب به اعصاب و بافت‌ها، سوختگی‌های درجه سوم ممکن است کم درد یا بدون درد باشند. این نوع سوختگی نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد و اگر دچار سوختگی شدید شدید، بلافاصله باید به پزشک مراجعه شود.

معرفی بهترین پمادهای سوختگی موجود در بازار


بعضی از سوختگی‌ها باید فقط توسط پزشک متخصص مورد معالجه قرار گیرند. به عنوان مثال، سوختگی‌های ذکر شده در زیر حتما نیاز به مراجعه به پزشک دارند:

سوختگی در چهره، در دست‌ها، پاها یا روی اندام تناسلی شما. سوختگی‌های درجه اول یا درجه دوم که مساحتی بزرگتر از دو اینچ (پنج سانتیمتر) قطر داشته باشند. سوختگی‌های درجه سوم

اگر با رعایت روش‌های درمان، سوختگی درمان نشود، باید با پزشک خود تماس بگیرید. خود درمانی و یا به تاخیر انداختن مراقبت‌های استاندارد ممکن است عواقبی جدی به دنبال داشته باشد.

بهترین پماد سوختگی با مواد طبیعی در منزل

مطالعات نشان داده است تعدادی از درمان‌های طبیعی وجود دارند که به درمان سوختگی‌های درجه اول و دوم کمک می‌کنند. در اینجا نگاهی به برخی یافته‌های کلیدی این تحقیقات برای درمان خانگی سوختگی می‌اندازیم.

۱. استفاده از آلوئه ورا

بر طبق یک بررسی تحقیقاتی که در سال 2007 در نشریه برنز منتشر شد، آلوئه ورا می‌تواند سرعت بهبودی سوختگی‌های درجه اول و دوم را افزایش دهد. برای تسکین درد و جلوگیری از ایجاد تاول و زخم، شما می‌توانید ژل آلوئه ورا را مستقیما و یک یا دو بار در روز روی محل سوختگی بمالید تا کاملا بهبود یابد.

معرفی بهترین پمادهای سوختگی موجود در بازار


۲. استفاده از عسل

مطالعات متعددی نشان می‌دهد که مالیدن عسل روی پوست ممکن است به بهبودی و کاهش التهاب آن کمک کند. به عنوان مثال، یک گزارش در سال 2011 در مجله پزشکی نیوزیلند منتشر شد که هشت مطالعه را بررسی کرده بود و نتایج آن نشان داد که عسل در درمان سوختگی‌های سطحی و درجه اول یا دوم موثر است.

با توجه به تحقیقات محدودی که در زمینه درمان طبیعی سوختگی انجام شده، هنوز خیلی زود است که روش‌های طبیعی به عنوان درمان قطعی سوختگی توصیه شوند. اگر در این زمینه هرگونه نظر و یا سوالی دارید، فراموش نکنید که در بخش ارسال نظرات آن را برای ما به اشتراک بگذارید.

برگرفته از سایت: verywellhealth.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا