اصغر همت جایگزین زنده‌یاد محب‌اهری در نقش «نوح» شد


اصغر همت جایگزین زنده‌یاد محب‌اهری در نقش «نوح» شد

مریم کاظمی کارگردان نمایش «ساعت هشت در کشتی»‌ از بازی اصغر همت در نقش نوح پیامبر جایگزین زنده یاد حسین محب‌اهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، مریم کاظمی کارگردان نمایش «ساعت هشت در کشتی» از بازی اصغر همت در نقش نوح پیامبر در این نمایش خبر داد. این کارگردان تئاتر گفت: گرچه گروه تئاتر مستقل در سوگ همراه همیشگی خود، حسین محب اهری عزیز نشسته است اما همان طور که خواست محب اهری بوده که همواره فعالیت نمایشی گروه ادامه داشته باشد و تئاتر در هر شرایطی به حیات خود ادامه دهد و بر صحنه جریان داشته باشد، تمرین جدیدترین نمایشمان را با یاد حسین محب اهری که همیشه در کنار ماست ادامه می‌دهیم.

کاظمی ادامه داد: حسین محب اهری خیلی خوشحال‌تر است که تمرین نمایش ساعت هشت در کشتی ادامه پیدا کند و مطابق برنامه ریزی روی صحنه برود. قطعا حسین محب اهری در اجرای این نمایش همراه ما خواهد بود. با پیوستن اصغر همت به جمع بازیگران این نمایش، مطابق جدول زمانبندی گروه برای اجرا در تالار هنر آماده می‌شویم. کاظمی در ادامه افزود : اصغر همت قرار است در نقش نوح پیامبر که قرار بود حسین محب اهری آن را ایفا کند بر صحنه خواهد رفت.

پیش از این گروه بازیگران حسین محب اهری، علی فروتن، حمید گلی ، مهراد زمانی و حسن همتی اعلام شده بودند . ساعت هشت در کشتی عنوان نمایشنامه‌ای نوشته آلریچ هاب است که هینار پیلر آن را از زبان آلمانی به انگلیسی برگردانده و ترجمه آن به زبان فارسی را حسین فدایی حسین انجام داده است. این اثر نمایشی با کارگردانی مریم کاظمی برای کودکان و نوجوانان مراحل تمرین خود را پشت سر می گذارد.

*«مثل ماهی در خاک» در کرمان به صحنه می‌رود

نمایش میدانی «مثل ماهی در خاک» از ۲۷ بهمن ماه به مدت ۱۰ شب در شهر کرمان به روی صحنه می‌رود.

این نمایش تازه‌ترین اثر موسسه مهنّا است که به قصه شهدای لشکر ۴۱ ثارالله در عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ و همچنین عملیات والفجر ۸ می‌پردازد، از ۲۷ بهمن ماه میزبان مردم کرمان خواهد بود.
این نمایش که رشادت‌های غواصان شهید دوران دفاع مقدس در سه عملیات کلیدی را روایت می‌کند، تمرینات هنروران و بازیگران خود را با حضور در یادمان شهدای غواص کربلای ۴ درحوزه هنری آغاز کرد.

مالک سراج، انوش معظمی، علی محمد رادمنش، فاطمه رادمنش، سید علی موسویان، هدی آهنگر، امیر علی زارعی، مینا محسنی نسب، علی نفیسی، حسام خلیل نژاد، علی فرحناک در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند و کوروش زارعی کارگردانی و علیرضا کوهفر نیز تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

پیش از این، نمایش «خورشیدی که از حلب طلوع می‌کند» آخرین محصول موسسه مهنا با استقبال چندهزار نفری مخاطبان در کشور سوریه مواجه شد.

*اجراهای پایانی «خانه برناردا آلبا»/ تخفیف ویژه دانشجویی در هشتم و سیزدهم بهمن

نمایش «خانه برناردا آلبا» به کارگردانی دکتر علی رفیعی هفته پایانی اجرای خود را در تالار وحدت سپری می‌کند و در روزهای هشتم و سیزدهم بهمن با تخفیف دانشجویی به صحنه می‌رود.
این اثر نمایشی در اجراهای پایانی خود در روزهای دوشنبه ۸ بهمن و شنبه ۱۳ بهمن با تخفیف ویژه دانشجویی به صحنه می‌رود. تهیه بلیت نمایش «خانه برناردا آلبا» از طریق سامانه فروش بلیت ایران نمایش امکانپذیر است.

*۱۷۰ کارگردان متقاضی شرکت در نخستین جشنواره تئاتر محیطی موزه

با پایان یافتن زمان دریافت آثار نخستین جشنواره تئاتر محیطی موزه از سوی دبیرخانه جشنواره، ۱۷۰ کارگردان متقاضی حضور در این رویداد تئاتری شدند. تا تاریخ جمعه پنجم بهمن ماه تعداد ۱۷۰ کارگردان از ۲۳ استان کشور متقاضی شرکت در نخستین جشنواره تئاتر محیطی موزه شدند.

از این تعداد تهران با ۶۰ نمایش، خوزستان با ۳۰ اثر، ایلام با ۲۱ اثر، لرستان با ۱۵ اثر، کردستان با ۱۲ اثر و همدان با ۱۱ اثر بیشترین متقاضیان شرکت در این جشنواره هستند. نخستین جشنواره سراسری تئاتر محیطی موزه با دبیری مجید امرایی از ۱۳ تا ۱۹ بهمن ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

*آثار راه یافته به بخش «تجربه‌های اجرا» جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی شدند

اسامی آثار نمایشی راه یافته به جدول نهایی بخش «تجربه‌های اجرا» بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران اعلام شد. دبیرخانه بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران ضمن قدردانی از تلاش و حضور تمامی گروه‌های دانشجویی حاضر در مرحله ارزیابی و انتخاب این بخش، با انتشار اطلاعیه ای از بازبینی نهایی ۱۵ اثر (۱۳ اثر حضوری و ۲ فیلم) ارائه شده در مدت چهار روز و راه یابی ۷ اثر به جدول نهایی این بخش خبر داد.

در اطلاعیه دبیرخانه آمده است: «گروه ارزیابی و انتخاب این مرحله متشکل از ندا شاهرخی، سامان خلیلیان و حسین توازنی زاده با اجماع کلی نسبت به آثار برتر و رویکرد پذیرش حداکثری آثار از سوی دبیرخانه جشنواره که امکان و فرصت بیشتری را در اختیار گروه‌ها برای به بار نشاندن ایده‌ها و تلاش‌شان فراهم می‌آورد، نتایج این مرحله را به شرح زیر و بدون هرگونه اولویتی اعلام می‌دارند.

۱- نمایش «می‌کشد سیاه، عمق فریاد» به کارگردانی المیرا رضایی تلواژگانی (دانشگاه سوره) ۲- نمایش «حضور ذهن» به کارگردانی باسط رضایی (دانشگاه هنر) ۳- نمایش «اثروارگی» به کارگردانی سجاد شفیعی فر (دانشگاه تهران) ۴- نمایش «باباجان سرطان تهران» به کارگردانی سید جعفر حجازی (دانشگاه هنر) ۵- نمایش «مونولاگ» به کارگردانی حمدحسین پورابلی (دانشگاه هنر) ۶- نمایش «فریاد طولانی» به کارگردانی مینا به کارثانی درابی (دانشگاه هنر) ۷- نمایش «اثر پروانه ای» به کارگردانی نیلوفر نقیب ساداتی (دانشگاه هنر)

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...