سالانه یک میلیارد سفر حومه‌ای در اطراف تهران


سالانه یک میلیارد سفر حومه‌ای در اطراف تهران

مدیرعامل راه آهن: سالانه حدود 400 میلیون سفر حومه‌ای در مسیر‌هایی که ریل وجود دارد در اطراف تهران صورت می‌گیرد

سالانه یک میلیارد سفر حومه‌ای در اطراف تهرانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، سعید محمد زاده درحاشیه نشست تخصصی معاونین و روسای پلیس راه آهن گفت: در اطراف تهران سالانه یک میلیارد سفر حومه‌ای انجام می‌شود که ۴۰۰ میلیون سفر در مسیر‌هایی که ریل وجود دارد انجام می‌شود، این امر بیانگر این است که باید بیشتر با ریل سفر کرد.
وی ادامه داد: باید بدانیم که اگرسفر با ریل انجام گیرد برای هر سفر یک دلار صرفه جویی در سوخت می‌شود.
در ادامه سردار محمد شرفی فرمانده پلیس پیشگیری ناجا گفت: اولویت ما در سال ۹۸ این است که در بخش‌هایی که ریل توسعه یافته است پلیس هم حضور فیزیکی داشته باشد به همین منظور نیازمند افزایش تجهیزات مدرن هستیم.
وی ادامه داد: در برنامه سال ۹۸ در صورت تامین اعتبار از ظرفیت پهپاد برای پایش مسیر‌های ریلی استفاده خواهیم کرد تا با خرید ۲ دستگاه پهپاد در راه اهن در جهت نظم و تامین امنیت نقش بیشتری را تامین کنیم.
وی افزود: تامین امنیت از اولویت‌های بالایی برخوردار است، زیرا اگر هر قطعه از راه اهن تامین امنیت نشود تبدیل به فاجعه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید برخی تجهیزات را به روزرسانی کنیم ادامه داد: ما معتقد هستیم صنعت ریل سنبل توسعه و اقتدار هر کشوری است و تاثیر زیادی در توسعه و اقتصاد کشور می‌گذارد.
سرهنگ حشمت الله ملکی فرمانده پلیس راه آهن در ادامه درباره کشفیات پلیس راه اهن گفت: تلاش می‌کنیم تا ایستگاه‌های راه اهن را با کیت ریل و ایکس ریل مجهز کنیم.
وی ادامه داد: با امکانات و تجهیزاتی که راه اهن در اختیار پلیس قرارداده است در زمینه کشف کالای قاچاق ۳۷۳ درصد رشد نسبت به ۹ ماه سال گذشته و در زمینه مواد مخدر ۱۰۰ درصد رشد داشتیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جام ملت‌های فوتسال آسیا|ازبکستان حریف ایران در نیمه‌نهایی شد