مذاکرات موشکی ایران و فرانسه کذب است


مذاکرات موشکی ایران و فرانسه کذب است

ادعای مسئولان وزارت امور خارجه فرانسه درباره برگزاری مذاکرات موشکی با ایران کذب است

حشمت الله فلاحت پیشه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: ایران بنایی ندارد در مورد حوزه های قدرت خود مذاکره کند. حوزه های عمق استراتژیک و موشکی ایران مولفه های قدرت و امنیت ما است و هیچ مجوزی برای مذاکره در این باره داده نشده است.
وی تاکید کرد: تا زمانی که سرنوشت برجام مشخص نشود و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در آن دیده نشود نه تنها درباره مسائل جدید مذاکره نمی کنیم بلکه اکنون در افکار عمومی و سیاست مداران داخل کشورمان این موضوع مطرح است که در حوزه هایی که امنیت اروپا را تامین می کند مثل مبارزه ایران با مواد مخدر و مافیای بین المللی آن ،مقابله با تروریست ها و همچنین مقابله با قاچاق انسان باید تجدید نظر صورت گیرد.
فلاحت پیشه ادامه داد: اکنون در داخل کشور فضایی ایجاد شده که چرا باید ایران با فعالیتهایش امنیت کسانی را تامین کند که به تعهدات خود عمل نمی کنند. اروپایی ها بدانند اگر ایران نبود داعش به مرزهای اروپایی می رسید و اگر مقابله با مواد مخدر نبود اروپا دچار بحران در این زمینه می شد، حتی اگر کمپ هایی در مرزهای شرقی کشور برای مقابله با قاچاق انسان ایجاد نمی شد اروپا با مشکلات بسیار بیشتری مواجه می شد.
وی تاکید کرد: اکنون بسیاری از مردم و سیاست مداران درخواست دارند که در این زمینه ها تجدید نظر شود به ویژه اینکه ما 2 هزار و 600 شهید در مبارزه با مواد مخدر داده ایم اما از آن طرف اروپایی ها به تعهدات خود پای بند نیستند.
اجلاس لهستان بوی توطئه می دهد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد امریکا و برخی کشورهای غربی در برگزاری اجلاس لهستان یک توطئه را پی ریزی می کنند.
حشمت الله فلاحت پیشه افزود: برآورد ما این است که امریکایی ها با توجه به سوابق شان در حال برنامه ریزی یک توطئه در ورشو هستند و نگاه به چند دهه اخیر نشان می دهد که هر دهه یک توطئه را برنامه ریزی و عملیاتی کردند.
فلاحت پیشه در همین زمینه یادآور شد: در سال 1373 افراطی گری را به افغانستان آوردند، یک دهه بعد به سلفی گری دامن زدند و بعد از آن نیز شروع به ناآرام سازی در کشورهای اسلامی کردند.
­رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمارها می گوید در چند سال گذشته خرید اقلام نظامی از غربی ها در برخی از کشورهای منطقه به طور میانگین 150 درصد رشد داشته است به طور مثال شاهد رشد 240 درصدی در عربستان و 230 درصدی در امارات هستیم که همه اینها نشان می دهد در ورشو توطئه ای برای ناآرام سازی در کشورهای اسلامی در کار است.
فلاحت پیشه با بیان این که امروز در جلسه کمیسیون امنیت ملی این موضوع با حضور نمایندگان دستگاه های اطلاعاتی - امنیتی و وزارت خارجه مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: رابطه ما با لهستان یکصد سال به صورت حسنه ادامه داشته است و مردم ایران میزبان آوارگان لهستانی بوده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت