مهمترین سرمایه معنوی در علوم انسانی قرار می گیرد


مهمترین سرمایه معنوی در علوم انسانی قرار می گیرد

غلامی گفت: مهمترین سرمایه معنوی در علوم انسانی قرار می گیرد. تصور واقعی از کمیت و کیفیت علوم انسانی را در جشنواره فارابی می توان دید.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «منصور غلامی» در مراسم اختتامیه جشنواره فارابی که امروز (۷ بهمن ماه ۱۳۹۷) در سالن اجلاس برگزار شد، گفت: علوم انسانی در سخنان اساتید و فرهیختگان مورد توجه قرار گرفته است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه محور علوم انسانی انسان است، افزود: انسان جز بهترین مخلوق خداوند است جا دارد بحث های موضوعی را تا حد توان گسترش دهیم.

وی تاکید کرد: این موضوع جایگاه علوم انسانی را اولویت بیشتر می‌بخشد. مهمترین سرمایه معنوی ما در علوم انسانی جای می گیرد. باید یافته ها و دستاوردهای مردمان این مرز و بوم بازخوانی شود.

غلامی گفت: جشنواره فارابی برگزار شد تا با تداوم آن، اندیشمندان و محققان مورد پاسداشت قرار گیرد تا تصور واقعی از کمیت و کیفت علوم انسانی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر علوم ادامه داد: همکارانم در وزارت علوم نهایت تلاش را کرده اند تا این نشست را به بهترین وجه فراهم کنند. برگزاری دوره در جشنواره فارابی موجب شناسایی و قدر شناسایی گنجینه انسانی در علوم انسانی و اسلامی شده است. انجمن های علمی معتبر کشور و اعضای هیئت علمی ‌به خصوص خانم‌ها بیشتر از دوره های قبل بودند.

وی بیان کرد: بررسی روند اخیر جشنواره، رعایت اخلاق پژوهش، تقویت شبکه نخبگان علوم انسانی و ارتباط با سایر مراکز دنیا مورد توجه قرار گیرد.

وزیر علوم ‌تاکید کرد: باید جشنواره فارابی منعکس کننده تمامی صداها در علوم انسانی و اسلامی باشد. دبیرخانه می تواند با همکاری دانشگاه ها و انجمن علمی برای گفتگوی سازنده بکوشد تا از دانش نخبگان در سیاست گذاری به درستی استفاده شود چون برخی از مشکلات کشور به دلیل عدم گفتگوست.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»