نوحه خوانی پامنبری به مناسبت شهادت صدیقه طاهره (س)/ نحوه رفتار اجتماعی پیغمبر اسلام (ص) با مردم متواضعانه بود


نوحه خوانی پامنبری به مناسبت شهادت صدیقه طاهره (س)/ نحوه رفتار اجتماعی پیغمبر اسلام (ص) با مردم متواضعانه بود

خبرگزاری شبستان: آئین عزاداری نوحه خوانی پامنبری توسط سید احمد درخشنده، ذاکر اهل بیت (ع) به مناسبت «سوگواره یاس نبوی» در آستان امامزادگان حسن (ع) و محمد (ع) کوی ریشهر منطقه 2 شهر بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، مراسم عزاداری «سوگواره یاس نبوی» به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) پنجشنبه شب (4 بهمن) از سوی اداره اوقاف و امورخیریه، هیئت مذهبی سائلین المهدی (عج) و با مشارکت پایگاه مقاومت بسیج شهید احمد جلالی ریشهری، هیات امناء مسجد امام حسن مجتبی (ع) و با همکاری هیئت مذهبی سائلین الحسین (ع) در آستان امامزادگان حسن (ع) و محمد (ع) کوی ریشهر منطقه 2 شهر بوشهر برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی، استاد حوزه علمیه شهید دستغیب شیراز در این مراسم با بیان اینکه زیبایی و حقیقت الهی یک هدیه ای است که انسان مومن را شیفته دین می کند، اظهار کرد: شهدای کربلا جذب زیبایی دین شدند که در صحنه قیام عاشورا توانستند به فرمان خدا اقدام به جهاد فی سبیل الله و دفاع از دین اسلام کردند.

حضرت امام حسین (ع) مظهر دین بود

وی با اشاره به اینکه حضرت امام حسین (ع) مظهر دین و یک قطعه لاینفک عاشورا بود که حضرت عباس بن علی (ع) شیفته در شخصیت سومین امام شیعیان بود، افزود: حضرت امام زمان (عج) تابلو جذاب و زیبای دین است و هر کس ایشان را کامل درک کند و بشناسند، دیگر نیاز به هیچگونه استدلال در خصوص تمام فرایند عالم هستی ندارد.

راه نجات از گروه های خطر «وَ لْتَنظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ»

استاد حوزه علمیه شهید دستغیب شیراز با اشاره به اینکه نظر در معرفت نفس «وَ لْتَنظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ» تنها راه نجات از گروه های خطر است، گفت: درجه تقوا با درجات قرب الی الله و ارزشمندی انسان، نسبت مستقیم دارد و کسانی که «فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِنْدَ مَلِیکٍ مُقْتَدِرٍ» عامل هستند به سرعت در جاده به سمت الی الله هم آغوش «عِندَ مَلِیکٍ مُّقْتَدِرٍ» می شوند و در آخر عمل صالح و طالح به پروردگار می رسند و این فروغی بین کافر و مومن است.

سلوک پیغمبر اسلام (ص)؛ مبتنی بر تکریم، رحمت و تواضع

وی دین شناسی، دین پذیری و پذیرش ملکات انسانی اکراه ندارد بلکه ثابت قدم بودن در راه دین عشق و علاقه می خواهد، عنوان کرد: سلوک پیغمبر اسلام (ص) در رفتار با مردم مبتنی بر تکریم، رحمت و ادب بود و همیشه با محبت، ادب و تواضع به مردم پاسخ می داد و لذا والدین در این راستا وظیفه دارند در اصول تربیتی به فرزندان خود ادب، مهربانی و عشق و محبت تزریق کنند تا در رفتار با مردم جامعه نیز اینگونه باشند.

سبک زندگی توحیدی

این کارشناس فرهنگی ابراز کرد: دین آنقدر زیبا است که دختر اولین امام شیعیان حضرت زینب کبری (س) برای حفظ دین باید خواری و ذلت و سختی بکشد و از آن طرف حسین بن علی (ع) باید توسط لشکر بی دین و کافر لب تشنه به مقام شهادت برسد.

نوحه خوانی پامنبری به مناسبت شهادت صدیقه طاهره (س)/ نحوه رفتار اجتماعی پیغمبر اسلام (ص) با مردم متواضعانه بود

نحوه رفتار اجتماعی پیغمبر اسلام (ص) با مردم

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه پیغمبر (ص) خدای ادبیات و دانش الهی بود، خاطرنشان کرد: نبی الله حضرت محمد مصطفی (ص) هر وقت می خواست با مردم حرف بزند خیلی شمرد سخن می گفت و با چهره ای سرخ و به سختی حرف می زد زیرا بارها فرمودند می ترسم حرفی بزنم که دلی برنجد و همیشه همه امت را از عیب جویی و غیبت و تندخویی منع می کرد.

وی با عنوان اینکه فاطمیه تابلوی زیبایی دین در وجوه الله است، اظهار کرد: اگر تمام زیبایی ها، نیکویی ها و جلوات دنیایی مهندسی شوند و به شکل انسان درآید حضرت فاطمه زهرا (س) تجسم همه این خوبی ها، زیبایی ها و دل بری ها می شود و صدیقه طاهره (س) افتخار شیعه و مظهر محبت الله است.

نوحه خوانی پامنبری به مناسبت شهادت صدیقه طاهره (س)

گفتن است، آئین عزاداری نوحه خوانی پامنبری توسط سید احمد درخشنده، ذاکر اهل بیت (ع) در این آستان مقدس برگزار شد.

یادآور می شود: مراسم دعای ندبه صبح آدینه (5 بهمن) با نوای حجت الاسلام سید محمد حسینی در آستان امامزادگان حسن (ع) و محمد (ع) کوی ریشهر قرائت و از شبکه استانی صدای بوشهر پخش زنده شد.

پایان پیام/518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو