صحیفه سجادیه پاسخگوی همه نیازهای بشر است


صحیفه سجادیه پاسخگوی همه نیازهای بشر است

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه صحیفه سجادیه پاسخگوی همه نیازهای بشر است، گفت: مرکز تخصصی صحیفه باید تفسیری جامع و کامل از این اثر ارزنده را تولید و منتشر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، آیت الله «غلامعلی نعیم آبادی» در نشست بررسی راهکارهای ترویج معارف صحیفه سجادیه در عرصه بین الملل با تسلیت ایام فاطمیه، به دیدگاه اندیشمندان شرکت کننده در این نشست در رابطه با صحیفه اشاره و اظهار کرد: نگاهمان را نسبت به صحیفه سجادیه باید تصحیح کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی صحیفه را کتاب دعا، دیگری کلام و بعضی نیز از نگاه دیگری به این کتاب گرانسنگ می نگرند، افزود: اگر نگاه جامع به صحیفه سجادیه داشته باشیم درخواهیم یافت که پاسخگوی همه نیازهای بشر است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در ادامه با اشاره به رواج دین گریزی در بین مسحیان، گفت: فروش کلیسا یکی از معاملات رایج در کشور انگلستان است و رفتار بد از یک سو و تفسیرهای غلط از سوی دیگر مردم را از کلیسا دور کرده است.

وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه باید در معرض دید متخصصان حوزه های مختلف قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پاستور در کشف میکروب وبا از تعبیر امام سجاد(ع) در دعای مرزداران بهره گرفت.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه کلام اهل بیت(ع) را بیان کنیم تا دنیا عاشق ائمه(ع) شوند، افزود: اگر صحیفه سجادیه را آن طور که هست معرفی کنیم می توان در جمع مارکسیست های افراطی نیز معارف اهل بیت(ع) را تبیین کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ترجمه صحیفه سجادیه به زبان های مختلف تاکید کرد و گفت: هر مترجمی نمی تواند و نباید صحیفه را ترجمه کند و باید از مترجمین قوی و زبردست مسلط به زبان مورد نظر، به زبان عربی و هم به معارف اهل بیت(ع) استفاده شود.

امام جمعه بندرعباس همچنین خواستار حمایت دولت از برنامه های فرهنگی شد و عنوان کرد: انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و اگر به دنبال غنی شدن هستیم باید فرهنگ جامعه را ارتقا بخشیم.

گفتنی است؛ در این نشست اندیشمندان شرکت کننده داخلی و خارجی به تبیین راهکارهای ترویج صحیفه سجادیه در عرصه بین الملل پرداختند.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس