نیازمند کمک خیران در مرکز نگهداری معتادان استان هستیم


نیازمند کمک خیران در مرکز نگهداری معتادان استان هستیم

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان شرقی گفت: نیازمند حمایت خیرین در مرکز نگهداری معتادان استان هستیم.

به گزارش ایسنا، بابک محبوب علیلو در جلسه نحوه مدیریت مرکز نگهداری معتادان (ماده ۱۶ اصلاحی قانون مبارزه با مواد مخدر) با اشاره به وجود ۱۷ مرکز نگهداری معتادان در کشور و برخورداری ۱۵ مرکز از اعتبارات دولتی، اظهار کرد: مرکز نگهداری معتادان این استان از آغاز فعالیت، بدون اعتبارات دولتی سرپا ایستاده است، اما با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیازمند حمایت خیران در حوزه‌های مالی، پزشکی، روانپزشکی، پرستاری، مددکاری، روانشناسی و مشاوره است.

وی با بیان اینکه نگرش دادگستری کل استان به آسیب اجتماعی اعتیاد، فرابخشی است بر ادامه فعالیت و حفظ وضعیت موجود مرکز نگهداری معتادان استان، همکاری دستگاه‌های اجرایی و انتظامی استان در تأمین نیازها و خواسته‌های مرکز یادشده و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حمایت از معتادان بهبودیافته و در حال درمان تأکید کرد.

علیلو با تاکید بر ضرورت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد و حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از خانواده‌های درگیر امر اعتیاد و سو مصرف مواد مخدر، خواستار تشکیل «مجمع خیرین آذربایجان شرقی» در حوزه‌های حمایت مالی و ارائه خدمات فنی و تخصصی شد و از تمام متخصصان در حوزه‌های پزشکی، روانپزشکی، پرستاری، مددکاری، روانشناسی و مشاوره و خیران خواست تا به یاری مرکز نگهداری معتادین با بیش از ۵۰۰ معتاد متجاهر بشتابند.

مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۴ آغاز به فعالیت کرد و اکنون بنابر مصوبه کمیته کشوری ماده ۱۶، مقرر شده است به سازمان بهزیستی واگذار شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403