«ملا برادر» به گفتگو‌های طالبان با آمریکا در قطر می‌پیوندد


«ملا برادر» به گفتگو‌های طالبان با آمریکا در قطر می‌پیوندد

یک مقام ارشد طالبان گفت: رهبری جدید دفتر سیاسی طالبان در قطر به زودی به گفتگو‌های صلح با آمریکا خواهد پیوست.

خبرگزاری فارس: یک مقام ارشد طالبان به رویترز گفت: رهبری جدید دفتر سیاسی طالبان در قطر به زودی به گفتگو‌های صلح با آمریکا خواهد پیوست.

ششمین روز گفتگو‌های صلح میان طالبان و آمریکا در قطر جریان داشته و به جز وقفه‌ای کوتاه در روز جمعه که ناشی از اختلاف میان آمریکا و طالبان بوده این گفتگو جریان دارد.

رویترز در ادامه نوشت: ۲ مقام ارشد طالبان در افغانستان اعلام کردند که انتصاب ملابرادر به عنوان رئیس دفتر قطر نقطه عطفی در مذاکرات با آمریکا خواهد بود و وی به زودی برای پیوستن به مذاکرات به قطر سفر خواهد کرد، موضوعی که آمریکا از آن استقبال خواهد کرد.

تاکنون مقامات آمریکایی در مورد پیوستن این مقام ارشد طالبان به مذاکرات صلح اظهارنظر نکردند.

ملا برادر که در این اواخر رهبر نظامی طالبان در جنوب افغانستان را برعهده داشته است توسط تیم مشترکی از نظامیان آمریکا و پاکستان به اسارت گرفته شد.

به نوشته این رسانه انگلیسی، ملا برادر که یکی از نزدیکان رهبر سابق طالبان ملا عمر است، قادر است بازوی دیپلماتیک و سیاسی طالبان را برجسته‌تر کند و پیوستن وی به مذاکرات می‌توانند نگرانی آمریکا از قطع ارتباط این گروه با القاعده را کمتر کند؛ بنابراین گزارش، یکی از مهمترین خواسته‌های آمریکا در طول مذاکرات تضمین این گروه برای تبدیل نشدن افغانستان به مکانی برای حمله به خاک آمریکا و متحدان این گروه است. در این زمینه یک مقام ارشد طالبان گفت: این گروه به آمریکا اطمینان داده است که خاک افغانستانی به مکانی برای حمله به آمریکا تبدیل نخواهد شد.

وی ادامه داد: ما اعلام کردیم که با داعش ارتباطی نداریم، اما قطع ارتباط با القاعده را در حالی که آن‌ها با رهبر طالبان بیعت کردند را نپذیرفتیم که این موضوع باعث وفقه کوتاه در گفتگو‌ها شد و مجددا این گفتگو از سر گرفته شده است.

/انت‌های پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد