342 طرح در ایام دهه فجر در گنبد به بهره برداری می رسد


342 طرح در ایام دهه فجر در گنبد به بهره برداری می رسد

گنبدکاووس - ایرنا - معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: در ایام دهه فجر امسال 342 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار دو هزار و 116 میلیارد و 40 میلیون ریال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی بعدازظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: علاوه بر آن، عملیات اجرایی 60 طرح شامل 49 طرح عمرانی و 11 طرح اقتصادی با اعتبار 9 هزار و 588 میلیارد و 520 میلیون ریال نیز در این ایام آغاز می شود.
وی افزود: در مجموع در ایام دهه فجر امسال، 402 طرح عمرانی و اقتصادی با هزینه 11 هزار و 704 میلیارد و 572 میلیون ریال به بهره برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود که از نظر تعداد 80 درصد و از نظر هزینه های آن، حدود 13 برابر دهه فجر سال قبل است که در تاریخ این شهرستان کم سابقه می باشد.
کریمی گفت: با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح های دهه فجر امسال برای سه هزار و 163 نفر از جوانان گنبدکاووس فرصت شغلی ایجاد می شود و خانواده های زیادی از مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان نیز از مزایای آن بهره مند می شوند.
به گفته وی، طرح های عمرانی قابل افتتاح گنبدکاووس در دهه فجر امسال از نظر تعداد در مقایسه با دهه فجر پارسال 48 درصد و از نظر اعتباری نیز 139 درصد رشد داشته است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با اشاره به راهبرد مدیران شهرستان برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی درحوزه اقتصادی برای ایجاد اشتغال، ادامه داد: با وجود شرایط نسبتا سخت اقتصادی کشور و تنگناهای مالی دولت، بحمدالله شرایط مناسب در این حوزه فراهم و افزون بر 9 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در گنبدکاووس انجام شد.
کریمی افزود: عملیات اجرایی چند طرح اقتصادی شامل 'زنجیره مرغ تخمگذار و مرغ مادر با اعتبار 3800 میلیارد ریال، زنجیره کشاورزی اورگانیا و ایجاد مجتمع کشاورزی در روستاهای مرزی با 1010 میلیارد ریال، مرمت و بهسازی آب بندان ها با 1040 میلیارد ریال، گلخانه صیفی جات با 900 میلیارد ریال و کارخانه استحصال ید کریستال با 600 میلیارد ریال در ایام دهه فجر امسال آغاز می شود.
وی اضافه کرد: دراین ایام برخی طرح ها مانند 'زهکشی 10 هزار هکتار اراضی زراعی پایین دست سد گلستان با 350 میلیارد ریال، کارخانه خوراک دام و طیور با 270 میلیارد ریال، نیروگاه 6 مگاواتی برق خورشیدی با 190 میلیارد ریال، کارخانه تولید آرد گندم با 120 میلیارد ریال و واحد خشک کردن میوه با 80 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین از تدوین 435 برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری ویژه ایام دهه فجر امسال برای اجرا درمناطق شهری و روستایی خبر داد و گفت: 40 مورد از این برنامه ها بصورت شاخص در جدول ستاد دهه فجر شهرستان گنجانده شده است.
کریمی با تاکید برضرورت حضور پرشور و گسترده توام با وحدت و انسجام گروه های مختلف مردم و مسئولان در برنامه های پیش بینی شده دهه فجر امسال، افزود: این حضور توطئه دشمنان و بدخواهان نظام برای اختلاف افکنی بین اقوام و مذاهب و ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان را خنثی می کند.
وی همچنین با اشاره به برخی خدمات انقلاب اسلامی و دولت های آن در این شهرستان در 40 سال گذشته درحوزه های مختلف، گفت: این خدمات که به هیچ وجه قابل قیاس با دوران قبل از انقلاب نیست، باید برای مردم و جوانان تبیین شود.
کریمی افزود: برای تبیین خدمات نظام به مردم نقش رسانه های ارتباط جمعی بسیار مهم و پررنگ است ضمن اینکه در ایام دهه فجر امسال، راویان انقلاب به روستاها و مدارس اعزام می شوند تا دستاوردها و خاطرات دوران پیروزی انقلاب آن را برای مردم و نسل جوان بیان نمایند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس به سفر دو هفته پیش رییس جمهوری به گنبدکاووس و گلستان نیز اشاره کرد و گفت: سفر دو روزه رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید در روزهای 24 و 25 دی برکات زیادی برای مردم استان و این شهرستان به همراه داشت.
کریمی اضافه کرد: درحوزه شهرستان گنبدکاووس هفت طرح با اعتبار 1110 میلیارد ریال از محل مصوبات سفر اجرایی می شود و دو هزار میلیارد ریال نیز در قالب طرح های مشترک با دیگر شهرستان ها سهم این شهرستان از مصوبات سفر است.
وی گفت: 30 تا 40 هزار میلیار ریال از تفاهمنامه های بانکی 200 هزار میلیارد ریالی سفر ریاست جمهوری نیز سهم گنبدکاووس است.
کریمی نهایی شدن احداث راه آهن گرگان - گنبد - مشهد را از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری دانست و افزود: راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و احداث بیمارستان 380 تختخوابی به عنوان دو مطالبه مردم گنبدکاووس نیز پیگیری و اجرایی می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ گلستان در شرق این استان واقع است.
/3039/1860

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد