بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!


بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

آنر 7A که در بهار سال 97 منتشر شد، یکی از ارزان قیمت ترین اسمارت فون های آنر در سال 2018 میلادی بود که دارای مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری نسبتا زیادی می باشد. در ادامه با بررسی  Honor 7A همراه نت نوشت باشید. نوشته بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار! اولین بار در نت نوشت. پدیدار شد.

بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

آنر ۷A که در بهار سال ۹۷ منتشر شد، یکی از ارزان قیمت ترین اسمارت فون های آنر در سال ۲۰۱۸ میلادی بود که دارای مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری نسبتا زیادی می باشد. در ادامه با بررسی Honor 7A همراه نت نوشت باشید.

0

اسمارت فون آنر ۷A که در بهار سال ۹۷ منتشر شد، یکی از ارزان قیمت ترین اسمارت فون های آنر در سال ۲۰۱۸ میلادی بود. هرچند که آنر همواره با اسمارت فون های ارزان قیمت و در عین حال قدرتمند خود شناخته می شود، اما Honor 7A دارای مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری نسبتا زیادی است. در ادامه با بررسی مشخصات Honor 7A همراه نت نوشت باشید.

بررسی مشخصات Honor 7A : نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت:
قیمت بسیار پایین، نمایشگر HD، دو سیمکارته، به علاوه‌ی اسلات جداگانه‌ی کارت حافظه microSD

نقاط ضعف:
مشکلات عملکردی

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی گرند پرایم پرو ۲۰۱۸ از سامسونگ؛ ارزان قیمت و پرفروش!

بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

بررسی مشخصات Honor 7A

طراحی و نمایشگر

بررسی مشخصات Honor 7A را با نقد طراحی آن آغاز می کنیم. گوشی های ارزان قیمت امروزی معمولا ظاهری شبیه به اسباب بازی دارند! اما آنر ۷A اینچنین نیست. این گوشی ظاهری موجه داشته و در بین سه رنگ آبی، مشکی و طلایی آن، رنگ آبی بسیار زیبا به نظر می رسد. البته بدنه‌ی آبی رنگ آنر ۷A به همراه خطوط نقره ای آنتن موجود بر روی قاب پشتی، به زیبایی اسمارت فون هایی چون Honor 10 نیست، اما این گوشی با قاب پلاستیکی خود می تواند همچنان به عنوان اسمارت فونی شیک در نظر گرفته شود. Honor 7A فقط ۱۵۰ گرم وزن داشته و ابعاد آن ۱۵۲٫۴* ۷۳ * ۷٫۸ میلی متر می باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی honor 10 lite : ارزان قیمت و قدرتمند، مثل همیشه

بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

قاب پشتی

مثل اکثر اسمارت فون های Honor، حسگر اثر انگشت در Honor 7A در وسط قاب پشتی جای گرفته است. دوربین اصلی به همراه فلش LED در بالای قاب پشتی به صوری افقی قرار دارند. دوربین کمی از قاب گوشی بیرون زده است که برای حل این مشکل باید از کیس محافظ برای دستگاه استفاده کنید. لبه های گرد دستگاه مثل آینه می درخشند، و اگرچه این ویژگی کمی باعث می شود تا گوشی ارزان قیمت به نظر برسد، اما برای یک اسمارت فون ۱٫۵ میلیون تومانی بد نیست.

بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

لبه های گرد و درخشنده

در لبه‌ی سمت چپ گوشی یک سینی مخصوص برای قرارگیری دو سیمکارت به علاوه‌ی یک کارت حافظه جانبی وجود دارد. همچنین یک جک ۳٫۵ میلی متری هدفون در بالای لبه سمت چپ جای گرفته و دکمه های پاور و تنظیم و صدا هم طبق معمول در لبه‌ی سمت راست گوشی قرار دارند. در لبه پایینی گوشی یک پورت قدیمی micro USB در وسط قرار گرفته است و یک اسپیکر تنها هم در کنار آن جای دارد. البته طراحان آنر برای حفظ زیبایی، هر دو سمت پورت micro USB را شبکه بندی کرده اند، اما فقط یکی از آن ها دارای اسپیکر می باشد. صدای این اسپیکر به نسبت بلند بوده و دارای کیفیت مناسبی هم می باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی Honor 8X ؛ زیبا، قدرتمند و ارزان قیمت

بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

آنر ۷A

درست است که آنر ۷A یک موبایل ارزان قیمت است، اما بسیاری از دیگر اسمارت فون های ارزان قیمت امروزی به پورت USB-C مجهز شده اند و بهتر بود تا آنر هم از این استاندارد پیروی می کرد.

صفحه نمایش

بررسی مشخصات Honor 7A را با صفحه نمایش دستگاه ادامه می دهیم. این گوشی دارای یک نمایشگر ۵٫۷ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ و رزولوشن ۷۲۰*۱۴۴۰ پیکسل (۷۲۰P یا HD) می باشد. تراکم پیکسلی این نمایشگر در حدود ۲۸۲ پیکسل در هر اینچ مربع می باشد که در مقایسه با میان رده های امروزی که معمولا دارای تراکم بالای ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ مربع می باشند حرفی برای گفتن ندارد. بنابراین کیفیت و وضوح این نمایشگر بالا نیست و حتی در متون و آیکون های موجود بر روی آن می توان متوجه رزولوشن پایین نمایشگر شد. البته در مقایسه با گوشی هایی مثل Galaxy Grand Prime Pro 2018 در این رنج قیمتی، نمایشگر Honor 7A پادشاهی می کند!

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei P Smart 2019 : ویژگی های زیاد با قیمتی پایین

بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

نمایشگر اچ دی

اما دیگر مشخصات نمایشگر Honor 7A خوب می باشد. میزان نور صفحه نمایش این گوشی بالا بوده و کیفیت تاچ و شدت رنگ ها در آن خوب می باشد.

اگرچه از Honor 7A به دلیل استفاده از نمایشگر ۷۲۰P نمی توان خورده گرفت (به دلیل قیمت بسیار پایین گوشی)، اما در همین رنج قیمتی، برندهایی مثل شیائومی گاها از نمایشگرهای ۱۰۸۰P استفاده می کنند. پس آنر هم می توانست صفحه نمایش بهتری را برای آنر ۷A در نظر بگیرد.

از ویژگی های دیگری که در بررسی مشخصات Honor 7A می توان به آن ها پرداخت، می توان به Face Unlock اشاره کرد که برای یک گوشی ۱۵۰ دلاری عالی است. خوشبختانه Face Unlock در این گوشی بسیار خوب و دقیق عمل می کند، اما همچنان بهتر است تا برای حفظ امنیت، قفل دستگاه را با حسگر اثر انگشت باز کنید. ضمنا این گوشی دارای تکنولوژی NFC نمی باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی Honor View 20 ؛ اولین دوربین ۴۸ مگاپیکسلی همراه با AI طراحی معرکه و قیمت مناسب!

بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

حسگر اثر انگشت، نسبتا سریع و قابل اعتماد!

سخت افزار، نرم افزار و عملکرد

در بررسی مشخصات Honor 7A از نظر سخت افزاری، با یک پردازنده Snapdragon 430 به همراه ۲ گیگ RAM و ۱۶ گیگ حافظه داخلی روبه رو هستیم. البته مدل های گرانتری از آنر ۷A با ۲ یا ۳ گیگ RAM و ۳۲ گیگ حافظه داخلی وجود دارند. واحد پردازش گرافیکی این دستگاه نیز Adreno 505 می باشد.

آنر معمولا به ارائه‌ی اسمارت فون هایی جوان پسند با عملکردی خوب و قیمتی پایین معروف می باشد. از آنجایی که جوان ترها معمولا به اجرای بازی و دیدن ویدیو با گوشی خود علاقه دارند، پس فلسفه ساخت Honor 7A در ابتدا چه بوده است؟! چون Honor 7A نه برای اجرای بازی های سه بعدی جدید و نه برای دیدن ویدیوهای باکیفیت مناسب نیست. به عبارت دیگر این گوشی برای بازی کردن اصلا مناسب نیست. البته برای اجرای گیم های سبک با آنر ۷A مشکلی وجود ندارد، ولی بازی های سنگین را نمی توانید با آن اجرا کنید.

بر خلاف دیگر اسمارت فون های آنر، خبری از پردازنده های مخصوص میان رده‌ی HiSilicon Kirin در این گوشی نیست و پردازنده‌ی Snapdragon 430 با هشت هسته‌ی ۱٫۴ گیگاهرتزی Cortex-A53 برای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ چندان قدرتمند نمی باشد. البته در این رنج قیمتی نمی توان دستگاهی را پیدا کرد که برای بازی کردن فوق العاده باشد، پس اگر از طرفداران بازی های ۳ بعدی جدید اندروید مثل PUBG هستید، باید کمی بیشتر هزینه کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی Nova 4 هواوی ؛ هر آنچه که باید بدانید

Honor 7A از بنچمارک Geekbench 4 نمره‌ی ۲۷۴۵ را کسب کرده که این گوشی را در رده‌ی پرچمداران سال ۲۰۱۵ مثل Sony Xperia Z5 (نمره ۲۷۱۴) و OnePlus 2 (نمره ۲۷۵۶) قرار می دهد. آنر ۷A در هنگامی که از آن به طور سنگین استفاده کنید بسیار داغ می شود و سرعت آن هم به طرز محسوسی کاهش پیدا می کند. پس از این گوشی فقط باید برای کارهای معمولی و اساسی مثل استفاده از پیام رسان ها و اینترنت گردی و… استفاده کنید. حتی بازی های از پیش نصب شده بر روی گوشی مثل Assassin’s Creed هم یا اجرا نمی شوند و یا بسیار کند اجرا می شوند و ریستارت کردن گوشی هم مشکل شما را حل نخواهد کرد.

در بررسی مشخصات Honor 7A از نظر نرم افزاری نیز، نسخه اندروید ۸ به همراه پوسته‌ی EMUI (نسخه ۸) بر روی گوشی به طور پیش فرض ران می شود. بحث و نظر درباره طراحی رابط کاربری EMUI زیاد است و بسیاری از افراد این رابط کاربری را نمی پسندند. اما مشکل اصلی آنر ۷A، وجود اپ های از پیش نصب شده‌ی بسیار زیاد بر روی این اسمارت فون نه چندان قدرتمند می باشد. به طوری که مدل ۱۶ گیگ این گوشی در ابتدا فقط ۵ گیگ حافظه خالی برای شما دارد! پس اول از همه باید بسیاری از برنامه های از پیش نصب شده‌ی این گوشی را حذف نصب کرده و یا غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei Y9 : یکی از بهترین میان رده های تاریخ هواوی!

باتری

به بررسیمشخصات Honor 7A از نظر باتری می رسیم. این گوشی دارای یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که برای حداقل یک روز پاسخگوی نیازهای شما می باشد. البته دلیل اصلی طول عمر بالای باتری این گوشی، پردازنده‌ی نسبتا ضعیف و رزولوشن پایین نمایشگر این دستگاه می باشد. به این معنی که شما با آنر ۷A قادر به اجرای اپ ها و بازی های سنگین نیستید و در واقع به جز استفاده های معمولی و اجرای بازی ها و اپ های سبک از این دستگاه توقع دیگری نخواهید داشت!

با یک بار شارژ کامل باتری آنر ۷A می توان نزدیک به ۶ ساعت به طور مداوم ویدیوهای ۱۰۸۰P را مشاهده کرد که این عدد نسبتا خوب است. متاسفانه خبری از تکنولوژی شارژ سریع برای این گوشی نیست و آنر ۷A با پورت قدیمی micro USB خود نسبتا آرام شارژ می شود.

دوربین

بررسی مشخصات Honor 7A را با نقد دوربین آن ادامه می دهیم. آنر ۷A از نظر دوربین هم به دو مدل تقسیم می شود. مدل ارزان تر فقط یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/2.2 را به عنوان دوربین اصلی دارد و در مدل گران قیمت تر، یک سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی هم در کنار دوربین اصلی برای ثبت افکت های بوکه وجود دارد. دوربین سلفی هر دو مدل ۸ مگاپیکسلی f/2.0 می باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی nova 3 : میان رده ای فوق العاده قدرتمند از هواوی

بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

نمونه ای از تصاویر سلفی آنر ۷A

تصاویر ثبت شده با دوربین آنر ۷A نسبت به رده‌ی این گوشی خوب هستند، اما مشکل اصلی دوربین این گوشی به مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه برمی گردد. در واقع اپ دوربین چندان خوب عمل نمی کند و حتی در مواقعی در هنگام عکس گرفتن هنگ می کند. مثل تمامی گوشی های ارزان قیمت، با پایین آمدن شدت نور در محیط، کیفیت عکس های ثبت شده با آنر ۷A هم به شدت کاهش می یابد.

در ادامه نمونه ای از تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی این گوشی را مشاهده می کنید:

بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

جزئیات تصویر خوب نیستند، ولی در نور مناسب حداقل گربه دیده می شود!

بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

با کاهش نور محیط این بلا بر سر دوربین Honor 7A می آید!

بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

اما اگر کمی حرفه ای باشید، در هنگام روز می توانید چنین تصویر زیبا و باطراوتی را ثبت کنید

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei Y5 Prime ، میان رده ای مناسب برای سال ۲۰۱۸

بررسی مشخصات Honor 7A ، کمتر از حد انتظار!

این تصویر هم برای یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی کاملا قابل قبول می باشد

جمع بندی

به پایان بررسی مشخصات Honor 7A می رسیم. این گوشی به خودی خود یک اسمارت فون قدرتمند نیست و دارای معایب زیادی مخصوصا از نظر عملکرد می باشد. اما وقتی به قیمت آن نگاه می کنیم (حدود ۱٫۵ میلیون تومان)، واقعا سخت است تا جایگزینی بهتر برای آن بیابیم. به طور کلی آنر ۷A برای انجام کارهای روزمره مناسب است و اگر کمی حرفه ای باشید، می توانید با آن عکس های خوبی را هم ثبت کنید. ولی اگر زیاد با گوشی خود بازی می کنید و یا از طرفداران فیلم و سریال می باشید، بهتر است تا کمی بیشتر هزینه کرده و اسمارت فون قدرتمندتری را تهیه کنید. نت نوشت مطالعه‌ی بررسی اسمارت فون های ردمی نوت ۷ و آنر ۱۰ لایت را به شما پیشنهاد می کند.

بیشتر بخوانید: بررسی Mate 20 Pro : اسمارت فونی با بیشترین ویژگی های ممکن در جهان

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟