آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو و تحویل خودروهای پیش فروش شده (بهمن 97)


گروه خودروسازی ایران‌خودرو که به تازگی قیمت محصولات خود را تا 100 درصد افزایش داده و محصولات پرتیراژ خود را نیز با افزایش قیمت حدود 50 تا 60 درصدی قیمت گذاری کرده است، در اطلاعیه‌های مجزا اقدام به اعلام قیمت جدید حاشیه بازار محصولاتش کرد و همچنین برای آن دسته از مشتریانی که تمایل به تغییر خودروی ثبت نامی خود دارند طرح ویژه‌ای را ارائه کرده است...

گروه خودروسازی ایران‌خودرو که به تازگی قیمت محصولات خود را تا ۱۰۰ درصد افزایش داده و محصولات پرتیراژ خود را نیز با افزایش قیمت حدود ۵۰ تا ۶۰ درصدی قیمت گذاری کرده است، در اطلاعیه‌های مجزا اقدام به اعلام قیمت جدید حاشیه بازار محصولاتش کرد و همچنین برای آن دسته از مشتریانی که تمایل به تغییر خودروی ثبت نامی خود دارند طرح ویژه‌ای را ارائه کرده است که جزئیات این شرایط تبدیلی و همچنین قیمت اعلامی برای نمایندگی‌های این شرکت در ادامه تقدیم نگاهتان می‌شود.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی ایران‌خودرو طی اطلاعیه‌ای از جدیدترین قیمت محصولات خود با قیمت حاشیه بازار رونمایی کرد که به البته تفاوت زیادی با لیست قیمت قبلی این شرکت نداشته و در بعضی از موارد کاهش اندکی را شاهد هستیم که با توجه به قیمت بازار رخ داده است. همچنین این شرکت در بخشنامه جدا از خودروهای جایگزین بعضی از خودروهای پیش فروش شده نام برده است که به طور اختیاری بوده و مشتریان می‌توانند از این شرایط بهره مند شوند.

آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو و تحویل خودروهای پیش فروش شده (بهمن 97)خودروهای جایگزین محصولات پیش فروش شده ایران‌خودرو

مشتریان برای اعمال تغییرات در خودروی پیش فروش شده می‌توانند از امروز تا آخر بهمن به نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کرده و تغییرات مد نظر خود را اعمال کنند. همچنین این شرکت متذکر شده است که تغییرات و تبدیل‌های پیشنهادی اختیاری بوده و مشتریان هیچ‌گونه اجباری برای تغییر خودرو نخواهند داشت و نمایندگی‌ها نیز نمی‌توانند بدون رضایت مشتری اقدام به تبدیل خودرو نمایند.

همچنین این طرح تبدیلی صرفا برای آن دسته از مشتریانی است که دارای دعوتنامه تاریخ گذشته هستند و سایر مشتریانی که هنوز دعوتنامه‌ای دریافت نکردند و یا موعد تحویل آنها فرا نرسیده است، امکان ثبت این تبدیل را ندارند. البته نکته عجیب در این لیست تبدیلی این است که مشتریان پس از تبدیل بایستی قیمت روز خودرو را تسویه کنند و این بدین معنی است که مشتریان مابه التفاوت سنگینی را برای تبدیل خودروی خریداری شده پرداخت خواهند کرد.

آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو و تحویل خودروهای پیش فروش شده (بهمن 97)در ادامه تغییرات ایجاد شده را به صورت اختصار اعلام می‌کنیم و از اعلام مواردی که تغییر خاصی نداشته‌اند، صرف نظر می‌کنیم:

کلیه خودروهای وانت این شرکت با خودروی وانت آریسان قابل تحویل خواهد بود. خودروهای پژو ۴۰۵ تیو ۵ این شرکت با مدل اس ال ایکس تعویض می‌شوند. خودروهای سوزوکی ویتارا و تمام خودروهای خانواده هایما با هایما اس۷ توربو اتوماتیک تعویض می‌شوند. باقی خودروها با همان خودروی ثبت نامی تحویل داده خواهند شد.

همچنین این شرکت در بخشنامه دیگری از قیمت جدید حاشیه بازار خود رونمایی کرد که فروش محصولات فوری این شرکت با این قیمت انجام خواهد شد و همچنین لیست قیمت مصوب این شرکت نیز موجود است که خودروها با این قیمت به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

در ادامه به بررسی لیست قیمت اعلامی این شرکت می‌پردازیم که شامل تغییرات جالبی شده و نکاتی نیز در خود جای داده است که به آنها اشاره می‌کنیم:

آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو و تحویل خودروهای پیش فروش شده (بهمن 97)در اولین قسمت از لیست قیمت اعلامی این شرکت به تنها خودرویی می‌توان اشاره کرد که قیمت حاشیه بازار یا قیمت آزاد آن بسیار پایین‌تر از قیمت مصوب ایران‌خودرو بوده و عملا از قیمت گذاری ناشیانه یا نادرست مجموعه سازمان حمایت و خودروسازان خبر می‌دهد!

همچنین کاهش قیمت اندکی را در بعضی از مدل‌های ۴۰۵ و ۲۰۶ شاهد هستیم که با توجه به خبرهای منتشر شده از خودروسازان و وزارت صنعت اتفاق افتاده است. همچنین کاهش قیمت پژو ۲۰۷ در بازار باعث شده تا قیمت حاشیه بازار این شرکت نیز نسبت به قبل تعدیل شده و فاصله اندکی با قیمت مصوب داشته باشد.

آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو و تحویل خودروهای پیش فروش شده (بهمن 97)

در دومین بخش از لیست قیمت ایران‌خودرو اما خبری از قیمت‌های زیر قیمت مصوب نیست و همگی خودروها با فاصله قابل توجهی از قیمت مصوب، تعیین نرخ شدند. از نکات جالب این لیست قیمت این است که در مورد خودرویی مانند پژو پارس اتوماتیک، گویا قیمت بازار اشتباها به اطلاع مسئولین قیمت گذاری این شرکت رسیده است چرا که در حال حاضر قیمت اعلامی تقریبا همان قیمت بازار بوده و خبری از قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار نیست.

همچنین قیمت محصولات خانواده تندر این شرکت در حالی اعلام شده است که در حال حاضر برای تولید محصولات مذکور مشکل وجود دارد و مشخص نیست آیا فروش فوری با قیمت‌های مذکور وجود خواهد داشت یا خیر! البته بیشترین فاصله قیمتی کارخانه و قیمت حاشیه بازار نیز به خودروی تندر پلاس اتوماتیک این شرکت تعلق دارد.

آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو و تحویل خودروهای پیش فروش شده (بهمن 97)

آخرین بخش از لیست قیمت اعلامی ایران‌خودرو نیز از کاهش قیمت حاشیه بازار این شرکت خبر می‌دهد که به طور مثال در هایما اس ۷ توربو این شرکت که چندی پیش با قیمت ۱۹۶ میلیون تومان به مشتریان عرضه میشد، در حال حاضر با قیمت ۱۸۳ میلیون تومان به عنوان قیمت حاشیه بازار درج شده است که به احتمال فراوان به زودی شرایط فروش آن نیز اعلام خواهد شد.

همچنین از دیگر نکات جالب این لیست قیمت کاهش قیمتی است که در خودروی تازه وارد این شرکت یعنی دانگ فنگ اس ۳۰ است که قیمت اولیه آن ۱۴۰ میلیون تومان ذکر شده بود ولی حالا قیمت حاشیه بازار ان به ۱۳۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است که البته در بازار نیز با همین قیمت قابل خریداری است و خبری از قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار نیست و گویا قیمت گذاری به گونه ایست که از کاهش قیمت بازار جلوگیری شود!

آخرین خودرو کاهش قیمت یافته، سوزوکی ویتارا است که تا چندی پیش با قیمت بالای ۳۰۰ میلیون تومان در بازار معامله میشد و حالا قیمت حاشیه بازار این خودرو در لیست قیمت ایران‌خودرو به ۲۷۸ میلیون تومان رسیده است. البته این شرکت در تحویل خودروی مذکور به شدت مشکل دارد.

قیمت محصولات ایران‌خودرو ویژه نمایندگی‌ها – بهمن ۹۷

سومین بخشنامه این شرکت نیز متعلق به لیست قیمتی است که متعلق به نمایندگی‌های این شرکت است که در تحویل خودروهای پیش فروش شده بایستی اعمال شوند. گفتنی است که قیمت‌های مذکور همان قیمت مصوب این شرکت برای تحویل خودروها در بهمن ماه است.

آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو و تحویل خودروهای پیش فروش شده (بهمن 97)

گفتنی است که طبق وعده ایران‌خودرو به زودی برای بسیاری از محصولات این شرکت که تعهدات تاریخ گذشته نداشته باشد شرایط فروش فوری اعلام خواهد شد که با توجه به قیمت‌های حاشیه بازار این شرکت به مردم عرضه خواهد شد.

آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو و تحویل خودروهای پیش فروش شده (بهمن ۹۷)

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو و تحویل خودروهای پیش فروش شده (بهمن 97)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟