دین ستیزی، تجمل‌گرایی و فاصله‌گیری از مردم، علل اصلی سقوط پهلوی‌ها!


دین ستیزی، تجمل‌گرایی و فاصله‌گیری از مردم، علل اصلی سقوط پهلوی‌ها!

با وجود فقر گسترده‌ای که میان مردم حاکم بود، هزینه‌هایی که پهلوی‌ها برای خوش‌گذرانی خود صرف می‌کردند، گوشه‌ای از چپاولگری آن‌ها به شمار می‌رود.

دین ستیزی، تجمل‌گرایی و فاصله‌گیری از مردم، علل اصلی سقوط پهلوی‌ها! به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رژیم پهلوی رژیمی وابسته به کشورهای غربی بود و شاهان این رژیم همچون غلامان حلقه به گوش سردمداران آمریکایی - اروپایی گوش به فرمان اربابان دین ستیز خود بودند و این موضوع موجب ذلت و خواری ایران و ایرانی بود.

نمونه‌های ذلت پهلوی در مقابل کشورهای غربی، کم نیست و ایران اسلامی پیش از این تحت سلطه شاهان بی‌کفایتی بود که هیچ قدمی در جهت استقلال و قطع وابستگی به بیگانگان برای عزت و سربلندی این سرزمین برنداشتند.

رژیم پهلوی هیچگاه به مردم و حضور مملو از وطن دوستی آن‌ها اتکا نداشت و نظام حکومتی که در ایران دوران طاغوت شاهان پهلوی بر سر کار بود، نظامی استبدادی و خودکامه بود که شرایط سیاسی و اجتماعی آن همه افشار را به ستوه آورده بود.

مردم عادی در تامین مایحتاج ضروری خود و سیر کردن شکم خانواده‌شان با مشکلات اقتصادی اساسی دست و پنجه نرم می‌کردند و این خاندان منحوس و خودخواه پهلوی بودند که کوچکترین توجهی به فقرا و نیازمندان نداشتند و در عیش و نوش همیشگی خود غرق بودند.

عیاشی و خودخواهی دودمان پهلوی را به باد داد!

رفتا خاندان شاهنشاهی با مردم کشور رفتاری سراسر برگرفته از ظلم و ستمی بزرگ و نابخشودنی بود و عیاشی‌های شاه و اطرافیان او، هویت ملی و مذهبی ایرانیان را مورد تهدید قرار داده بود و این مسئله علت عمده قیام مردم و همدلی آن‌ها برای براندازی رژیم طاغوت محسوب می‌شود.

موسی حقانی تاریخدان و پژوهشگر انقلاب اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بریز و بپاش‌های بی‌ حد و حصر و غارت اموال و دارایی عموم مردم توسط وابستگان دور و نزدیک محمدرضا پهلوی، مردم را به ستوه آورده بود و همه را به این رژیم سلطه طلب بدبین کرده بود.

دین ستیزی، تجمل‌گرایی و فاصله‌گیری از مردم، علل اصلی سقوط پهلوی‌ها!

وی در ادامه تصریح کرد: رفتار خودخواهانه و دور از انسانیت اعضای خاندان سلطنتی پهلوی که همواره خود را از مردم عادی جدا و با آن‌ها متفاوت می‌دانستند، صبر مردمی که رعیت شمرده می‌شدند را سر آورد و این نارضایتی در بین همه اقشار مردم جامعه آن روزها به وضوح به چشم می‌خورد.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی اضافه کرد: با وجود فقر گسترده‌ای که طی آن سال‌ها میان مردم حاکم بود، برگزاری مهمانی‌ها و جشن‌های آنچنانی با هزینه‌های هنگفتی که پهلوی‌ها برای خوش گذرانی و عیش و نوش خود از خزانه مملکت صرف می‌کردند، تنها گوشه‌ای از چپاولگری آن‌ها به شمار می‌رفت.

حقانی یادآور شد: رفتار خاندان شاهنشاهی با مردم کشور رفتاری سراسر برگرفته از ظلم و ستمی بزرگ و نابخشودنی بود و عیاشی‌های شاه و اطرافیان او، هویت ملی و مذهبی ایرانیان را مورد تهدید قرار داده بود و این مسئله علت عمده قیام مردم و همدلی آن‌ها برای براندازی رژیم طاغوت محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: رژیم پهلوی موضع غیرانسانی و ضدبشری داشت و مردم به هیچ عنوان در زندگی خود در دوران حکومت پهلوی‌ها امنیت نداشتند و همواره به دنبال فرصتی مناسب برای براندازی آن نظام سلطه‌گر استبدادی بودند.

دین ستیزی، تجمل‌گرایی و فاصله‌گیری از مردم، علل اصلی سقوط پهلوی‌ها!

این پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی همچنین اظهار کرد: تجمل‌گرایی و سوءاستفاده پهلوی‌ها از دارایی‌ها و اموال عمومی کشور برای تامین آسایش و آرامش حلقه غیرقابل نفوذی که در اطراف محمدرضا پهلوی و خانواده سلطنت‌طلب او حضور داشتند، موجی از تنفر و انزجار از این رژیم را در میان عموم مردم به راه انداخت و سرانجام انقلاب اسلامی برگرفته از بیداری و هوشیاری مردم مسلمان به رهبری امام خمینی«ره» بنیانگذار نهضت‌های ضد شاهنشاهی به پیروزی رسید.

حقانی تصریح کرد: در آستانه چهل ساله شدن انقلاب اسلامی، دشمنان انقلاب دست به کار شده‌اند و بیش از هر زمان دیگری برای براندازی نظام اسلامی تلاش می‌کنند و البته این تلاش و کوشش همواره ابتر و بی‌ثمر بوده است.

وی اضافه کرد: جولان براندازان نظام مقدس جمهوری اسلامی این روزها در صفحات مجازی غیرقابل انکار است و شبکه‌ها و رسانه‌های ضدانقلاب نیز افراد ضد نظام را همراهی کرده و به اقدامات و عملکرد آن‌ها پر و بال می‌دهند.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی تأکید کرد: صفحات مجازی پر شده است از پست‌ها و پیام‌هایی که با قصد تخریب نظام اسلامی ایران منتشر می‌شوند و در صدد هستند تا چهره‌ای ضعیف و ناموفق از ایران پس از سقوط رژیم طاغوت در دنیا به تصویر بکشند و در نهایت بذر ناامیدی و دلسردی از انقلاب را در دل مردم بپاشند.

حقانی افزود: کمی مطالعه در اسناد و مدارک موجود درباره عملکرد خاندان پهلوی در دوران سلطنتشان و همچنین نشستن پای صحبت انسانهایی که ظلم و ستم طاغوتیان را به چشم دیده و لمس کرده بودند، می‌تواند ابهامات ایجاد شده را برای افراد به ویژه برای کاربران فضای مجازی برطرف کند.

دین ستیزی، تجمل‌گرایی و فاصله‌گیری از مردم، علل اصلی سقوط پهلوی‌ها!

بیداری و آگاهی جوانان انقلابی امری ضروری و واجب برای بقای انقلاب است

مروری کوتاه بر تاریخ حکومت پهلوی بر ایران عزیز حقایق بزرگی را از ظلم و ستم شاهنشاهی برای ما انقلاب ندیده‌ها آشکار خواهد کرد و روشنگری مورد نیاز این روزهای نسل جوان که بیشترین زمان خود را در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند، خواهد بود.

نسل جوان امروز که در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی حضور نداشته‌اند، امروزه با انواع پیام‌های فریبنده و بزک شده دشمنان انقلاب اسلامی مواجه هستند و صفحات مجازی قرارگاه اصلی افراد و گروه‌هایی است که تفکر جوانان مؤمن و انقلابی را نشانه گرفته‌اند.

تطهیر پهلوی و خوب جلوه دادن خاندان حکومتی شاهان پهلوی با انتشار پیام‌ها و پست‌های ضدانقلاب‌ها در صفحات مجازی اقدامی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی است و تنها با بیداری و آگاهی بخشی به نسل جوان قابل خنثی است.

گزارش از فرزانه فراهانی

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت