کشف راه حلی عجیب برای در امان ماندن از نیش زدن حشرات


کشف راه حلی عجیب برای در امان ماندن از نیش زدن حشرات

بدن راه‌راه سیاه‌وسفید، حشره کمتری را در خود جای داد که نشان می‌دهد خرمگس‌ها به این سمت کمتر آمده‌اند.

کشف راه حلی عجیب برای در امان ماندن از نیش زدن حشرات اتاق خبر 24:

محققان در مجارستان اخیرا کشف کرده اند که رنگ کردن بدن به صورت راه راه مانند بدن گور خر می تواند مانع از نیش زدن حشرات شود . جزئیاتی بیشتر درباره روشهای جلوگیری از نیش زدن حشرات را در پرشین وی می توانید بخوانید .

رنگ کردن بدن برای جلوگیری از نیش زدن حشرات

محققان دانشگاه Eotvos Lorand در مجارستان می‌گویند رنگ کردن بدن به‌صورت راه‌راه توسط قبائل بومی (مانند گورخر) در مناطق افریقا، استرالیا و گینه‌نو می‌تواند مانع از نیش حشرات شود.

الگوی رنگ کردن به‌صورت راه‌راه به گفته این محققان با گورخرهایی که بدنشان سیاه‌وسفید است، رابطه دارد، چراکه گفته می‌شود حشرات به این حیوان کمتر حمله می‌کنند که ممکن است به خاطر شکل و شمایل بدنی آن‌ها باشد که باعث فرار آن‌ها از روی بدن خود می‌شوند..

این محققان که یافته‌هایشان در مجله Royal Society به چاپ رسیده، با راه‌راه کردن سیاه‌وسفید چندین مانکن به تقلید از بدن گورخر، قهوه‌ای و سفید کردن برخی دیگر و نیز رنگ زدن عادی چند مانکن دیگر تئوری خود را در معرض آزمایش قراردادند، درحالی‌که روی بدن آن‌ها چسب زدند تا پشه‌ها به دام بیفتند.

جلوگیری از نیش زدن بدن توسط حشرات

نتیجه اینکه بدن راه‌راه سیاه‌وسفید، حشره کمتری را در خود جای داد که نشان می‌دهد خرمگس‌ها به این سمت کمتر آمده‌اند. نکته بعدی بدن با رنگ تیره ۱۰ برابر بیشتر از سایر رنگ‌ها خرمگس در خود جمع کرد.

پیشنهاد این محققان برای استفاده از الگوی مشابه به معنای کاهش تحریک پوست و انتقال بیماری با نیش حشرات در انسان نیز هست.

به گفته «سوزان آکسون» استاد دانشگاه لوند در سوئد رنگ لباسی که می‌پوشیم در جذب و یا دفع حشرات مؤثر است.وی پیشنهاد می‌دهد در مناطقی که حشرات خطرناک زیاد دارد، لباس رنگ تیره نپوشیم.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟