هانی زاده: دیپلماسی جمهوری اسلامی بر مبنای عقیده استوار است


هانی زاده: دیپلماسی جمهوری اسلامی بر مبنای عقیده استوار است

کارشناس سیاست خارجی گفت: دیپماسی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عقیده است و از همه ملت های مستضعف جهان در راستای عقاید خود در چهل سال پس از انقلاب اسلامی دفاع کرده است.

«حسن هانی زاده» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص سیاست خارجی ایران در چهل سال پس از انقلاب اسلامی گفت: در طول چهل سال گذشته که از عمر پر برکت انقلاب اسلامی می گذرد ایران شاهد فراز و فرودهای زیادی بوده که در حوزه سیاست خارجی مشکلات زیادی فراروی جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده است.

کارشناس سیاست خارجی با یادآوری جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که 8 سال به طول انجامید، افزود: بعد از این جنگ تحمیلی سیاست خارجی ایران وارد فضای جدیدی شد و از طریق مذاکره مبانی دیپلماسی کشورمان پیگیری شد.

هانی زاده با اظهار این که دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی توانست در حقیقت شرایط سیاست خارجی را به گونه ای رقم بزند که فضای به وجود آمده علیه ایران دگرگون شود، عنوان کرد: ایران در عرصه دیپلماسی توانست نگاه متفاوتی را در جهان از خود نشان دهد و بعد از انقلاب اسلامی معاهده های تاثیرگذار و مثبتی را از خود به امضا رساند.

وی برجام را از دیگر دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: گسترش روابط ایران با اروپا و سایر کشورها در سایه معاهده برجام رخ داد و این گام مهمی در عرصه دیپلماسی کشور به حساب می آید.

کارشناس سیاست خارجی با تاکید براین نکته که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته تابع یک سری شرایط داخلی منطقه ای و بین المللی بوده است، اظهارداشت: در جمعبندی که از این اقدامات وجود دارد می توان گفت که دیپلماسی ایران در سال های گذشته قابل قبول بوده است. جمهوری اسلامی در این چهل سال توانسته تعاملات خوبی با جامعه بین المللی داشته باشد.

وی به دشمنی کشورهایی چون آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان با ایران اشاره کرد و گفت: این کشورها بر خلاف روند مثبت تعاملات ایران با کشورهای جهان تمام امکانات خود را برای انزوای ما به کار گرفته اند و این اقدامات ناشی از خصومت آن ها با تهران است و ارتباطی به مبنای سیاست خارجی ایران ندارد.

هانی زاده با تصریح این که ایران توانسته با گفتمان فضای جدیدی در تعاملات بین المللی به وجود آورد، خاطرنشان کرد: دیپماسی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عقیده است و از همه ملت های مستضعف جهان در راستای عقاید خود در چهل سال پس از انقلاب اسلامی دفاع کرده است. این دفاع از مظلومین جهان همچنان از سوی ایران ادامه خواهد داشت و همین امر باعث شده تا جبهه بین المللی علیه ایران تشکیل داده شود.

این کارشناس علت ایجاد جبهه مخالف ایران در عرصه سیاست خارجی را ضررهایی دانست که به دشمنان مردم مظلوم در جهان وارد می شود و تصریح کرد: از این رو کشورهایی چون آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان که همواره به دنبال اعمال قدرت و تاراج اموال کشورهای مظلوم هستند با سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مخالفت می کنند.

وی در پایان یادآور شد: ایران در عرصه دیپلماسی مورد قبول بیشتر کشورهای جهان است و گفت و گوها و تعاملات تهران با پایتخت اکثر نقاط جهان همواره سازنده بوده و موجب تقویت روابط شده است./

پایان پیام/281

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 30 فروردین + دانلود غزل حافظ