آموزش دوخت دامن شلواری بدون الگو


آموزش دوخت دامن شلواری بدون الگو

دوخت دامن شلواری بدون الگو را می‌توان با کمر کشی و بدون کمر کشی انجام داد. نوع دوخت دامن بسته به راحتی و سلیقه اشخاص متفاوت است.

آموزش دوخت دامن شلواری بدون الگو
ستاره | سرویس خانه داری - دوخت دامن شلواری را می‌توان با رعایت نکاتی در منزل و بدون کشیدن الگویی جدا انجام داد. دوخت این دامن بسیار ساده بوده و از دسته دامن‌های پرکاربرد بانوان به حساب می‌آید. با آموزش دوخت دامن شلواری بدون الگو همراه ستاره باشید.

دامن شلواری بدون الگو با کمر کشی و بدون کمرکشی

این دامن شلواری در حالت ایستاده مانند دامن فون است. مقدار پارچه برابر با دو برابر قد دامن است. از دولای باز پارچه ۱۵ cm داخل شده و فضای آن را آزاد می‌گذاریم. (به دلیل کشیدن الگو روی پارچه به وسیله صابون امکان جابجا کردن آن وجود ندارد) سپس خطی به طول قد دامن + ۵ cm برای کش دوزی رسم می‌کنیم. ۱/۴ دور باسن را بیرون می‌رویم (به دلیل اینکه کمر کش دوزی شده و بایستی دور کمر گشادتر باشد)
نکته:
اگر بخواهیم برای دامن کمری بدوزیم به جای ۱/۴ دور باسن ۱/۴ دور کمر را در نظر می‌گیریم.
از پایین یا قد دامن به اندازه ۱/۴ دور باسن + ۶ cm بیرون می‌رویم (این دامن شلواری حالت فون در پایین دارد) دو خط گفته شده در بالا را به یکدیگر متصل می‌کنیم. از خط کمر ۱/۳ باسن بزرگ را روی قد مشخص کرده و به اندازه ۱/۸ دور باسن برای فاق بیرون می‌آییم. همین مقدار را بالا رفته و فاق را وصل می‌کنیم. برای پایین دامن شلواری بایستی ۱/۸ دور باسن + ۲ cm بیرون رفته و خطوط را به هم وصل کنیم. برای برش مقدار اضافه کش دوزی را به طرف داخل تا زده و سپس قیچی می‌کنیم. این تکنیک کمک می‌کند تا دوخت حالت کشیدگی پیدا نکند.
آموزش دوخت دامن شلواری بدون الگو

نکات لازم در مورد دوخت دامن شلواری

در ابتدا فاق جلو را می‌دوزیم. بعد از دوخت فاق جلو به سراغ فاق پشت رفته و آن را می‌دوزیم. خط پهلو و جلو را به یکدیگر متصل کرده و سپس قسمت داخل پا را می‌دوزیم. برای دوخت کش اندازه آن بایستی دور کمر - ۱۰ تا ۱۵ cm در نظر گرفته شود.

دوستان و کاربران گرامی در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی می‌توانند با ارسال نظر در قسمت نظرات ایرادات خود را با کارشناسان ما در میان گذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل دامن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس