دادستانی عربستان از انجام تحقیق مستقل درباره فعالان زن بازداشتی عاجز است


دادستانی عربستان از انجام تحقیق مستقل درباره فعالان زن بازداشتی عاجز است

یک عضو سازمان عفو بین‌الملل گفت: دادستانی عربستان قادر نیست درباره فعالانی که در این کشور در زیر شکنجه وحشیانه قرار دارند، تحقیق مستقل داشته باشد.

دادستانی عربستان از انجام تحقیق مستقل درباره فعالان زن بازداشتی عاجز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «لین معلوف»، پژوهشگر سازمان عفو بین الملل، دادستانی کل عربستان سعودی را نهادی خواند که از هرگونه تحقیق مستقل در زمینه پرونده زنان بازداشتی در این کشور عاجز است.

لین معلوف در گفتگو با الجزیره، گفت: دادستانی کل عربستان گزارش‌هایش را به طور مستقیم به دربار سلطنتی تحویل می‌دهد، در نتیجه چنین نهادی قادر نیست درباره فعالانی که در این کشور در زیر شکنجه وحشیانه قرار دارند تحقیق مستقل داشته باشد.

او افزود: «ده نفر از فعالان بازداشتی از جمله برخی از فعالان زن، با شوکر شکنجه شدند، تازیانه خوردند و مجبور به ارتکاب آزار‌های جنسی شدند. به طور کل گزارش‌ها از وضعیت دشوار آن‌ها حکایت دارد، البته از ماه نوامبر تا به امروز خبری دریافت نکرده ایم که نشان دهد شرایطشان بهبود یافته یا اتفاق جدیدی افتاده است، اما انتظار داریم این خواسته بر آورده شود».

معلوف همچنین گفت: «ما این خواسته‌ها را به مقامات عربستان و دفتر دادستانی کل این کشور اعلام کرده و خواستار دیدار با بازداشت شدگان شده ایم. اما چون ساختار قوه قضائیه این کشور را می‌شناسیم و همچنین از این نکته آگاهیم که دفتر دادستانی گزارش هایش را به طور مستقیم به دربار سلطنتی تحویل می‌دهد، به همین دلیل درباره روند کار آن‌ها تردید داریم و آن را قابل اعتماد نمی‌دانیم».

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی