گشت شبانه تعزیرات ودادستانی درپارک سوار آزادی


گشت شبانه تعزیرات ودادستانی درپارک سوار آزادی

معاون دادستان تهران و مأموران تعزیراتی حکومتی به اتفاق کارشناسان بهداشت و دامپزشکی به صورت شبانه نحوه فعالیت اغذیه فروشی‌های پارک سوار میدان آزادی را رصد کردند و در این بازدید برخورد‌های قضایی صورت گرفت

گشت شبانه تعزیرات ودادستانی درپارک سوار آزادیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در چندین اغذیه فروشی، موارد غیر بهداشتی بسیار زیادی به چشم خورد به این ترتیب که هم از ظروف نامناسب استفاده شده بود و هم مواد آماده شده همچون فلافل و سوسیس بندری آماده شده در حجم بسیار زیاد، خارج از یخچال نگهداری می شد.
در خلال بازدید از آشپزخانه یکی از این اغذیه فروشی ها به مقادیر بسیار زیادی سنگدان مرغ برخوردیم که مسئول اغذیه فروشی گفت که همه این سنگدان ها چرخ و در قالب کباب کوبیده عرضه می شود.
کارشناس بهداشتی که ما را در این گشت مشترک تعزیراتی همراهی می کرد در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: علاوه بر این که سنگدان به هیچ وجه نباید در گوشت کوبیده اضافه شود این سنگدان ها تغییر رنگ داده اند و هیچ گونه نشان تولید و مصرف نیز ندارند.
پورزادی افزود: از رنگ های مصنوعی بسیار زیادی در مرغ های فرآوری شده استفاده شده که این هم غیر قانونی است.
یکی دیگر از کارشناسان بهداشت پس از بازدید از مواد غذایی داخل یخچال گفت: برای صرفه جویی، یخچال ها خاموش شده است و اگر چه شب هنگام و در این فصل هوا خنک است اما در روز که دمای هوا بالاتر می رود این مواد غذایی در این یخچال خاموش دچار فساد می شود.
زارعی افزود: نمی توانیم از نحوه فرآوری درست این میزان فلافل که با حجم بسیار زیاد نگهداری می شود، مطمئن شویم و حتماً این مواد باید در جایی فرآوری شود که همان جا هم به مصرف مردم برسد نه این که از جایی دیگر به اینجا منتقل شود.
در جریان این بازدیدها به جگرهای یخ زده ای برخوردیم که این جگرها نیز از نگاه دکتر دامپزشکی که ما را در این گشت مشترک همراهی می کرد غیر بهداشتی بود.
دکتر قهری در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: هرگونه گوشت مرغ فرآوری شده باید در قالب بسته بندی با آرم سازمان دامپزشکی باشد و در غیر این صورت غیر بهداشتی است.
در نهایت، در این گشت مشترک تعزیراتی که حدود دو ساعت به طول انجامید؛ چون اکثر این واحدهای عرضه کننده مواد غذایی به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند و در و پیکر درستی نداشتند بعد از معدوم سازی بسیاری از این مواد غذایی چند مورد از یخچال ها نیز پلمب شد.
معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه 19 جرایم پزشکی در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: آنچه که در این گشت مشترک تعزیراتی مشاهده کردیم این بود که کارگران حاضر در این اغذیه فروشی ها به هیچ وجه آموزش ندیده بودند و حتماً ما مدیر این پایانه مسافربری داخل شهری را به دادسرا احضار خواهیم کرد تا پاسخگو باشد.
اسماعیلی افزود: همه مواد غذایی که غیر بهداشتی بودند در این گشت معدوم شدند و ما حتی به این نتیجه رسیدیم که صدورکارت های بهداشت برای این اغذیه فروشی ها به نحو صحیحی انجام نشده است.
وی گفت: هیچ کدام از این کارگران، لباس کار، کلاه و دستکش نداشتند و با دیدن این همه موارد غیر بهداشتی، اینگونه برای ما تداعی می شود که گویا این مکان در خارج از شهر است در حالی که ما در مرکز شهر هستیم و باید بازدیدهای مستمر صورت گیرد.
اسماعیلی در پاسخ به این سؤال که با وجود اینکه این اغذیه فروشی ها بارها پلمب شده و اخطار گرفته اند پس چرا تخلفات تکرار می شود، افزود: قطعاً برخوردها قاطع نبوده است و ما این افراد را به عنوان متهم به دادسرا احضار می کنیم و اگر سوابقی هم داشته باشند در برخورد قضایی ما تأثیر خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در