صدیقی: با سربلندی بر مشکلات اقتصادی غلبه می کنیم


صدیقی: با سربلندی بر مشکلات اقتصادی غلبه می کنیم

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با اقتدار، عزت و استقلال خود را در چهل سالگی انقلاب خواهیم دید، تاکید کرد: همراه با آحاد ملت روز 22 بهمن می آییم و روح شهدا را شاد می کنیم و می گوییم از خط سرخ آنها خارج نمی شویم و زیر پرچم ولایت رسول الله(ص) و ولی الله همچنان با سربلندی بر مشکلات اقتصادی غلبه می کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران در جمع نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: پیامبران (ع) هر جا حکومت کرده اند کنار مردم بودند و هیچ امتیازی در امور مادی بر مردم نداشته اند.
وی در ادامه افزود: «ولایت فقیه» ولایت شخص نیست؛ ولایت قانون، عدل و عقل و اقتدار در برابر قدرت های بزرگ است. ولایت فقیه هم ریشه در قرآن کریم و هم در روایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) وجود دارد.
خطیب نماز جمعه تهران تاکیدکرد: ولایت فقیه مردمی ترین، عقلانی ترین، سهل ترین و کنترل شده ترین حکومتی است که تاکنون در طول تاریخ تشکیل شده و مردم تجربه کرده اند.
صدیقی به شرایط نظام حکومت داری در پیش از انقلاب اسلامی در جهان اشاره کرد و افزود: امام راحل چهل سال پیش عرفان، معنویت و اخلاق را با سیاست پیوند داد و آشتی «دنیا و آخرت»، «باطن و ظاهر» و «معنویت و مادیت» مدل جدیدی از حکومت به نام جمهوری اسلامی ارائه کرد.
«این مدل جدید در قانون اساسی این نظام بروز کرد تا «قدرت» در رفتار رهبری و آنهایی که همچون رهبری تربیت شده این مکتب بودند، آنها را از مرز اخلاق بیرون نکند.»

** امام از حسینیه به قصر نرفت
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه گفت: امام راحل تا آخر نخستین قدرت دنیای اسلام بود اما از حسینیه به قصر نرفت و یک مورد نیز نسبت به مستضفان و گرفتاران بی تفاوتی از ایشان دیده نشد.
صدیقی خاطرنشان ساخت: ولایت فقیهی که امام می فرمودند «استمرار حکومت انبیاست و دژ امنیت و استقلال و عزت و عظمت مملکت است» و تاکید می کردند که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت آسیب نبیند».
وی به شرایط پیش از دوران انقلاب و وجود مکاتب غربی و شرقی اشاره کرد و گفت: تشکیل حکومت اسلامی برای ما یک افسانه بود، امام (ره) آمد و این کار را محقق کرد و اکنون نیز می بینید که خلف صالح امام راحل، همان رویه را در حسینیه نشینی و روی موکت نشینی ادامه می دهند.
صدیقی بیان کرد: براساس اطلاعات دقیق که دارم و برای من نقل کرده اند، همه زندگی رهبر معظم انقلاب به اندازه یک خودروی وانت بار نمی شود.
وی گفت: ایشان با این زندگی زاهدانه با اقتدار و مقاومت از ارزش های انقلابی کوتاه نمی آیند و در خط سرخ شهیدان و ولایت ائمه معصومین هستند و با ایستادگی در برابر قدرت های بزرگ اتمی، به آنها اعتنا نمی کند و روحیه دادن به مسئولان و مردم و تزریق خودباروی و «ما می توانیم» را در مستضعفان به ثمر نشانده اند.

** دشمن وارد جنگ اقتصادی شده است
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه امروز جنگ اقتصادی داریم، گفت: استتار یکی از مسائلی است که در هر جبهه و جنگی وجود دارد؛ اگر این تاکتیک را نداشته باشیم و آن را رعایت نکنیم و معلوم باشد که چه زمانی و از چه سلاحی می خواهیم در این جنگ اقتصادی استفاده کنیم، از همان اول زمین خورده و شکست خواهیم خورد.
«در جریان جهانی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در اتاق فکر قدرت های غارتگر مواردی تصویب می شود، قبول نسخه های دشمنان و عده ای که با آنها هماهنگ بوده، غارتگر و یا وابسته هستند، خلاف استقلال فرهنگی ماست.»
صدیقی تاکید کرد: ما تابع قرآن، پیغبر (ص)و ائمه اطهار (ع)هستیم و باید به آنها برنامه، فرهنگ و درس بدهیم؛ نه اینکه آنها به ما برنامه بدهند که به قیمت ذلت ما تمام شود.
«دشمنان در جنگ اقتصادی می خواهند مجاری و مصادیق و مخارج ما را رصد کنند و بفهمند که ما در چه مجاری درآمد داشته و با چه کسانی ارتباط داریم و در دنیا چه کسانی با ما مراودات اقتصادی دارند، می خواهند ما را خلع سلاح کرده و از روی قانونی که خودمان امضا می کرده ایم، متهم کنند.»
وی با یادآوری فعالیت ها و دستاوردها بزرگ کشور در پارس جنوبی گفت: اکنون برخی از کشورها در این پروژه سئوالاتی از ما پرسیده اند که نمی توانیم جواب دهیم اما اگر در جریان اف.ای.تی.اف ( FATF) وارد شدیم؛ به صورتی قانونی ملزم به پاسخگویی می شویم و اگر رعایت نکنیم کشور را جریمه می کنند.
«اف.ای.تی.اف» گروه ویژه اقدامات مالی و یک سازمان غیردولتی است که سیاست‌ها و استانداردهای مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم را وضع کرده و ارتقا می‌دهد. این سازمان در سال ١٩٨٩ تاسیس شده و مقر آن در پاریس است.
امام جمعه تهران با بیان اینکه «عاقل راز خود را در اختیار دشمن قرار نمی دهد و اینکه نباید از دشمنان رای بپذیریم»، افزود: «در برجام چه نتیجه ای حاصل شد؟ فردی می گفت «خانواده من مدتهاست گوشت نخورده، الان قیمت گوشت در حدود کیلویی 100 هزار تومان شده است؛ این نتیجه برجام آنهاست.»
«چه تضمینی وجود دارد که اگر کنوانسیون های مربوط به FATF امضا شد، چوب های محکم تری نخورید؟ زیرا همین نسخه ها وسیله ای برای تحریم های بدتر و فشارهای بیشتر برای کشور می شود.»
صدیقی ادامه داد: «اطمینان دارم دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که از فرماندهان دفاع مقدس بوده اند و اشخاص دیگری مانند آقای وحیدی توضیح می دهند که رهبر معظم انقلاب، جنگ اقتصادی را مهمتر از جنگ نظامی معرفی کرده و فرموده اند «در جنگ اقتصادی توپ و تفنگ نیست اما ابزار خطرناکتری از توپ وتانک وجود دارد»؛ پس نشان می دهد این موضوع بسیار حساس است.»
«همه می دانیم دنیا با ما وارد جنگ اقتصادی شده است و به دنبال این هستند که ما را وارد این بازی کنند و با دست خودمان، ما را تحریم کرده و نابود کنند.»
خطیب نماز جمعه تهران به رد شدن یکی از لوایح در 2 کمیسیون تخصصی مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تصمیم هایی که گرفته می شود همه جا اقتدار، عزت و استقلال خود را در چهل سالگی انقلاب ببینیم.

** ظلم به نزدیکان و خدمتگزاران نمک نشناسی است
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دین از آب خوردن حیاتی‌تر و در دنیا و آخرت برای ما زندگی است؛ بعد از ظلم به دین، ظلم به نزدیکان و خدمتگزاران بسیار ناپسند و نمک نشناسی است.
صدیقی همچنین به آماده شدن مردم برای بیعت با شهدا و قدردانی از نعمت انقلاب اشاره کرد و گفت: «الحق و الانصاف آدم از عهده بیان ارمغان‌های انقلاب بر نمی آید؛ نمی‌توان گفت‌ چه تحفه‌هایی به واسطه انقلاب نصیب ملت ایران و مردم جهان شد.»
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک تحول جهانی و آماده سازی برای برقراری عدل جهانی است. یکی از رهاوردهای مهم انقلاب اندیشه «حکومت اسلامی» است.
«پیش از انقلاب اسلامی، 2 قدرت در دنیا حاکم بود؛ یکی جریان استبدادی کمونیستی و سوسیالیستی شرق که برای هیچ فردی حق نفس کشیدن قائل نبودند و هیات حاکمه در شکل حمایت از مردم و حمایت از فقرا، یک استبداد همه جانبه‌ای بر عالم حاکم کرده بودند.»
خطیب نماز جمعه تهران افزود: ظاهر این مدل حکومت انقلابی و نفی طبقاتی بود، اما صاحبان و سران آن در کاخ کرملین و دیگر کاخ‌ها، انواع تبعیض‌ها را بر مردم کشور خود روا می داشتند اما شعار پر جاذبه‌ای داشتند؛ جوانان دنیا که از بی بندوباری های لیبرال‌ها خسته شده و به دنبال یک پناهگاه بودند، اعتقاد به جریان کمونیستی داشتند.
«دومین مکتب حاکم در جهان مکتب لیبرالیستی، دموکراسی - پارلمانی بود که آن نیز یک دروغی بیشتر نبود؛ در هیچ جای جهان، آرای مردم به نحو واقعی تاثیر نمی‌گذاشت و صاحبان قدرت و حزب‌ها مجال به افراد دیگر نمی‌دادند و توپ حکومت را به یکدیگر پاس می دادند.»
صدیقی ادامه داد: چهل سال پیش یک معجزه‌ای رخ داد و آن آمدن امام خمینی (ره) بود که بدون اتکاء به قدرت کمونیستی و لیبرالی دنیا، استقلال به معنی واقعی کلمه را نشان دادند و «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» را مطرح کردند.
وی اضافه کرد: دنیای غرب با همه ادعاها و سحرهایش، بهشت موعود را در آزادی‌های دنیوی معرفی و با همه قدرت خود به مصاف آمد تا جریانی جدید مطرح نشود، اما در مقابل انقلاب و مردم و نظام اسلامی به زانو درآمد و امام خمینی (ره) فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و هیچ غلطی هم نتوانست کند.
صدیقی تصریح کرد: اینکه اسلام سیاست و مدیریت ندارد و در اداره جامعه و در تعلیم و تربیت نقشی ندارد، با آمدن انقلاب بی معنا شد و انقلاب اسلامی برنامه‌ای مدون که هم حاوی معنویت و هم حاوی برنامه زندگی بود، تدوین کرد و عرفان، معنویت و اخلاق را با سیاست پیوند داد.
سیام**3070** 2023

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح