امام جمعه تهران: آتش برخی تصمیم های نابجا همچنان می سوزاند


امام جمعه تهران: آتش برخی تصمیم های نابجا همچنان می سوزاند

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه، برخی گناهان و اشتباهات، اثرات بسیار زیادی دارند، گفت: یک تصمیم نابجا مدتها مردم را گرفتار چالش اقتصادی، نگرانی و اضطراب کرده و همچنان تلفات می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با بیان اینکه، کیفیت بعضی گناهان بسیار بالاست و به هم زدن امنیت، عفت عمومی و اقتصاد را بدنبال دارد، گفت: «ممکن است یک نفر کاری کند که با یک تصمیم نابجا ارزی، مدت ها مردم را گرفتار چالش اقتصادی، نگرانی و اضطراب کند. این یک تصمیم بود اما اثر آن برای آن روز نبود بلکه آتشی است که همچنان می سوزاند و تلفات می گیرد.»

** مسئولان بدون حاشیه سازی مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنند
امام جمعه موقت تهران با یادآوری سفر اخیر خود به شهر مشهد و گفت و گو با مردم و زائران حرم امام رضا (ع) اظهار داشت: «برخی از فشار اقتصادی گریه کرده و می گفتند ما چه کار کنیم؟ ما باید تدبیر و برنامه داشته باشیم؛ مسئولان ما باید بیدار شوند و خدا را در نظر بگیرند؛ باید بدون حاشیه سازی مشکلات اقتصادی کشور را رفع کنند و واقعیات جامعه و عللی که باعث ایجاد چنین مشکلاتی برای قشر عظیمی از مردم شده را برطرف کنند.»
صدیقی ادامه داد: «باید توبه کنند؛ باید برگردند؛ حرف هایی که همه را می رنجاند و در عین حال حاشیه سازی است؛ وقتی جواب درست به مشکلات داده نشد باید یک فضای دیگری را برای سرگرمی ایجاد کنیم؟ مسئولان باید تصمیم های نپخته خود را جبران و از مردم و خدا عذرخواهی کنند.»
خطیب جمعه تهران درعین حال از مردم خواست از مشکلات و مسائل اقتصادی، نماز استغاثه به حضرت زهرا(س)، نماز جعفر طیار و نماز امام زمان (عج) بخوانند و به خداوند پناه ببرند و صبر پیشه کنند.
وی ادامه داد: مردم همچنین در شرایط کنونی در درجه اول برای ارتباط با خدا و بعد برای صرفه جویی و کنترل مصرف، روزه بگیرند زیرا همانطور که خداوند فرموده، یکی از آثار و برکات روزه جلوگیری از اسراف و استفاده از امکانات به مقدار ضرورت است.

** جنگ اعتقادی در صدر برنامه های دشمن
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براینکه، خداوند وعده های خود را در تاریخ عملی کرده است و دشمنان شما را با نیروهای غیبی از پای در می آورد، گفت: نگران نباشید؛ اگر شما استقامت کنید و برای خدا بیاخیزید و از مشکلات نهراسید، خدا نیروهای آسمانی و عرشی را در کنار شما قرار می دهد.
امام جمعه موقت تهران با اعلام اینکه امروز، دشمن جنگ اعتقادی را در صدر برنامه های خود قرار داده است، خاطرنشان ساخت: «اینکه در حال حاضر مشاهده می کنید مشکلات اخلاقی، فحشا و منکرات در شبکه های مجازی در یک هجمه جهنمی اینگونه دامن زده می شود و بمباران می کنند، به دلیل آن است که با فساد عملی، فساد عقیده ای نیز پیش خواهد آمد.»
وی افزود: گاهی یک نفر یک گناه سخت، شدید و زیان باری می کند که مردم با آن گناه تحت فشار قرار گرفته و استخوان های آنها شکسته و نتیجه آن می شود که برخی با اصل ولایت، توحید و دین درافتاده و عملا سخنانی برخلاف حرف های ائمه بزنند.
صدیقی اضافه کرد: «بنده از از جوانان می خواهم که اگر می خواهند مفید باشند، خدا را از یاد نبرند؛ دست خدا بسته نیست و خدا بن بست ندارد؛ قدرت او بیکران است و آن قدرت لایزال و به ما در مشکلات پناهگاه نشان داده است.»
علمی ** 1836 ** 2023

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی