شاهین صالحی در گفتگو با طبنا (خبرگزاری سلامت)، با بیان این مطلب افزود: دردهای روماتیسمی‌ در افراد مختلف رخ می‌دهد و این موضوع می‌تواند آسیب‌های زیادی را به بیماران برساند.

وی ادامه داد: درمان دردهای روماتیسمی‌ بعد از بررسی نوع و محل وقوع آن تعیین می‌شود که در این بیماری صرفا متخصص روماتولوژی نیست که درمان را انجام می‌دهد، بلکه معاینات و تمرینات ورزشی نیز گاها در درمان این دردها موثر است.

صالحی اضافه کرد: توصیه ما این است که بیماری که دچار دردهای روماتیسمی‌است بعد از اینکه داروهای خود را از متخصص روماتولوژی گرفت به متخصص پزشکی ورزشی برای انجام ورزش‌های مناسب و طی کردن پروتکل بازتوانی مراجعه کند.

این متخصص پزشکی ورزشی معاینه را مهم‌ترین بخش برای تجویز هر نوع درمانی مطرح کرد و گفت: هیچ کس نمی‌تواند بدون معاینه شدن درمانی را برای درد یا بیماری‌ای تجویز کند، برخی با این باور که می‌دانند چه مشکلی دارند دست به خوددرمانی‌هایی می‌زنند که تنها می‌تواند شرایط بدنی‌شان را بدتر کند.

وی با تاکید بر اینکه هر دردی که در بدن ایجاد می‌شود علتی دارد که در نخستین گام باید این علت مشخص شود، اضافه کرد: به عنوان مثال دردهایی که در کف پا ایجاد می‌شود علل مختلفی مانند التهاب، آرتریت، شکستگی‌های استرسی و عفونت و توده‌های عصبی … رخ داده باشد. علل زیادی ممکن است دردی در بدن فرد ایجاد شود و به همین علت است که باید اول تشخیص و بعد درمان موثر تجویز شود.