سیستم لیزری که صداها را به طور مستقیم به گوش یک فرد انعکاس می‌دهد


سیستم لیزری که صداها را به طور مستقیم به گوش یک فرد انعکاس می‌دهد

ایسنا نوشت: محققان دانشگاه ام‌.آی‌.تی یک دستگاه لیزر تولید کرده‌اند که می‌تواند در یک اتاق شلوغ، صداها را به طور مستقیم به گوش یک فرد انعکاس دهد.

محققان آزمایشگاه تحقیقاتی"لینکلن"( Lincoln) دانشگاه "ام‌آی‌تی" موفق به پراکنده کردن صدا، موسیقی‌ها و حرف‌های ضبط شده با صدایی بسیار بلند شدند.

این محققان اظهار کرده‌اند که موفقیت آن‌ها می‌تواند تاثیر چشمگیری در همه‌چیز از جمله جنگ‌ها داشته باشد. زیرا دستگاه لیزر ساخت آن‌ها می‌تواند در یک اتاق پر از سر وصدا نیز عملکرد خوبی داشته باشد و یک صدا را مستقیما به گوش فردی انعکاس دهد.

"چارلز ام وین"( Charles M. Wynn) سرپرست این پروژه تحقیقاتی گفت: سیستم ساخت ما می‌تواند اطلاعات یک موج صوتی را حتی از فواصل طولانی به گوش یک فرد برساند.

این اولین سیستم لیزری در جهان است که از امواج لیزری استفاده می‌کند و هیچ‌گونه آسیبی به پوست و چشم نمی‌رساند و قادر است سیگنال‌های صوتی را بدون تنظیمات خاصی به گوش یک فرد برساند.

این محققان با تحقیقاتی که در آزمایشگاه انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که دستگاه‌های موجود در بازار تنها می‌توانند یک صدا را در فاصله ۲.۵ متری به فردی برسانند، ولی سیستم ساخت آن‌ها قطعا قادر به رساندن صدا به فردی در فاصله بیشتری است.

بنابراین با این سیستم لیزری می‌توان پیام‌های صوتی مختلفی را به افراد رساند.

محققان این پروژه امیدوارند که سیستم ساخت آن‌ها تبدیل به یک فناوری تجاری شود.

5656

کد خبر 1225718

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس