وضعیت قطعی تمام پیش فروش‌های انجام شده توسط سایپا مشخص شد


وضعیت قطعی تمام پیش فروش‌های انجام شده توسط سایپا مشخص شد

اعلام قیمت جدید محصولات گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو باعث شد تا بسیاری از مشتریانی که از سال گذشته و ماه‌های قبل اقدام به خرید خودرو از این شرکت‌ها کردند اعتراض کرده و تجمعات اعتراضی نسبت به این موضوع تشکیل شود که البته ابهاماتی را نیز برای مشتریان ایجاد نمود. گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه‌ای شفاف سازی نهایی را پیرامون تحویل خودروهای...

اعلام قیمت جدید محصولات گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو باعث شد تا بسیاری از مشتریانی که از سال گذشته و ماه‌های قبل اقدام به خرید خودرو از این شرکت‌ها کردند اعتراض کرده و تجمعات اعتراضی نسبت به این موضوع تشکیل شود که البته ابهاماتی را نیز برای مشتریان ایجاد نمود. گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه‌ای شفاف سازی نهایی را پیرامون تحویل خودروهای پیش فروش شده‌اش انجام شد.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه‌ای، شرایط تحویل خودروهای مربوط به پیش فروش‌های انجام شده را شفاف کرد که با توجه به سوالات مطرح شده از سوی کاربران در چرخان و سایر رسانه‌های خودرویی به نظر می‌رسد ابهامات موجود در بخشنامه‌های قبلی را به طور کامل برطرف می‌نماید.

وضعیت قطعی تمام پیش فروش‌های انجام شده توسط سایپا مشخص شدگفتنی است که چندی پیش این گروه خودروسازی در دو اطلاعیه مختلف اقدام به افزایش قیمت محصولاتش کرد که در مرحله اول خودروهای پرتیراژ این شرکت با افزایش قیمت ۳۰ درصدی روبرو شدند و در مرحله بعدی که اتفاقا پس از تجمعات مذکور بود، به قیمت حاشیه بازار نزدیک شد و با قیمت ۵ درصد زیر قیمت بازار قیمت گذاری شدند.

این اعتراضات در حالی انجام شد که این تغییرات به پشتوانه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان بوده و این دو نهاد دولتی در زمینه قیمت گذاری محصولات این دو شرکت فعال بودند و تمام تصمیمات بر اساس موافقتی بوده است که از سوی این دو ارگان اعلام شده است.

وضعیت قطعی تمام پیش فروش‌های انجام شده توسط سایپا مشخص شدطبق تصمیمی که توسط این شورا اتخاذ شده تمامی تعهدات شرکت‌های خودروسازی که برای ۳۱ مرداد ماه سال جاری و قبل از آن بوده است با قیمت‌های قبلی تحویل داده خواهد شد و تعهدات شهریور ماه به بعد نیز با قیمت اعلامی اولیه به مشتریان تحویل داده خواهد شد که افزایش قیمت ۳۰ درصدی را به همراه داشته است.

طبق این تصمیم جدید مشتریان محصولات x100و x200 (خانواده پراید و تیبا) گروه خودروسازی سایپا که موعد تحویل آنها از یکم شهریور ماه سال جاری تا ۳۱ دی ماه سال جاری بوده است، با قیمت‌های افزایش یافته به میزان ۳۰ درصد تسویه حساب می‌شوند و مشتریانی که با موعد تحویل یکم بهمن ماه به بعد اقدام به خرید خودرو نموده‌اند نیز بایستی مابه التفاوت پرداختی اولیه را نسبت به قیمت حاشیه بازار اعلامی این شرکت واریز نمایند.

وضعیت قطعی تمام پیش فروش‌های انجام شده توسط سایپا مشخص شدالبته آن دسته از مشتریانی که موعد تحول آنها گذشته و تکمیل وجه کردند، از این شرایط مستثنا بوده و صرفا آن دسته از مشتریانی که هنوز دعوتنامه دریافت نکرده و تکمیل وجه ننموده‌اند، بایستی طبق شرایط جدید اقدام به تکمیل وجه نمایند.

طبق اعلام گروه سایپا قیمت‌های حاشیه بازار زیر کماکان برقرار خواهد بود:

پراید ۱۱۱ که قبل از این با قیمت ۲۹/۲۴۵/۰۰۰ تومان اعلام شده بود، در لیست جدید با قیمت ۳۶/۱۰۰/۰۰۰ تومان درج قیمت شده است.

پراید ۱۳۱ که قبل از این با قیمت ۲۹/۵۲۵/۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده بود، در لیست جدید با قیمت ۳۳/۷۲۵/۰۰۰ تومان به مشتریان عرضه خواهد شد.

پراید ۱۳۲ که قبل از این با قیمت ۲۸/۷۶۵/۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده بود، در لیست قیمت جدید با نرخ ۳۴/۲۰۰/۰۰۰ تومان درج شده است.

وضعیت قطعی تمام پیش فروش‌های انجام شده توسط سایپا مشخص شدپراید ۱۵۱ که قبل از این بیشترین نرخ افزایش قیمت را با قیمت ۳۰/۴۲۵/۰۰۰ تومان به خود اختصاص داده بود حالا یکبار دیگر افزایش نرخ گرفته و به قیمت ۳۴/۲۰۰/۰۰۰ تومان رسید.

تیبا بنزینی که قبل از این با قیمت ۳۵/۷۶۵/۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده بود، در لیست جدید گروه خودروسازی سایپا با نرخ ۳۹/۴۲۵/۰۰۰ تومان درج قیمت شده است.

تیبا دوگانه سوز که قبل از این با قیمت ۳۷/۷۱۵/۰۰۰ تومان درج قیمت شده بود در لیست قیمت جدید این شرکت ۴۴/۱۷۵/۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

تیبا ۲ رینگ فولادی که قبل از این با قیمت ۳۹/۱۶۵/۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده بود، در لیست قیمت جدید ۴۲/۲۷۵/۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

وضعیت قطعی تمام پیش فروش‌های انجام شده توسط سایپا مشخص شد

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

وضعیت قطعی تمام پیش فروش‌های انجام شده توسط سایپا مشخص شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403