معرفی بازی مرد عنکبوتی Marvel’s Spider Man


معرفی بازی مرد عنکبوتی Marvel’s Spider Man

مبارزات در بازی مرد عنکبوتی Marvel’s Spider Man به صورت تن‌به‌تن هستند و استفاده از فضای مبارزات نیز در دستور کار مرد عنکبوتی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس اخبار اعلام شده در سال ۲۰۱۶، حق استفاده از نام Spiderman در بازی‌ها، توسط سونی از Activision خریداری شده است که یک عنوان انحصاری برای PS۴ از این شخصیت فوق‌العاده محبوب، در دست ساخت بود، خبری که سبب دگرگونی دنیای بازی های رایانه ای بخصوص طرفداران Spiderman شد.

در ادامه باشگاه خبرنگاران جوان مطالبی را پیرامون بازی Marvel’s Spider Man، آماده کرده است که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه نمایید.

معرفی بازی مرد عنکبوتی Marvel’s Spider Man

بازی Marvel’s Spider Man

Activision، سال‌های سال نتوانسته بود عنوان درخوری برای مرد عنکبوتی بسازد و گاهی با عناوینی بسیار کلیشه‌ای و متوسط، طرفداران را ناامید و ناامیدتر می‌کرد که سرانجام با انتشار خبر خرید حق نام این عنوان توسط سونی، امید‌ها جان گرفت.

آیا بالاخره Spiderman صاحب یک عنوان شایسته‌ نامش در جهان بازی‌ها می‌شود و یا باز هم باید شاهد تبلیغاتی پر از وعده‌های رنگارنگ و نتیجه‌ای کاملاً متفاوت می‌بودیم؟

بیشتر بخوانید: نمرات فنی عنوان Marvel’s Spider-Man +تریلر

با وجود سابقه قوی سونی در ارائه‌ انحصاری‌هایش، احتمال چنین چیزی بسیار کم بود اما باز هم با نگاه کردن به تاریخچه‌ی بازی‌های Spiderman کمی نگرانی در ته دلمان زنده می‌شد.

وظیفه‌ ساخت بازی را Insomniac Games بر عهده داشت که با انحصاری‌های سونی غریبه نبود و با ساخت سری محبوب Resistance، برای همگان اثبات شده بود. با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی و ارائه‌ تریلر‌های مختلف، نگرانی‌ها به مرور جای خود را به احساس رضایت و تحسین Insomniac و Sony می‌دادند.

معرفی بازی مرد عنکبوتی Marvel’s Spider Man

حال چند روزی است از انتشار The Marvel’s Spiderman می‌گذرد. عنوانی که البته حال و هوایش با دیگر عناوین انحصاری PlayStation تفاوت می‌کند.

بزرگ‌ترین و بهترین نکته‌ مثبت بازی که باعث می‌شود در بسیاری مواقع حتی برخی از نکات منفی انکارناپذیرش هم تاثیری روی لذتی که از آن می‌برید نداشته باشند، خلق یک نیویورک بزرگ، پویا و پرجزئیات است که حرکت کردن ما بین آسمان‌خراش‌ها و حتی روی زمین آن، به شدت پرانرژی دنبال می‌شود. این موضوع چه در آب و هوای کم‌وبیش متغیر آن و چه در نحوه‌ی حرکت کردن وسایل نقلیه و مردم در گوشه گوشه‌اش، کاملاً به چشم می‌آید و مشخصاً اینسامنیاک گیمز، وقت بسیار زیادی را صرف به تصویر کشیدن شهر، به بهترین حالت ممکن کرده است.

بیشتر بخوانید: تریلرهای سینمایی عنوان Spider-Man

این موضوع، به خصوصی زمانی توجه‌تان را به خود جلب می‌کند که پس از مدت‌ها پرواز کردن در بالای خیابان‌ها، برای تنوع هم که شده پایین می‌آیید و مقداری از زمان‌تان را روی زمین و با پرش از روی ماشین‌ها صرف می‌کنید.

درست در زمانی که برخلاف انتظارها مجدداً شاهد یک گیم‌پلی روان، مکانیزم ساده و در عین حال چشم‌نواز حرکت عنکبوتی و صد البته عناصری کاملاً جذب‌کننده مثل انیمیشن‌های کمال‌گرایانه حرکت او در هر نقطه هستیم.

معرفی بازی مرد عنکبوتی Marvel’s Spider Man

از واکنش مردم نسبت به اسپایدرمن و فعالیت تک تک NPC‌ها که هر کدام واقعاً در حال و هوای باورپذیر خودشان قرار دارند تا سر و صدای قابل لمس ماشین‌ها و شلوغی همیشگی شهر که مخاطب کاملاً آن را درک می‌کند.

همه‌ی این‌ها چیز‌هایی هستند که باعث می‌شوند فارغ از مراحل اصلی و فرعی، تعدد و زیبایی لوکیشن‌های داخلی و تمامی موارد دیگر، جابه‌جا شدن در شهر و گشت‌وگذار در آن برای گیمر تبدیل به فعالیت جذابی شود و سیستم تند و سریع، قابل یادگیری و زیبای حرکت با تارها، خودش به واسطه‌ی اتمسفر گیرا و درگیرکننده‌ شهر، بیش از پیش به چشم مخاطبان بیاید.

بیشتر بخوانید: رکوردی که مردهای عنکبوتی کنار هم زدند +تصاویر

توازن بین خطوط داستانی پیتر پارکر و اسپایدرمن و روایت مراحل مختلف این دو به زیبایی صورت گرفته و از این حیث شاید بتوان گفت که بازی اسپایدرمن از تمامی بازی‌های ابرقهرمانی بهتر عمل کرده (از منظر توازن بین دو شخصیت ابرقهرمانانه و دنیای واقعی)، اما این داستان مشکلات زیادی هم دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد و همین مشکلات باعث شده که نتوان بازی Spiderman را بهترین عنوان ابرقهرمانه از همه زوایا دانست.

معرفی بازی مرد عنکبوتی Marvel’s Spider Man

همانطور که گفته شد بسیاری از بخش‌های داستانی بازی قابل حدس هستند (حتی برای افرادی که کمترین آشنایی را با پیشینه شخصیت‌ها داشته باشند) و جدای از این مسئله، با اینکه بازی از نشان دادن Origin کاراکتر اسپایدرمن حذر کرده، ولی کماکان بیش از اندازه طول می‌دهد تا خط اصلی داستان فعلی رو شود و گیمر را در همان ابتدای راه خسته می‌کند، هرچند داستان بعد از چند ساعت از این کسل شدن پیچش‌های جذابی به خود می‌دهد و جانی تازه می‌گیرد ولی این دمیدن روح کمی دیر اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: معرفی بازی Fortnite

مبارزات در بازی به صورت تن‌به‌تن هستند و استفاده از فضای مبارزات نیز در دستور کار مرد عنکبوتی قرار دارد، به طوری که می‌تواند بسیاری از وسایل را به سمت دشمنان پرتاب کرده و آن‌ها را تار و مار کند. مبارزات سریع و هوایی از خصلت‌های اسپایدی بوده و تار‌های او و البته گجت‌های عجیب و غریبش (که احتمالاً وامدار خلاقیت Insomniac در طراحی اسلحه‌های عجیب سری رچت است) نیز کمک حالش در مبارزات هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان