گلکسی اس 10 سامسونگ و هرآنچه از آن انتظار داریم


گلکسی اس 10 سامسونگ و هرآنچه از آن انتظار داریم

گلکسی اس 10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10) قرار است چه مشخصات، قیمت و تاریخ عرضه‌ای داشته باشد؟ زومیت در مقاله‌ی پیش‌رو، انتظاراتش را از پرچمدار موردانتظار کره‌ای‌ها بیان می‌کند.

گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی S10 سامسونگ بدون هیچ شک و شبهه‌ای جزو موردانتظارترین‌ محصولاتی هستند که تاریخ عرضه‌ی آن‌ها برای نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی تعیین شده است. انتظار می‌رود که سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند در سراسر دنیا، پرچمدار جدیدش را با ویژگی‌هایی شاخص و درخورتوجه همراه کند تا مردم به خرید این محصول، ترغیب شوند.

این غول کره‌ای دنیای فناوری اگر می‌خواهد که گلکسی اس ۱۰ در زمره‌ی پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی سال ۲۰۱۹ جای گیرد، لازم است به تک‌تک ویژگی‌های این محصول توجهی ویژه داشته باشد و اس ۱۰ را نسبت به نسل قبل به‌شکلی قابل‌توجه ارتقاء دهد.

گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ با مجموعه‌ای از ویژگی‌های جذاب و جدید و احتمالا پیشرفت‌هایی درخورتوجه در زمینه‌ی عمر باتری، عملکرد کلی و کیفیت دوربین همراه خواهند شد؛ این محصولات پتانسیل این را خواهند داشت که عملکردی خارق‌العاده در زمینه‌ی فروش از خود برجای بگذارند.

سامسونگ چند هفته‌ی پیش با ارسال دعوت‌نامه به زومیت و دیگر رسانه‌های معتبر دنیای فناوری، اعلام کرد که قصد دارد به‌صورت رسمی در روز یکم اسفندماه ۱۳۹۷ از پرچمدار جدید خود پرده‌برداری کند. درحالی که هنوز تا برگزاری این مراسم مهم فاصله داریم، بهتر است فرصت را غنیمت شمریم و انتظارات‌مان را از این گوشی‌ها بیان کنیم.

گلکسی اس 10 سامسونگ و هرآنچه از آن انتظار داریم

گلکسی اس ۱۰ در چهار مدل متنوع روانه‌ی بازار خواهد شد

بر اساس شایعه‌های اخیر، کره‌ای‌ها در پی عرضه‌ی چهار مدل مختلف از گوشی گلکسی اس ۱۰ هستند؛ یکی از این گوشی‌ها احتمالا گلکسی اس ۱۰ ای (Galaxy S10 E) نام خواهد داشت و به‌عنوان ضعیف‌ترین مدل پرچمدار جدید سامسونگ شناخته خواهد شد. اس ۱۰ ای که در برخی رسانه‌ها از آن به‌عنوان گلکسی اس ۱۰ لایت یاد می‌شود طبق شنیده‌ها از نمایشگر تخت ۵.۸ اینچ به‌همراه دوربین یگانه بهره می‌گیرد.

گوشی دیگر، گلکسی اس ۱۰ معمولی است که می‌تواند یکی از پرفروش‌ترین‌های این خانواده باشد. طبق آنچه برخی رسانه‌ها به‌نقل از منابعی مؤثق گفته‌اند، اس ۱۰ معمولی از نمایشگر خمیده‌ی ۶.۱ اینچ به‌همراه دوربین اصلی دوگانه بهره خواهد گرفت. گلکسی اس ۱۰ پلاس (+Galaxy S10) و گلکسی اس ۱۰ ایکس (Galaxy S10 X) دیگر مدل‌های اس ۱۰ خواهند بود که به‌ترتیب به نمایشگرهای ۶.۴ و ۶.۷ اینچی مجهز خواهند شد.

شاید بتوان گفت که گلکسی اس ۱۰ ایکس قرار است بیشتر از دیگر گوشی‌های خانواده‌ی اس ۱۰ در مرکز توجه باشد؛ خصوصا از این‌جهت که گوشی موردبحث نخستین گوشی 5G سامسونگ و یکی از نخستین محصولات 5G در سراسر دنیا به‌شمار می‌آید و با داشتن مشخصاتی مثل دوربین چهارگانه و حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، واقعا یک غول بی‌شاخ‌و‌دم است.

گلکسی اس 10 سامسونگ و هرآنچه از آن انتظار داریم

مقایسه‌ی مشخصات مهم گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ سامسونگ
پارامتر / نام گوشی گلکسی S10 E گلکسی S10 گلکسی +S10 گلکسی S10 X
کدنام Beyond 0 Beyond 1 Beyond 2 Beyond X
نمایشگر ۵.۸ اینچ تخت ۶.۱ اینچ خمیده اینفینیتی ۶.۴ اینچ خمیده اینفینیتی ۶.۷ اینچ سوپر AMOLED
دوربین اصلی: یگانه

سلفی: یگانه

اصلی: دوگانه (معمولی و تله‌فوتو)

سلفی: یگانه

اصلی: سه‌گانه (معمولی، تله‌فوتو و عریض)

سلفی: دوگانه

اصلی: چهارگانه

سلفی: دوگانه

دیگر مشخصات مهم حسگر اثر انگشت در قسمت کناری و روی کلید پاور (شبیه به گلکسی A7 2018) حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر ۱۰ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم

۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی

مودم 5G اکسینوس ۵۱۰۰

باتری با ظرفیت ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت

قیمت بین ۱٬۴۰۰ تا ۱٬۶۰۰ دلار

عرضه در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۹ (۹ فروردین ۱۳۹۸)

طراحی و اندازه

بهتر است بررسی ویژگی‌های گلکسی اس ۱۰ را از طراحی پنل جلویی آغاز کنیم. بر این اساس ظاهرا مدل پلاس قرار است همچنان از زبان طراحی چند سال اخیر سامسونگ بهره بگیرد و به نمایشگری خمیده (مشابه آنچه پیشتر در گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس دیده‌ایم) مجهز شود. با این‌حال تفاوت مهمی بین نمایشگر اس ۱۰ پلاس با نسل قبل وجود خواهد داشت؛ درست حدس زدید، منظور همان روزنه‌ی بالایی است که احتمالا در مدل پلاس به‌دلیل وجود دوربین سلفی دوگانه، حالتی بیضی‌مانند به‌خود خواهد گرفت.

سامسونگ از زمان ظهور بریدگی نمایشگرها، همواره سعی کرد از این ترند روز استفاده نکند، اما نهایتا چند ماه پیش با پرده‌برداری از مجموعه‌ی جدید نمایشگرهایش تحت‌عنوان اینفینیتی-یو (با بریدگی U شکل)، اینفینیتی-وی (با بریدگی V شکل)، اینفینیتی فلکس (برای گوشی تاشدنی) و نهایتا اینفینیتی-اُ (مجهز به روزنه برای میزبانی از دوربین سلفی) اعلام کرد که قصد دارد در گوشی‌های آینده‌اش از انواع بریدگی‌ها استفاده کند.

به‌لطف وجود روزنه در نمایشگر، حاشیه‌های کناری خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ شدیدا کاهش خواهد یافت

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، گلکسی اس ۱۰ پلاس به‌احتمال قوی در گوشه‌ی بالا سمت راست نمایشگر خود دارای روزنه‌ای بیضی‌شکل خواهد بود تا از این طریق دو دوربین سلفی را در پنل جلویی جای دهد. افزون‌بر‌این، شنیده‌ها حاکی از آن است که این مدل از نمایشگری با حاشیه‌ی بسیار کم بهره خواهد گرفت، تا حدی که به ادعای برخی افراد، حاشیه‌های کناری در نگاه اول به‌سختی قابل‌رؤیت خواهند بود.

همچنین شاهد کاهش درخورتوجه حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر خواهیم بود، خصوصا از این‌جهت که حاشیه‌ی بالایی دیگر قرار نیست میزبان دوربین سلفی باشد. تمامی این موارد دست‌به‌دست هم خواهند داد تا اس ۱۰ پلاس از لحاظ ظاهر کلی، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و در نگاه اول حس خوبی را به کاربر منتقل کند؛ گرچه به‌دلیل وجود روزنه‌ی سیاه بیضی‌شکل، ممکن است برخی از کاربران با این گفته موافق نباشند.

گلکسی اس 10 سامسونگ و هرآنچه از آن انتظار داریم

ظاهرا اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس قرار است از لحاظ طراحی کلی، بسیار به‌هم شبیه باشند. در واقع هردوی این اسمارت‌فون‌ها دارای نمایشگر اینفینیتی-اُ خواهند بود و در پنل پشتی از سه دوربین اصلی بهره خواهند گرفت. تفاوت کلیدی بین گلکسی اس ۱۰ با اس ۱۰ پلاس - صرف‌نظر از اندازه‌ی کلی - به دوربین سلفی و شکل روزنه‌ی نمایشگر بر می‌گردد.

اس ۱۰ معمولی به‌لطف بهره‌مندی از دوربین سلفی یگانه، دارای روزنه‌ای کوچک و دایره‌ای‌شکل خواهد بود؛ این درحالی است که روزنه‌ی اس ۱۰ پلاس برای میزبانی از دوربین سلفی دوگانه، اندازه‌ی بزرگ‌تری خواهد داشت. این‌که روزنه‌ی موردبحث می‌تواند به‌هنگام انجام کارهای روزانه باعث حواس‌پرتی کاربر شود، موضوعی است که برای فهمیدن آن باید تا زمان عرضه‌ی این دستگاه صبر کرد. پس پیش از هرگونه قضاوت، از این بابت مطمئن باشید که مهندسین سامسونگ بارها چنین موضوعی را مورد بررسی قرار داده‌اند تا نهایتا بهترین تجربه‌ی کاربری را برای مشتریان‌شان فراهم کنند.

گلکسی اس 10 سامسونگ و هرآنچه از آن انتظار داریم

در زمینه‌ی اندازه، بدیهی است که اس ۱۰ پلاس قرار است بزرگ‌جثه‌تر باشد. بر این اساس، ظاهرا مدل پلاس پرچمدار جدید سامسونگ از نمایشگر ۶.۴ اینچ و مدل معمولی از نمایشگر ۶.۱ اینچ بهره خواهند گرفت؛ همچنین این دو گوشی به‌ترتیب دارای ابعادی معادل ۱۵۷.۷ در ۷۵ در ۷.۸ میلی‌متر و ۱۴۸.۹ در ۷۰.۹ در ۷.۸ میلی‌متر خواهند بود.

حال بهتر است نگاهی به شایعه‌های اخیر در مورد طراحی کلی پنل پشتی گلکسی اس ۱۰ بیاندازیم. پیش‌بینی می‌شود که دوربین اصلی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس همچون گلکسی نوت ۹ دارای طراحی افقی باشد.

گلکسی اس ۱۰ ایکس از دوربین چهارگانه بهره خواهد گرفت

اس ۱۰ معمولی احتمالا دارای دو دوربین اصلی (با لنز معمولی و لنز تله‌فوتو) و اس ۱۰ پلاس دارای سه دوربین اصلی (با لنزهای معمولی، تله‌فوتو و عریض) خواهند بود. مدل 5G طبق شنیده‌ها از چهار دوربین بهره می‌گیرد که تاکنون به مشخصات دوربین چهارم اشاره‌ای نشده است، با این‌حال پیش‌بینی می‌کنیم که از نوع تشخیص عمق به‌منظور ثبت افکت بوکه باشد. مورد مهم دیگر در مورد اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس، به حسگر اثر انگشت آن‌ها بر می‌گردد؛ حسگری پیشرفته که ظاهرا در درون نمایشگر جای‌گذاری شده است. این حسگر احتمالا از نوع اولتراسونیک خواهد بود تا از این طریق دقت بیشتری داشته باشد.

در ضمن پیش‌بینی می‌شود که هر دو گوشی دارای بدنه‌ای شیشه‌ای با فریم آلومینیومی باشند. به‌علاوه در قسمت پایینی این گوشی‌ها احتمالا شاهد درگاه USB Type-C به‌همراه اسپیکر و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون خواهیم بود. گوشی‌های آینده‌ی سامسونگ در قسمت بالایی از میکروفونی کوچک و خشاب سیم‌کارت بهره خواهند گرفت. کلیدهای کم و زیاد کردن صدا، کلید پاور و کلید مخصوص دستیار صوتی هوشمند بیکس‌بی نیز در قسمت‌های کناری حضور خواهند داشت.

گلکسی اس 10 سامسونگ و هرآنچه از آن انتظار داریم

اسکنر اثر انگشت

هیچ شکی نداریم که سه مدل گلکسی اس ۱۰ (یعنی اس ۱۰ ای، اس ۱۰ معمولی و اس ۱۰ پلاس) دارای یک حسگر بیومتریک خواهند بود، اما نحوه‌ی قرارگیری این حسگر در این گوشی‌ها با یکدیگر فرق خواهد داشت. مدل پایه که نمایشگری ۵.۸ اینچ دارد، قرار است از یک حسگر اثر انگشت بهره ببرد که احتمالا در قسمت کناری آن و روی کلید پاور جای خواهد گرفت. ما چنین رویکرد طراحی را قبلا در خانواده‌ی اکسپریا Z5 سونی و همچنین گوشی گلکسی ای ۷ ۲۰۱۸ سامسونگ هم دیده بودیم.

افزون‌بر‌این، شایعه‌ها می‌گویند که گلکسی اس ۱۰ با نمایشگر ۶.۱ اینچ و اس ۱۰ پلاس با نمایشگر ۶.۴ اینچ به حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز خواهند شد، یعنی چیزی شبیه به آنچه پیشتر در دستگاه‌هایی نظیر ویوو نکس شاهد آن بوده‌ایم. پیش‌بینی‌ها می‌گویند که در سال ۲۰۱۹ حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر قرار است به‌شدت رواج یابد و در دستگاه‌های بالا‌رده مورداستفاده قرار گیرد.

مقاومت در برابر نفوذ آب

از آن‌جایی که کره‌ای‌ها در گوشی‌های پیشین خود از استاندارد IP برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار استفاده کرده‌اند، سخت است فکر کنیم که آن‌ها بخواهند در جدیدترین و مدرن‌ترین دستگاه‌هایشان یک قدم به عقب بردارند و از چنین استانداردی - به‌ هر دلیلی که شده - استفاده نکنند.

به‌احتمال بسیار زیاد، گلکسی اس ۱۰ سامسونگ به استاندارد IP68 مجهز خواهد شد تا از این طریق مقاومت درخورتوجهی از خود در برابر نفوذ آب و گردوغبار نشان دهد. بهره‌مندی از استاندارد IP68 به این معنا خواهد بود که پرچمدار جدید سامسونگ مقاومت کاملی در برابر نفوذ گردوغبار و همچنین مقاومت در برابر نفوذ آب تا عمق بیش از یک متر را از خود نشان خواهد داد.

گلکسی اس 10 سامسونگ و هرآنچه از آن انتظار داریم

نمایشگر

ارزان‌قیمت‌ترین مدل خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ به نمایشگری ۵.۸ اینچ مجهز خواهد شد و همانطور که پیش‌تر گفتیم، این نمایشگر قرار نیست از نوع خمیده باشد. هنوز نمی‌دانیم که پنل گلکسی اس ۱۰ ای قرار است دارای وضوح فول HD پلاس باشد یا کیو HD پلاس، با این‌حال پیش‌بینی می‌کنیم که این گوشی از نمایشگر فول HD پلاس بهره بگیرد، خصوصا از این‌جهت که چنین نمایشگری نسبت به آن یکی نمایشگر، هزینه‌ی کمتری روی دست سامسونگ می‌گذارد و به‌تبع هزینه‌ی نهایی دستگاه هم پایین می‌آید.

نمایشگر گلکسی اس ۱۰ تجربه‌ای مثال‌زدنی را به کاربر ارائه خواهد داد

همچنین گفته می‌شود که این نمایشگر دارای نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ خواهد بود و به فناوری سوپر AMOLED تجهز خواهد شد. حتی اگر از مشخصات نهایی نمایشگرها مطمئن نباشیم، در مورد یک موضوع با قطعیت می‌توانیم سخن بگوییم؛ با در نظر گرفتن سابقه‌ی درخشان سامسونگ در تولید نمایشگرهای با کیفیت، هیچ شکی نداریم که نمایشگرها قرار است یکی از نقاط قوت مهم گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ باشند و تجربه‌ای مثال‌زدنی را به مشتریان این شرکت کره‌ای ارائه دهند.

از طرفی گفته می‌شود که سامسونگ قصد دارد در مدل معمولی گلکسی اس ۱۰ از نمایشگر کیو HD پلاس ۶.۱ اینچ و در مدل پلاس از نمایشگر بزرگ و خمیده‌ی ۶.۴۴ اینچ سوپر AMOLED با وضوح کیو HD پلاس استفاده کند. هر دوی این نمایشگرها دارای نسبت تصویر ۱۸:۹ خواهند بود. همانطور که پیشتر اشاره کردیم، در زیر نمایشگر هر دوی این گوشی‌ها، حسگر اثر انگشت جای خواهد گرفت.

استفاده از روزنه در نمایشگر باعث می‌شود که حاشیه‌های کناری دو گوشی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس تا حد درخورتوجهی کاهش یابد؛ چرا که دیگر لازم نیست دوربین‌(های) سلفی را در قسمت بالایی نمایشگر جای داد.

گلکسی اس 10 سامسونگ و هرآنچه از آن انتظار داریم

مشخصات سخت‌افزاری

انتظار می‌رود که سامسونگ طبق سنت چندین ساله‌ی خود، گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ را در نقاط مختلف جهان با تراشه‌‌های مختلفی روانه‌ی بازار کند. مدل‌هایی از این گوشی‌ها که برای عرضه در ایالات متحده‌ی آمریکا تدارک دیده شده‌‌اند، به تراشه‌ی جدید و قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام تجهیز خواهند شد، از طرفی در دیگر نقاط جهان از جمله آسیا، این گوشی‌ها دارای تراشه‌ی اختصاصی اکسینوس سامسونگ خواهند بود.

شایعه‌های اخیر می‌گویند که تراشه‌ی استفاده‌شده در نسخه‌ی بین‌المللی گلکسی اس ۱۰ معمولی، اکسینوس ۹۸۲۰ است. گفتنی است که واحد پردازش گرافیکی (GPU) موجود در این تراشه، توسط خود سامسونگ تولید نمی‌شود؛ این درحالی است که طبق گزارش‌های اخیر، کره‌ای‌ها از مدتی پیش به‌فکر ساخت GPU اختصاصی افتاده‌اند تا در دستگاه‌های آینده‌ی خود از آن بهره بگیرند. در حال حاضر گفته می‌شود که GPU استفاده‌شده در خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰، قرار است Mali G76 آرم باشد.

گلکسی اس ۱۰ ایکس از لحاظ سخت‌افزاری، یک غول بی‌شاخ‌و‌دم خواهد بود

تجهیز شدن اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس به ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و اس ۱۰ ای به ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، قطعا اتفاقی تعجب‌برانگیز نخواهد بود. همه‌ی این‌ها درحالی است که گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد در گلکسی اس ۱۰ 5G (همان گلکسی ایکس) از ۱۰ یا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده کند که در نوع خود بسیار درخورتوجه است. پیش‌بینی می‌شود که رم موجود در تمامی دستگاه‌ها از نوع LPDDR5 باشد، این یعنی رم‌های موردبحث ۱.۵ برابر عملکرد بهتری نسبت به نسل پیش خواهند داشت. این رم همچنین دارای نرخ انتقال داده‌ی خام ۵۱.۲ گیگابایت بر ثانیه خواهد بود؛ به‌بیانی ساده‌تر، اس ۱۰ سامسونگ قرار است گوشی به‌شدت سریعی باشد.

به حافظه‌ی داخلی می‌رسیم؛ جایی که طبق گزارش‌ها، مدل پایه‌ی تمامی گوشی‌ها دارای ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی خواهد بود (البته در شایعاتی اعلام شده است که امکان دارد مدل پایه‌ی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس، به حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی مجهز شوند). دیگر مدل‌های این گوشی‌ها به ۱۲۸، ۲۵۶ و حتی احتمالا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی (برای بالارده‌ها) نیز تجهیز خواهند شد. حضور اسلات میکرو SD نیز در این دستگاه‌ها قطعی به‌نظر می‌رسد و تقریبا جای هیچ بحثی در آن وجود ندارد. در ضمن گفته می‌شود که قوی‌ترین و گران‌قیمت‌ترین مدل اس ۱۰ ایکس از یک ترابایت حافظه‌ی داخلی بهره خواهد گرفت.

در کنار این‌ها گفته می‌شود که اس ۱۰ پلاس، اس ۱۰ معمولی و اس ۱۰ ای قرار است به‌ترتیب دارای باتری ۴۰۰۰، ۳۵۰۰ و ۳۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی باشند. همچنین طبق شایعه‌ها، اس ۱۰ 5G دارای یک باتری با ظرفیت فک‌انداز ۵ هزار میلی‌آمپرساعت خواهد بود.

گلکسی اس 10 سامسونگ و هرآنچه از آن انتظار داریم

دوربین

یک، دو سه یا حتی چهار؛ فرقی ندارد از دستگاه‌تان چند دوربین بخواهید، سامسونگ قصد دارد نیازهای شما را از این حیث کاملا برطرف کند. برخی رسانه‌ها اخیرا گزارش داده‌اند که این غول کره‌ای مدت‌ها است سخت روی بهبود دادن توانایی‌های گوشی‌هایش در زمینه‌ی عکاسی کار می‌کند و این یعنی دوربین اس ۱۰ قرار است پیشرفت درخورتوجهی به‌خود ببیند. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ تغییراتی را در نحوه‌ی تولید رنگ‌ها در عکس‌هایی که توسط دوربین‌هایش ثبت می‌شود، اعمال کرده است؛ به‌بیانی دیگر، گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ خواهند توانست رنگ‌ها را به‌شکلی واقع‌گرایانه‌تر از قبل به‌تصویر بکشند.

اگر شایعه‌های پیشین رنگ حقیقت به‌خود بگیرند، خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ در زمینه‌ی دوربین اصلی تا حد زیادی پا‌جای‌پای پرچمدار پیشین سری S یعنی گلکسی اس ۹ خواهند گذاشت؛ بدین‌طریق که گوشی‌های جدید قرار است دارای دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر باشند. البته این‌بار دوربین‌ها پیشرفته‌تر شده‌اند تا در شرایط نوری عادی و همچنین شرایط نوری ضعیف، عملکرد بهتری از خود برجای بگذارند.

یک، دو، سه یا چهار، فرقی ندارد؛ سامسونگ با سری گلکسی اس ۱۰ نیازهای شما را در زمینه‌ی دوربین برطرف می‌کند

ظاهرا در کنار حسگر اصلی، قرار است شاهد حسگر ثانویه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی با لنز عریض باشیم؛ در صورت رخداد این اتفاق، اس ۱۰ به‌نخستین پرچمدار سامسونگ مجهز می‌شود که از دوربینی با لنز عریض استفاده می‌کند. کاربران اس ۱۰ خواهند توانست به‌لطف این لنز عریض، بخش بیشتری از محیط را در داخل عکس خود جای دهند.

در نهایت گفته می‌شود که اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس در کنار دو دوربین یادشده قرار است دارای دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو باشند؛ دوربینی که احتمالا امکان زوم اپتیکال ۲ برابری را فراهم خواهد کرد. همچنین طبق شایعه‌های اخیر، اس ۱۰ 5G از دوربینی دیگر نیز بهره خواهد گرفت تا از این طریق تجربه‌ی عکاسی با این گوشی، غنی‌تر شود.

گلکسی اس 10 سامسونگ و هرآنچه از آن انتظار داریم

قیمت و تاریخ عرضه

فعلا هیچ‌چیزی در مورد قیمت نهایی گوشی‌های سری گلکسی اس ۱۰ اعلام نشده است و تا زمان معرفی نهایی در تاریخ یکم اسفند نمی‌توان با اطمینان در این رابطه سخن گفت، با این‌حال می‌توان در این زمینه پیش‌بینی‌هایی انجام داد. بهتر است پیش‌بینی‌‌ها را با مدل پایه آغاز کنیم؛ دستگاهی که قرار است ارزان‌قیمت‌ترین مدل گلکسی اس ۱۰ باشد و بی‌شک می‌تواند تا حد زیادی در بازارهایی نظیر ایران، موردتوجه قرار گیرد.

از آن‌جایی که سامسونگ مدت‌ها است قیمتی پایین برای گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی S تعیین نمی‌کند، سخت است بتوانیم قیمتی دقیق برای این دستگاه پیش‌بینی کنیم؛ با این‌همه انتظار داریم گلکسی اس ۱۰ ای نهایتا ۶۰۰ تا ۶۵۰ دلار قیمت داشته باشد. این دستگاه با چنین قیمتی احتمالا در پی آن است تا به جنگ مستقیم دستگاه‌هایی از اپل که قیمت آن‌ها در همین حوالی است، برود.

سری گلکسی اس ۱۰ اواخر اسفند ۱۳۹۷ روانه‌ی بازار خواهد شد

همچنین پیش‌بینی می‌‌کنیم که مدلی از گلکسی اس ۱۰ با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارای قیمت ۸۵۰ دلار باشد. در ضمن احتمالا گلکسی اس ۱۰ پلاس با همین مشخصات، ۹۵۰ دلار قیمت خواهد داشت. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، احتمال می‌دهیم که اس ۱۰ ایکس بین ۱٬۴۰۰ تا ۱٬۶۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

سامسونگ پیشتر به‌صورت رسمی تاریخ رونمایی از گلکسی اس ۱۰ را اعلام کرده است (یکم اسفندماه سال جاری شمسی ساعت ۲۲:۳۰ به‌وقت تهران). همچنین به‌احتمال بسیار زیاد، سری گلکسی اس ۱۰ در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا ۲۰۱۹ حضور پیدا خواهند کرد.

پیش‌فروش این گوشی‌ها ساعاتی پس از معرفی رسمی آغاز خواهد شد و احتمال می‌دهیم که عرضه‌ی اولیه‌ی آن‌ها در فاصله‌ی دو تا سه‌ هفته پس از آغاز پیش‌فروش باشد. با کنار هم قرار دادن تمامی قطعات پازل، نهایتا به این نتیجه می‌رسیم که این گوشی‌ها قرار است در اواسط ماه مارس ۲۰۱۹ (اواخر اسفندماه ۱۳۹۷) عرضه شوند.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا برای معرفی گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ هیجان‌زده هستید؟ شما چه پیش‌بینی‌هایی برای مشخصات این گوشی‌ها دارید؟ شما کاربران محترم می‌توانید دیدگاه‌های ارزشمند خود را در رابطه با گلکسی اس ۱۰، با زومیت و کاربران دیگر به‌اشتراک بگذارید.

گلکسی اس 10 سامسونگ و هرآنچه از آن انتظار داریم

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از قیمت گوشی، مشخصات فنی و مقایسه‌‌ی آن با دیگر محصولات به بانک محصولات زومیت مراجعه کنید. انواع گوشی‌های سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی و برندهای دیگر در این بخش در دسترس شما خواهند بود.

توجه داشته باشید که اسامی یادشده برای گوشی‌های خانواده‌ی گلکسی اس ۱۰ و همچنین تصاویر استفاده‌شده در این مقاله، هنوز رسمی نیستند و زومیت نمی‌تواند مستقلاً صحت آن‌ها را تأیید یا تکذیب کند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان