نینتندو سوییچ پرفروش ترین کنسول سال 2018 شد!


رسانه کلیک – موسسه تحلیل‌گر NPD به‌تازگی اسامی پرفروش ترین کنسول های سال 2018 را منتشر کرد که این بار بر خلاف همیشه، شاهد فروش باورنکردنی کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ نسبت به سایر کنسول‌ها هستیم. پس از انتشار فهرست بازی‌های پرفروش سال 2018، ساعاتی پیش موسسه تحقیقاتی NPD که وظیفه بررسی و تنظیم گزارش فروش […] نوشته نینتندو سوییچ پرفروش ترین کنسول...

رسانه کلیک – موسسه تحلیل‌گر NPD به‌تازگی اسامی پرفروش ترین کنسول های سال 2018 را منتشر کرد که این بار بر خلاف همیشه، شاهد فروش باورنکردنی کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ نسبت به سایر کنسول‌ها هستیم.

پس از انتشار فهرست بازی‌های پرفروش سال 2018، ساعاتی پیش موسسه تحقیقاتی NPD که وظیفه بررسی و تنظیم گزارش فروش بازی‌ها، نرم افزارها، سخت افزارها و لوازم جانبی در ایالات متحده آمریکا را برعهده دارد، گزارشی از پرفروش ترین کنسول های ماه دسامبر و همچنین سال میلادی 2018 در این کشور ارائه کرد که از روند صعودی فروش نینتندو سوییچ حکایت دارد.

با وجود اینکه در جریان سال گذشته میلادی شاهد عرضه بازی‌های بزرگ و انحصاری نسبتا زیادی برای دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 بودیم و حتی طبق گزارش این گروه آماری نیز دو بازی Red Dead Redemption 2 و Call of Duty: Black Ops 4 به ترتیب در رده اول و دوم پرفروش‌ترین عناوین ویدیویی سال قرار دارند، اما کنسول هیبریدی شرکت نینتندو به نام سوییچ هم از حیث فروش دلاری و هم از حیث فروش تعداد، عملکرد بهتری را نسبت به رقیبای خود داشته و در حال حاضر لقب پرفروش ترین کنسول سال میلادی 2018 را یدک می‌کشد.

به عبارتی، موفقیت و گسترش جامعه کاربری کنسول نینتندو سوییچ همچنان ادامه دارد و با وجود رقابت تنگاتنگ میان دو کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4، سوییچ به لطف بازی‌های انحصاری محبوب و قدرتمند خود در این رقابت پیشتاز بوده، به طوری که این دستگاه سال میلادی 2018 را با حضور در رده نخست جدول پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی به اتمام رسانده و به عنوان پرفروش‌ترین کنسول ماه دسامبر شناخته می‌شود.

به طور دقیق‌تر، موسسه تحقیقاتی NPD بر این باور است که عرضه بازی بی‌نظیر Super Smash Bros. Ultimate تاثیر به‌سزایی در فروش کنسول نینتندو سوییچ گذاشته و این دستگاه را به پرفروش‌ترین کنسول ماه دسامبر تبدیل کرده است. هرچند، این عنوان تنها دلیل کسب این افتخار بزرگ برای سوییچ نبوده و نزدیک به هفت اثر ویدیویی پرفروش ماه دسامبر مربوط به بازی‌های انحصاری نینتندو سوییچ است.

جدا از این مورد، سوییچ موفق‌ترین ماه دسامبر در میان کنسول‌های نسل هشتم را نیز تجربه کرده است. در همین رابطه، آقای مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، تحلیل‌گر ارشد گروه آماری معتبر NPD، مدعی است که کنسول نینتندو سوییچ به لطف فروش بالای خود در ماه دسامبر، رکورد بیشترین فروش دلاری در ماه دسامبر چند سال اخیر که پیش‌تر در سال میلادی 2009 برای کنسول Wii ثبت شده بود، جا به جا و به نام خود ثبت کرده است.

نینتندو سوییچ پرفروش ترین کنسول سال 2018 شد!

به علاوه، موفقیت و افتخارات کنسول نینتندو سوییچ تنها به موارد فوق خلاصه نشده و این دستگاه با اختلاف قابل توجهی چه از حیث فروش دلاری و چه از حیث تعداد فروخته شده، به عنوان پرفروش‌ترین کنسول سال میلادی 2018 در کشور ایالات متحده آمریکا انتخاب شده است. جالب‌تر اینکه سوییچ بیشترین میزان فروش سالیانه را به خود اختصاص داده و رکورد قبلی کنسول پلی‌استیشن 4 در این زمینه را شکسته است.

در طرف دیگر، به نظر می‌رسد که درآمد حاصل از فروش لوازم جانبی و کارت‌های بازی در سال میلادی 2018 به رقم قابل ملاحضه‌ای رسیده و در ماه دسامبر نزدیک به یک میلیارد دلار صرف خرید این بخش از صنعت بازی‌های ویدیویی شده است . آقای مت پیسکاتلا در این باره می‌گوید:

مجموع درآمدها و فروش لوازم جانبی و کارت‌های بازی در ماه دسامبر سال گذشته برابر با 1 میلیارد دلار بوده که نزدیک به 29 درصد نسبت به بازه مشابه قبلی، افزایش داشته است. فروش گیم‌پدها دلیل اصلی این افزایش چند درصدی است. از حیث فروش دلاری، کنترلر مدل حرفه‌ای کنسول نینتندو سوییچ پرفروش‌ترین لوازم جانبی این ماه است.

در مجموع، فروش سخت افزارها در ماه دسامبر سال گذشته به رقم 1.168 میلیارد دلار رسیده که نسبت به بازه زمانی مشابه سال میلادی 2017، چیزی در حدود هشت درصد افزایش یافته است. از طرفی، فروش این گروه از صنعت بازی‌های ویدیویی در سال میلادی 2018 برابر با 5.1 میلیارد دلار اعلام شده که در مقام مقایسه با سال میلادی 2017، با رشد هشت درصدی مواجه شده است.

شایان ذکر است؛ آقای پیرس هاردینگ رولس، از نفرات ارشد IHS Markit، در تازه‌ترین مصاحبه خود با وب‌سایت گیم اینداستری اظهار داشته که نینتندو سوییچ پرفروش ترین کنسول سال میلادی 2019 خواهد بود. وی پیش‌بینی می‌کند که فروش این دستگاه در سال جاری میلادی به لطف عرضه بازی‌های انحصاری متعدد بیشتر از دو دستگاه ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 شود. برای کسب اطلاعات بیشتر، روی این لینک کلیک کنید.

حال، دیدگاه شما در رابطه با پرفروش ترین کنسول های سال 2018 و عملکرد بی‌نظیر نینتندو سوییچ در طول سال و همچنین ماه دسامبر چیست؟ به نظر شما، آیا این کنسول می‌تواند برای دومین بار متوالی لقب پرفروش ترین کنسول سال میلادی 2019 را از آن خود کند؟ میزان فروش کنسول‌ها را در سال جاری چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ دیدگاه‌ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

Source: VentureBeat

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان