شرکت ملی حفاری می‌تواند نقش مهمی در طرح‌ نگهداشت و افزایش تولید نفت ایفا کند


شرکت ملی حفاری می‌تواند نقش مهمی در طرح‌ نگهداشت و افزایش تولید نفت ایفا کند

معاون رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: شرکت ملی حفاری ایران می‌تواند نقش مهمی در طرح‌ نگهداشت و افزایش توان تولید نفت ایفا کند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، احمد زراعتکار با بیان اینکه لازمه پویایی بیشتر این شرکت برنامه‌ریزی راهبردی برای انجام فعالیت‌های توسعه‌ای و گسترده‌تر است، اظهار کرد: به جهت اهمیت تولید و صادرات نفت، گاز و معیانات گازی در تامین منابع ارزی و همچنین تامین انرژی کشور، صنعت نفت نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و فعالیت‌های حفاری چاه‌های نفت و گاز و خدمات جانبی مرتبط با آن در فرآیند تولید تاثیری بسزا دارد.

وی افزود: در کشور حفظ، نگهداشت و افزایش توان تولید نفت به‌ویژه از میدان‌های مشترک حائز اهمیت است و در این راستا شرکت ملی حفاری با این نگاه که بالای 70 درصد حفاری چاه‌های نفت و گاز در خشکی و دریا را در اختیار دارد، باید نقش خود را به خوبی ایفا کند.

معاون رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه کشور با محدودیت‌های اعمال شده برای کشور اشاره و اظهار کرد: در این شرایط اهمیت کار صنعت حفاری بیشتر می‌شود زیرا باید با اتکا به توانمندی‌های داخلی همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پاسخگوی نیازهای کشور باشد.

زراعتکار یادآور شد: شرکت ملی حفاری ایران در چهار دهه گذشته در شرایط مختلف با تلاش مضاعف و تکیه بر متخصصان و کارکنان مجرب و سختکوش خود توانست با سربلندی نیازهای صنعت نفت را تامین کند.

وی ادامه داد: در سازمان برنامه و بودجه همیشه این نظر بوده که توان صنعت حفاری کشور باید حفظ شود و در زمان حاضر با اولویت طرح‌ نگهداشت و افزایش توان تولید که در قالب 34 بسته کاری به تصویب شورای اقتصاد رسیده و به شرکت ملی نفت ایران ابلاغ شده است، شرکت ملی حفاری ایران می‌تواند در اجرای این پروژه‌ها نقش مهمی به‌عهده گیرد.

معاون رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: شرکت ملی حفاری ایران می تواند همچون شرکت‌های بین‌المللی فعالیت‌های خود را توسعه بخشد و با روزآمدی و توسعه توانمندی‌های مجموعه، نقش موثر خود را در داخل و کشورهای نفت‌خیز منطقه تقویت کند.

معاون رئیس امور انرژی سازمان برنامه و بودجه کشور روز چهارشنبه (سوم بهمن ماه) در راس هیئتی از مسئولان و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه از امکانات و زیرساخت‌ها و تجهیزات شرکت ملی حفاری ایران در استان خوزستان و دستگاه‌های حفاری و پایگاه عملیاتی پشتیبانی شرکت در جزیره کیش بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های عملیاتی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس