9 اسفند؛ بزرگترین رویداد قرآنی در بوشهر


9 اسفند؛ بزرگترین رویداد قرآنی در بوشهر

کانون خبرنگاران نبأ ــ بزرگترین رویداد آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت اوقاف و امورخیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در استان بوشهر 9 اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ فاطمه کرم پور، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، چهارشنبه، 3 بهمن در نشست خبری سومین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اظهار کرد: با توجه به تجربه موفق برگزاری مشترک در اسفند ماه سال گذشته با توجه به اعلام آمادگی دیگر دستگاه‌های اجرایی این آزمون به صورت مشترک با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما 9 اسفند سال جاری در شهرها و روستاها برگزار خواهد شد.

فاطمه کرم پور یکی از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد قرآنی را ایجاد انگیزه جهت فراگیری معارف قرآن و عترت در میان عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان عنوان کرد و افزود: با برگزاری این آزمون تلاش به شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوان و جوانان داشته و همچنین استانداردسازی و جهت دهی آموزشهای قرآن و عترت در مدارس، موسسات و مراکز قرآنی را در دستور کار قرار داده ایم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه این آزمون در 3 گروه امتحانی حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین آموزشهای الکترونیک برگزار خواهد شد، افزود: تمام علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاع در خصوص 18 رشته قرآنی و همچنین امور مربوط به ثبت نام و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به نشانی اینترنتی www.quranedu.ir مراجعه کنند.

کرم پور با اشاره به اینکه جهت شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای تمام داوطلبان قرآنی آقا و خانم، هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، افزود: زمان ثبت نام از تاریخ 10 دی ماه لغایت 5 بهمن سال جاری است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه پس از اعلام نتایج آزمون به برگزیدگان قید قرعه جوایز نقدی اهدا خواهد شد، گفت: به تمامی شرکت‌کنندگانی که امتیاز بالای 90 کسب کنند، لوح تقدیر داده می‌شود و همچنین به نفراتی که موفق به کسب حد نصاب قبولی شوند گواهینامه پایان دوره اعطاء خواهد شد.

برگزاری دومین جشنواره هفته قرآن و عترت در بوشهر

عبدالرضا عالی پور، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یبوشهر در این نشست با اشاره به تجلیل از نخبگان قرآنی استان بوشهر در دومین جشنواره هفته قرآن و عترت این استان در اسفند ماه سال جاری خبر داد و گفت: این جشنواره هر 2 سال یک بار در استان بوشهر برگزار می‌شود و امسال در 9 بخش اصلی و با مشارکت سازمانها و مؤسسات فرهنگی و قرآنی اجراء خواهد شد.

عالی پور افزود: بخش‌های اصلی جشنواره دومین هفته قرآن و عترت استان بوشهر شامل: مسابقات تلاوت قرآن کریم، جشنواره ادبی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای سینمای، جشنواره ویژه کودک و نوجوان، جشنواره آواها و نغمات دینی و مذهبی و جشنواره خوشنویسی است.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره هفته قرآن عترت تا پایان روز 25 بهمن است، اعلام کرد: آغاز هفته قرآن و عترت 11 اسفند سال جاری و اختتامیه آن روز 16 اسفند همزمان با روز قرآنی بوشهر برگزار خواهد شد.

حامد فکوری

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!