به گزارش افکارنیوز،

دولت مصر امروز چهارشنبه همزمان با هشتمین سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ که منجر به سرنگونی حسنی مبارک شد تدابیر امنیتی شدیدی در میادین و خیابان‌های این کشور اتخاذ کرد.

تامر الرفاعی سخنگوی ارتش مصر ویدئویی از حضور گسترده نیرو‌های امنیتی و خودروی نظامی ارتش مصر در خیابان‌ها در صفحه خود بر روی فیسبوک منتشر کرد.

وی افزود: همزمان با مراسم سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه فرماندهی کل نیرو‌های مسلح تمام اقدامات لازم برای برقراری امنیت این مراسم در تمام استان‌ها را از طریق هماهنگی با وزارت کشور انجام داده است.

بر اساس این گزارش نیرو‌های امنیتی مصر امروز به صورت گسترده در ورودی‌های استان قاهره، "جیزه در غرب قاهره"، قلیوبیه در شمال قاهره مستقر شدند.

جمعه هشتمین سالگرد آغاز انقلاب مصر برای سرنگونی حسنی مبارک است و این در حالی است که تا کنون هیچ یک از گروه‌ها و جریان‌های مصری هیچ فراخوانی برای تظاهرات یا راهپیمایی صادر نکرده اند.

با گذشت ۸ سال از انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی مردم مصر همچنان با بحران بیکاری، گرانی، و ناامنی دست و پنجه نرم می‌کنند.

دولت السیسی که سازمان‌های بین المللی آن را سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک می‌دانند هیچگونه اعتراض و مخالفتی را بر نمی‌تابد و فعالان سیاسی و حقوقی را روانه زندان می‌کند.

این در حالی است که تا کنون صد‌ها نفر از هواداران محمد مرسی که در انقلاب ۲۵ ژانویه نقش داشتند در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.