استخراج مواد مخدر در آزمایشگاه خانگی در دهاقان


استخراج مواد مخدر در آزمایشگاه خانگی در دهاقان
فرمانده انتظامی دهاقان گفت: افرادی با خرید نوعی شربت از داروخانه‌ها اقدام به استخراج مواد اصلی شیشه در آزمایشگاه‌های خانگی می‌کنند، داروخانه‌ها نباید مقادیر زیاد داروی حاوی این ماده را به افراد تحویل دهند.

به گزارش فارس، علی‌اصغر قاسمیان ظهر امروز در جلسه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: گزارش و اقداماتی که در این جلسه مطرح شد نشان از اهمیت موضوع مواد مخدر به عنوان یک آسیب اجتماعی مهم است.

فرماندار دهاقان افزود: مواد مخدر در اولویت قرار دارد و به تمرکز و کار فراوانی نیاز دارد همه مدیران و مسؤولان در هر حوزه‌ای باید پای میز آیند و سهم خود را در مبارزه با مواد مخدر به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه روند رو به رشد اعتیاد کار بیشتری را می‌طلبد، عنوان کرد: ما با روند رو به رشد مواد مخدر مواجه هستیم که نشان می‌دهد برنامه‌ها و اقدامات ما تا کنون یا کافی نبوده و یا مؤثر نبوده است؛ البته باید توجه داشت که این موضوع جهانی است.

قاسمیان تصریح کرد: مسؤولان کشوری طرح ملی توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر را ارائه داده‌اند که سال‌ها روی آن کار شده و در پایان برنامه ششم کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد را به همراه دارد.

وی طرح ملی مبارزه با مواد مخدر را تکلیفی برای همه دانست و خاطرنشان کرد: این طرح یک طرح ملی بوده و ارزش آن را دارد که آن را مطالعه کنیم و تکلیفی برای همه تلقی می‌شود و از ۳۷ دستگاه با شرح عملیات اجرایی نام برده شده است.

فرماندار دهاقان بیان کرد: ما از همه انتظار داریم که بر روی این موضوع وقت بگذارند و به برنامه اجرایی تبدیل شود و در شهرستان‌ها بومی‌سازی شود و حداقل ۳ برنامه عملیاتی و اجرایی به دبیرخانه معرفی گردد.

اعطای وام و یاری برگ به بهبودیافتگان

سید علی موسوی با حضور در این جلسه با اشاره به درمان معتادان با روش‌های مختلف اظهار کرد: ما منتظر ابلاغ برش شهرستانی مبارزه با مواد مخدر از استان هستیم و در حوزه درمان ۵۷ فعال زن و مرد با روش مصرف متادون و ۷ نفر با روش استفاده از قرص‌های زیر زبانی در حال درمان هستند که بازدید به عمل آمد.

رئیس اداره بهزیستی دهاقان افزود: از تأسیس کمپ تا کنون ۳۸۸ نفر حضور داشته‌اند و در حال حاضر ۱۷ نفر هستند؛ ۶۰ نفر از بهبود یافتگان در دهاقان یاری برگی حدود ۶ میلیون تومان و ۲۲ نفر وام دریافت نموده‌اند.

استخراج مواد مخدر در آزمایشگاه‌های خانگی

اسماعیل پریشانی نیز در این جلسه اظهار داشت: در ماه‌های اخیر بیش از ۳ کیلو مواد مخدر در دهاقان ضبط شد و حدود ۸۵ درصد از کشفیات مواد مخدر صنعتی و ۱۵ درصد مواد مخدر سنتی و توهم‌زا بود.

فرمانده انتظامی دهاقان افزود: ۳۰ نفر از معتادان هم دستگیر شدند که ۱۰ نفرشان خرده فروشان و توزیع‌کننده بودند.

وی از استخراج مواد مخدر در آزمایشگاه‌های خانگی خبر داد و اذعان کرد: افرادی با خرید نوعی شربت از داروخانه‌ها اقدام به استخراج مواد اصلی شیشه در آزمایشگاه‌های خانگی می‌کنند، داروخانه‌ها نباید مقادیر زیاد داروی حاوی این ماده را به افراد تحویل دهند.

پریشانی با بیان اینکه داروخانه هنگام تحویل دارو هوشیار باشند، عنوان کرد: برای پیشگیری از ساخت و تهیه چنین موادی در آزمایشگاه‌های خانگی باید از ارائه مقادیر زیاد این دارو به افراد در داروخانه‌ها پرهیز شود تا امکان دسترسی به آن مشکل باشد.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ مرحله سرکشی و بازدید از گلخانه‌های سطح شهرستان دهاقان به منظور بررسی کشت خشخاش و شاهدانه هیچ موردی یافت نشد و کلاس‌های پیشگیری مواد مخدر در دستور کار ما قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟