خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| آخر هفته «امکان مینا» به آی‌فیلم می‌آید/فردا رقابت حمید گودرزی با نیما نکیسا در خندوانه


خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| آخر هفته «امکان مینا» به آی‌فیلم می‌آید/فردا رقابت حمید گودرزی با نیما نکیسا در  خندوانه

«دلدار» شبکه دو در حالی برای ماه مبارک رمضان آماده می‌شود که محمدرضا غفاری به عنوان بازیگر جلوی دوربین این سریال می‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

حمید گودرزی دوباره در"ادابازی" با نیما نکیسا رقابت می‌کند

«خندوانه» ساعت 23 روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. فردا شب رقابت بازنده‌های "ادابازی" پخش می‌شود؛ جایی که حمید گودرزی و رامبد شکرابی با حامد آهنگی و نیما نکیسا رقابت می‌کند.

راهکارهای تحقق چشم‌انداز رسانه ملی بررسی شد

چهارمین همایش رشد و تعالی مراکز استان‌ها، سه‌شنبه دوم بهمن‌ماه با حضور علی دارابی معاون امور استان‌ها و مدیران کل صدا و سیمای مراکز استان‌ها برگزار شد. در سلسله نشست‌های نوبت صبح، مهندس مجید علیزاده دبیر همایش به ارائه گزارشی از دوره‌های گذشته این همایش پرداخت و با بیان اینکه نقاط قوت و ضعف سه همایش قبلی احصا شده است اظهار کرد: با توجه به نتایج و ثمراتی که همایش رشد و تعالی مراکز استانی صدا و سیما داشته‌اند، چهارمین همایش با تکیه بر تجارب گذشته و با نگاه به افق‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

در ادامه سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس در خصوص انتظارات مراکز از شبکه «شما» و راهکارهای تعامل با مراکز به سخنانی پرداخت و گفت: شبکه شما، رنگین کمان فرهنگ ها و آداب و رسوم اقوام ایرانی است و با پخش بهترین برنامه‌های مراکز جایگاه ویژه‌ای میان مخاطبان استان‌های کشور دارد. راهبرد اصلی شبکه شما پخش برنامه های برند پرمخاطب مراکز و همچنین برنامه‌های فاخر شبکه‌های استانی است.

قاسمی مدیر شبکه شما نیز اضافه کرد: امروز 77 درصد از برنامه‌های شبکه شما از صدا و سیمای مراکز استان‌ها تامین می‌شود و تنها 23 درصد از برنامه‌های شبکه تولید خود شبکه است.

پهلوانیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز یزد طی سخنانی با موضوع « بایسته‌های نظارت و ارزیابی موثر، کارآمد و حرفه‌ای» خاطرنشان کرد: مولفه‌های فراوانی را می‌توان برای نظارت و ارزیابی موثر و کارآمد برشمرد که هر یک نقش مهمی در تحقق اهداف چشم‌انداز پنج ساله رسانه ملی دارند.

«طرح‌های نوآورانه با محورهای امیدآفرینی، ایجاد نشاط، انقلابی‌گری، برنامه‌سازی در مناسبت‌ها و نهضت مستندسازی در مراکز» موضوع سخنرانی جلائی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس در این همایش بود؛ وی با اشاره به این محورها گفت: برنامه‌سازی پژوهش‌محور و بهره‌مندی از کانون‌های اندیشه‌ورزی با حضور نخبگان فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و رسانه‌ای هر استان، می‌تواند نقش بسزایی در این حوزه‌ها داشته باشند.

پس از آن دهقان نیری مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان هم به سخنرانی پیرامون «اولویت‌های جشنواره آتی پویانمایی» پرداخت و عنوان کرد: برگزاری نخستین دوره این جشنواره، تجربه‌ای ارزشمند برای رسانه ملی و معاونت امور استان‌های صدا و سیما بود. لازم است از این تجربه گران‌سنگ در کنار نظرات و پیشنهادات فعالان حوزه پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در برگزاری هرچه بهتر و باکیفیت‌تر جشنواره دوم استفاده کرد.

رحیمی مدیرکل خوزستان هم نیز، تولیدات مشترک صدا و سیمای مراکز با کشورهای همسایه را مورد توجه قرار داد و گفت: این اقدام در راستای تعاملات فرهنگی و رسانه‌ای، گام مهمی به شمار می‌رود.

در بخش نخست، شهریاری معاون منابع مالی و سرمایه‌ انسانی سازمان صدا و سیما با اشاره به موضوعاتی پیرامون نیروی انسانی کارآمد و مباحث اداری و مالی اظهار کرد: در سند چشم‌انداز پنج ساله رسانه ملی، این محورها به صورت هماهنگ با دیگر مسائل مد نظر قرار گرفته‌اند. تأمین تجهیزات و هزینه‌های تولید در مراکز از دیگر موضوعاتی است که برای آن برنامه‌ریزی شده و علاوه بر این بحث تکریم بازنشستگان و توجه به نیازهای آنها در ابعاد مختلف هم در دستور کار قرار دارد.

مصطفی محمدی رئیس طرح و برنامه‌ریزی رسانه ملی هم در بخش دوم پرسش و پاسخ حضور یافت و ضمن پاسخگویی به سوالات مطرح شده به بیان برخی دیدگاه‌ها و سیاست‌های صدا و سیما در حوزه برنامه‌ریزی پرداخت. وی گفت: در حوزه بودجه و برنامه‌ریزی، نگاه ویژه‌ای به استان‌ها در سطح مدیریت کلان صدا و سیما وجود دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: توسعه و پرورش نیروهای مستعد در حوزه‌های گوناگون برنامه‌سازی، یکی از اولویت‌های صدا و سیما در مراکز استانی است.

رهبر ارکستر سازهای ملی ایران در«چهل شاهد»

برنامه«چهل شاهد» چهارشنبه سوم بهمن‌ماه با علی اکبر قربانی آهنگساز و عضو شورای فنی ارکستر ملی ایران و رهبر ارکستر سازهای ملی ایران گفتگو می‌کند. قربانی در«چهل شاهد» از مهارت آهنگسازی و رهبری ارکستر و بررسی موسیقی ملی ایران در چهل سال اخیر برای مخاطبان شبکه هفت سیما می‌گوید.

از آثار برجسته این هنرمند ملی می توان به «سوئیت سمفونیک معراج»و«خاک مهرآیین» اشاره کرد. برنامه «چهل شاهد» به تهیه کنندگی داوود آجرلو هر شب ساعت 22 از شبکه هفت سیما پخش می شود.

ده موزیک برتر از ده خواننده محبوب

شبکه رادیویی تهران امشب از برنامه موسیقی «نقطه سرشب» ده موزیک برتر از ده خواننده محبوب کشورمان را تقدیم علاقه مندان می‌کند. برنامه امشب «نقطه سر شب» از رادیو تهران علاوه بر پخش ده موزیک برتر از ده خواننده محبوب کشور به جشن خانه موسیقی اختصاص یافته است.

بخش فیلم‌های مستند جشنواره موسیقی فجر و ده ترین، انتخاب برترین از برترین های فصل از دیگر بخش‌های این برنامه است که به تهیه‌کنندگی امیرحسین ثقفی تقدیم مخاطبان رادیو تهران می‌شود. پرونده‌ای با موضوع موسیقی‌های برگزیده فیلم در جشنواره فیلم فجر به همت غزل نهانی، تهیه شده است.

علاوه بر این؛ اطلاع رسانی تازه های موسیقی در بخشی با عنوان " موسیقی گرام " آماده و صفحات مجازی آهنگ های موسیقی در این بخش معرفی خواهد شد. نقطه سر شب شب‌های چهارشنبه با ریتمی شاد درباره موسیقی برنامه‌سازی می‌شود و مهمانانی از حوزه موسیقی از خواننده‌ها، آهنگسازان و... در برنامه حضور می‌یابند.

مخاطبان می‌توانند این برنامه را امشب از ساعت 22:30 روی موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز بشنوند.

محمدرضا غفاری جلوی دوربین "دلدار" حاضر شد

سریال برادران محمودی با عنوان «دلدار» در حال تصویربرداری است و این روزها محمدرضا غفاری جلوی دوربین رفته است. این سریال که اوایل دی ماه 97 کلید خورد، توسط آزیتا ایرایی و مهدی حمزه نوشته شده و در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای از گزینه‌های پخش در ماه مبارک رمضان از شبکه دو سیماست. دلدار یک ملودرام عاشقانه است و در خلاصه داستان این سریال آمده است: «دیریست که دلدار پیامی نفرستاد».

بهترین نماهنگ‌ها معرفی می‌شوند

اختتامیه نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر با مشارکت دفتر موسیقی و سرود و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ دینی و گسترش سبک زندگی ایرانی با استفاده از قاب نماهنگ، گسترش و توسعه آموزه‌های معنایی و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی در گستره جهان، شناخت هنرمندان متعهد با هدف دستیابی به وحدت فرهنگی در مقابله با آموزه‌های زندگی مادی، ترویج فرهنگ مقاومت و شناخت مفهوم استعمار مدرن جهان، شناخت استعدادهای جوان و طبایع اخلاقی در عرصه هنر کشور ارتقا کیفی سطح تولیدات در قالب نماهنگ توسط مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما ی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

آثار نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر با موضوعات وحدت ملی، تصویر حضور مردم در تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی، استعمار نوین، تهاجم و نفوذ، مقاوت و فردای انقلاب مورد ارزیابی قرار گرفته است که نزدیک به 1033 اثر به دبیرخانه این جشنواره راه یافته است که 150 اثر منتخب شده و از بین این آثار 40 اثر برگزیده شده است.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر ششم بهمن‌ماه ساعت 18 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

مینا ساداتی با «امکان مینا» در آی‌فیلم

فیلم سینمایی «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی و با بازی میلاد کی‌مرام و مینا ساداتی پنجشنبه چهارم بهمن‌ماه روی آنتن می‌رود. داستان این فیلم که محصول سال 1394 است، در دهه 60 اتفاق می‌افتد و ماجرای زن و شوهری را در روزهای موشک باران تهران روایت می‌کند. مرد خبرنگار یک روزنامه است و به کارش متعهد است، زن جاسوس سازمان مجاهدین خلق است. مینا خبرها و اطلاعات محرمانه شوهرش را به سازمان مجاهدین می‌رساند. شاهرخ فروتنیان، سیامک صفری، سیامک احصایی، بهادر مالکی، علی مردانه، فرزاد باقری، شایسته ایرانی و بهرنگ علوی دیگر بازیگران این فیلم عاشقانه‌اند.

«امکان مینا» پنجشنبه ساعت 21 راهی آنتن می‌شود و بازپخش آن در ساعت‌های 05:00 و 13 روز بعد خواهد بود.

گپی با الیور استون در شبکه پرس.تی.وی

شبکه پرس.تی.وی در برنامه این هفته «راز» میزبان الیور استون است و با وی درخصوص سینما و هالیوود به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت. این برنامه به تهیه‌کنندگی حسن توکلی با نگاهی انتقادی به هالیوود و فیلم‌های تبلیغاتی آن به بحث و بررسی پیرامون بودجه‌های کلان صرف شده برای ساخت این فیلم‌ها، می‌پردازد.

بررسی رسانه‌های جریان اصلی و عملکرد آنها و مروری بر سینمای ایران و نحوه عملکرد آن در سطح بین الملل نیز از دیگر مباحث مورد بررسی در این برنامه است.

«راز» با اجرای نادر طالب‌زاده، پنجشنبه چهارم بهمن‌ماه ساعت 17:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس.تی.وی پخش می‌شود. زمان بازپخش این برنامه جمعه ساعت 05:00 و 14، شنبه 08:00 و دوشنبه 16 خواهد بود.

آخر هفته‌ای شبکه سلامت

آخر هفته‌ای تندرست را در شبکه سلامت سیما با موضوع های فرزندپروری، کم آبی و تعریق بدن دنبال کنید. برنامه‌های مختلف شبکه سلامت پنجشنبه چهارم بهمن‌ماه به موضوعات متعدد اختصاص دارند. برنامه «مادر، کودک، تندرستی» در برنامه خود با دعوت از مریم حلی‌ساز روانشناس به بحث فرزندپروری ورود کرده و از نحوه رفتار والدین با فرزندان و مدیریت رفتارهای نادرست در کودکان سخن می‌گوید. این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت ساعت 10 صبح روی آنتن می‌رود.

افرادی که با تعریق مداوم بدن درگیر هستند می‌توانند راهکارهای رقع بوی بدن را در برنامه «لوتوس» دنبال کنند. در این برنامه جزایری از روش‌های درمانی و دکتر ژینوس آروند به درمان‌های روانی آن اشاره می‌کنند. لوتوس برنامه ای است که در دور بعد جسمی و روانشناسی به موضوع پوست، مو و زیبایی می‌پردازد. این برنامه روزهای فرد ساعت 23 پخش می‌شود.

برنامه «دهکده تندرستی» نیز در برنامه فردا به موضوع کم آبی بدن و یبوست ورود کرده و از گیاهان مفید برای رفع این مشکل سخن می‌گوید. همچنین معرفی گیاهان دارویی برای درمان یبوست بخش‌هایی از برنامه را تشکیل می‌دهد. «دهکده تندرستی» با شعار سلامتی خوردنی است به فرهنگسازی در زمینه تغذیه سالم می‌پردازد. این برنامه هر روز ساعت 17 پخش می‌شود.

«حس دلتنگی» در قاب شبکه چهار

فیلم سینمایی «حس دلتنگی» محصول 2018 آمریکا برای اولین بار به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. سینمایی «حس دلتنگی» یک فیلم درام، آمریکایی جدید به کارگردانی مارک پلینگتون و نوشته شده توسط پلینگتون و الکس راس پری است. ستارگانی چون جان هام، نیک آفرمن، امبر تامبلین، پاتون اسوالت، کاترین کینر، الن بورستین، بروس درن، جان اورتیز و جیمز لیگروس در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

این فیلم زندگی افرادی را دنبال می‌کند که به واسطه ی از دست دادن آنچه برایشان عزیز بوده به هم متصل شده‌اند، تجزیه و تحلیل می‌کند که مردم چگونه عشق و آرامش را در خاطرات و اشیائی که با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند پیدا می‌کنند.

داستان از نگاه مردی روایت می‌شود که مسئول قیمت‌گذاری بر اجناس باقی مانده از افرادی است که به تازگی مرده‌اند و بازماندگان می‌خواهند این اجناس را بفروشند. او هر بار درگیر یک ماجرای احساسی و خانوادگی می‌شود. داستان زن سالمندی که خانه‌اش سوخته است و پولی برای خرید خانه جدید ندارد و فرزندانش می‌خواهند او را به خانه سالمندان ببرند. اما او یک توپ تنیس تاریخی از همسرش محرومش دارد که ناچار می‌شود بر خلاف نظر پسرش آن را بفروشد. او این پول را برای خرید خانه و فرار از خانه سالمندان استفاده می‌کند. از طرف دیگر شاهد داستان زن دیگری هستیم که پدرش فوت شده و علارغم انتقادهای دختر جوانش او وابستگی و علاقه زیادی به وسایل باقی از پدرش را دارد. دختر در دنیای جدید زندگی می‌کند و همه چیزش روی لپ تاپ و گوشی است. اما ناگهان این دختر جوان همان روز در تصادف رانندگی می‌میرد. و حالا مادرش و اطرافیانش حتی یک عکس یا موسیقی مورد علاقه او را در خانه ندارند چون تمام عکس ها و موسیقی های او بر روی لپ تاپ و گوشی‌اش بوده که در تصادف رانندگی از بین رفته است.

علاقه‌مندان به فیلم های درام می‌توانند، پنجشنبه چهارم بهمن‌ماه ساعت 20:30 به تماشای این فیلم سینمایی از شبکه چهار سیما بنشینند. واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما برای باکس سینمایی روز جمعه، فیلم سینمایی « بسوزان» را درنظر گرفته است.«بسوزان» به کارگردانی جیلو پونته کوروو محصول 1969 ایتالیا و فرانسه پنجم بهمن‌ماه ساعت 20:30 پخش می‌شود. مارلون براندو، رناتو سالواتوری، نورمن هیل، اواریستو مارکز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان