آیا خودروسازان توان عمل به تعهدات مربوط به خودروهای داخلی و خارجی خود را دارند؟


مشکلات صنعت خودروسازی کشور به قدری زیاد است که به نظر می‌رسد وضعیت فعلی خودروسازان در مورد تعهدات مربوط به خودروهای داخلی و خارجی این شرکت‌ها ادامه دار شده و همان‌طور که بسیاری از تعهدات مربوط به تابستان و حتی بهار این شرکت‌ها عملیاتی نشده، این عمل نکردن به تعهدات به بهار سال 98 نیز کشیده شود که شایعات مربوط به لغو بسیاری از قراردادها باعث شد...

مشکلات صنعت خودروسازی کشور به قدری زیاد است که به نظر می‌رسد وضعیت فعلی خودروسازان در مورد تعهدات مربوط به خودروهای داخلی و خارجی این شرکت‌ها ادامه دار شده و همان‌طور که بسیاری از تعهدات مربوط به تابستان و حتی بهار این شرکت‌ها عملیاتی نشده، این عمل نکردن به تعهدات به بهار سال ۹۸ نیز کشیده شود که شایعات مربوط به لغو بسیاری از قراردادها باعث شد تا وزیر صنعت نیز به این موضوع ورود کند.

به گزارش چرخان، چند روزی است که یک شایعه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف دست به دست می‌شود که خودروسازان در بسیاری از قراردادهای مربوط به خودروهای داخلی و خارجی دچار مشکل شده و احتمالا با توجه به تبصره‌هایی که کاملا یکطرفه در قراردادشان با مشتری وجود دارد اقدام به فسخ خواهند کرد و عملا مشتری را با یک ضرر و زیان بزرگ تنها خواهند گذاشت که این موضوع نگرانی‌های زیادی را در دل مشتریان ایجاد کرد.

آیا خودروسازان توان عمل به تعهدات مربوط به خودروهای داخلی و خارجی خود را دارند؟عده ای از کارشناسان می‌گویند راه اندازی این شایعه اساس اشتباه بوده و عملا خودروسازان نمی‌توانند به طور کلی تعهداتشان را ایفا نکنند و حتما باید این اتفاق رخ دهد و به نظر می‌رسد که این شایعات از سوی دلالانی است که به دنبال گران کردن محصولات و فروش محصولاتی هستند که روی دستشان مانده و حاضر به تعدیل قیمت آن در بازار آزاد نیستند.

از سوی دیگر بعضی از کارشناسان نیز معتقدند که احتمالا این شایعه از جایی مدیریت می‌شود که به نفع خودروسازان بوده و شرکت‌ها به دنبال این هستند که اصطلاحا ” به مرگ بگیرند تا به تب راضی شوند” این بدین معنی است که خودروسازان در مواردی که عملا امکان تحویل خودرو ندارند و یا هزینه تحویل خودرو برایشان بسیار بالاست، بایستی یا پول مشتری را سود مشارکت و جریمه تاخیر برگردانند که البته برایشان بسیار عالی است، یا اینکه از محصولات دیگرشان جایگزین کنند که بازهم گزینه مناسبی برای خود شرکت‌هاست ولی قطعا هیچ کدام از این پیشنهادات باب میل مشتریان نیست و قطعا با مخالفت‌های بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

اما طرح این پیشنهادات به خودی خود قطعا مورد قبول مشتریان واقع نخواهد شد و به نظر می‌رسد که با طرح شایعه مربوطه در حال تلطیف اوضاع فکری مشتریان و راضی کردن ضمنی آنها برای قبول پیشنهادی است که در روزهای آتی به بسیاری از آنها داده خواهد شد.

آیا خودروسازان توان عمل به تعهدات مربوط به خودروهای داخلی و خارجی خود را دارند؟در همین زمینه رضا رحمانی وزیر صنعت و معدن در مصاحبه‌ای اعلام کرد که خودروسازان بایستی نسبت به ایفای تعهدات خود پایبند بوده و به هیچ وجه نباید حقوق مشتریان خود را تضییع کنند. وی در مصاحبه‌ای که در حضور مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا و همچنین در حضور رئیس سازمان حمایت صورت گرفت به این موضوع اشاره کرد و گفت: حقوق مردم بایستی به طور کامل رعایت شود و سازمان حمایت به همراه خودروسازان بایستی طبق موارد و قوانین دقیقی که وضع شده عمل کنند و جلب رضایت مردم تنها چیزی است که باید در هدف عملی کردن این قوانین باشد.

وی در پایان گفت: سازمان حمایت نباید هیچ‌گونه مماشاتی در زمینه احقاق حقوق مردم داشته باشد و باید به صورت روزانه نسبت به پیگیری حقوق مردم در زمینه خودروهای داخلی و خارجی تعهد شده فعال باشد. همچنین خودروسازان باید نسبت به نحوه واگذاری خودروها اطلاع رسانی کنند.

آیا خودروسازان توان عمل به تعهدات مربوط به خودروهای داخلی و خارجی خود را دارند؟

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

آیا خودروسازان توان عمل به تعهدات مربوط به خودروهای داخلی و خارجی خود را دارند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس