عقب‌نشینی آلمان از عملیات مبارزه با قاچاق مهاجران در مدیترانه


عقب‌نشینی آلمان از عملیات مبارزه با قاچاق مهاجران در مدیترانه

آلمان اعلام کرد از این...

آلمان اعلام کرد از این پس کشتی آگزبورگ از ناوگان دریایی این کشور درعملیات علیه قاچاق انسان در مدیترانه شرکت نخواهند کرد.

یک مقام نظامی برجسته آلمان با اعلام این خبر گفت کشتی‌های آلمان دیگر در عملیات موسوم به «سوفیا» در دریای مدیترانه حضور نخواهند داشت. وی افزود: «ده تن از اعضای نیروی دریایی این کشور که در مقر فرماندهی این عملیات حضور داشتند همچنان به کار خود ادامه خواهند داد.»

مطالب یورونیوز را در واتس‌اپ دریافت کنید

اتحادیه اروپا عملیات دریایی سوفیا را در سال ۲۰۱۵ و در آبهای مدیترانه، به منظور توقف قاچاق مهاجر به اروپا و نیز تقویت تحریم‌ تسلیحاتی لیبی آغاز کرد. هدف دیگر عملیات سوفیا آموزش نیروهای گارد ساحلی لیبی برای مقابله با قاچاق مهاجر بود.

این درحالی است که میزان مهاجرانی که در سال ۲۰۱۸ به آلمان رسیده‌اند همچنان رو به کاهش است.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان از روند نزولی مهاجرت استقبال کرد و افزود: «کنترل ما بر مهاجرت بیشتر شده است،‌ به آن نظم بخشیده‌ایم و قوانین روشنی اعمال شده‌ است.»

آلمان در نظر دارد شمار مهاجران خود را که عمدتا از سوریه،‌ عراق، افغانستان و ایران به این کشور می‌رسند به رقمی بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ هزار تن در سال محدود کند.

عقب‌نشینی آلمان از عملیات مبارزه با قاچاق مهاجران در مدیترانهکشتی نجات مهاجران در مدیترانه، کشتی آلمانی Sea-watch 3 عکس از رویترز

واکنش ایتالیا و پاسخ اتحادیه اروپا

از سوی دیگر ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا که مواضع تندی درباره مهاجرت دارد در توییتر خود نوشت‌:‌ «یا قوانین عوض می‌‌شود یا این عملیات تمام می‌شود.»

طبق مقررات این عملیات دریایی، مهاجرانی که کشتی‌شان آسیب دیده به بنادر ایتالیا منتقل می‌شوند اما دولت کنونی ایتالیا به این روند اعتراض دارد و خواستار تغییر این قانون است.

وزارت خارجه آلمان نیز روز چهارشنبه اعلام کرد مهم است که اتحادیه اروپا راه‌حلی برای مهاجران نجات‌یافته از مدیترانه پیدا کند که برای همه اعضا مناسب باشد.

عقب‌نشینی آلمان از عملیات مبارزه با قاچاق مهاجران در مدیترانهیک کشتی جستجو و نجات مهاجران در بندر مالاگا،‌ اسپانیا. عکس از رویترز

زمان عملیات دریایی سوفیا اخیرا و در پایان ماه دسامبر سال گذشته میلادی به مدت سه ماه و تا انتهای ماه مارس سال ۲۰۱۹ تمدید شده بود. سه کشتی نظامی در این عملیات شرکت داشتند: «رنا سوفیا» از اسپانیا، «لویجی ریتزو» از ایتالیا و «آگزبورگ» از آلمان.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا اعلام کرد که عملیات سوفیا در نبود کشتی آلمانی آگزبورگ و تهدید ایتالیا تا موعد مقرر به کار خود ادامه خواهد داد.

دیمیتریس آوراموپولوس، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا ضمن اعلام این خبر گفت:‌ «اگر ایتالیا می‌خواهد عملیات را تمام کند، مختار است،‌ تصمیم با خود آنهاست اما عملیات سوفیا موفقیت‌آمیز بوده و باید ادامه پیدا کند.»

بیشتر بخوانید:‌

عملیات «سوفیا» برای نجات پناهجویان، فرصتی طلایی در اختیار قاچاقیان انسان؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می‌دونستی تا حالا چای رو اشتباه دم می‌کردی؟ | روش دم کردن یه چای لب سوز لب دوز