ارسال مجموعه فیلم‌های «قدس در آینه سمن‌ها» به 80 کشور


ارسال مجموعه فیلم‌های «قدس در آینه سمن‌ها» به 80 کشور

به همت ا‌داره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جشنوراه بین‌المللی فیلم عمار، 9 فیلم کوتاه و پویانمایی با عنوان «قدس در آیینه سمن‌ها» آماده پخش در خارج از کشور شد.

ارسال مجموعه فیلم‌های «قدس در آینه سمن‌ها» به 80 کشور

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در راستای مجموعه برنامه‌های بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی، اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور این سازمان با همکاری جشنواره بین‌المللی مردمی فیلم عمار، مجموعه ۹ فیلم کوتاه و پویانمایی را با عنوان «قدس در آینه سمن‌ها» بارگذاری و جهت بهره‌برداری نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد خارجی، به بیش از ۸۰ کشور دنیا ارسال کرد.

در گزارش این اداره‌کل در خصوص ارسال مجموعه «قدس در آیینه سمن‌ها» و اهمیت استفاده از فضای مجازی برای نشر فیلم‌های کوتاه، آمده است: بی‌تردید امروزه فضای مجازی فرصت قابل توجهی برای انتقال گسترده باورها و نگرش‌های جهانیان فراهم کرده است. چنان که هنرمندان حوزه فیلم کوتاه نیز نتوانسته‌اند از این فرصت چشم بپوشند و صدالبته آثار خلاقانه و بدیعی در این زمینه عرضه کرده‌اند. این روزها دیگر نیازی به تهیه فیلم‌های کوتاه با موضوعات مختلف در زمان زیاد و به شیوه‌های سابق نیست و خیلی سریع می‌توان به بهترین فیلم‌های کوتاه دنیا در چند ثانیه و با یک کلیک در فضای مجازی دسترسی پیدا کرد.

در دنیای امروز، فضای مجازی به عنوان یک رسانه‌ پویا، کم‌هزینه و البته سریع، نقش مؤثری را در حوزه سینما و البته فیلم کوتاه ایفا می‌کند و شاید همین قضیه باعث شده که رسانه‌های دیگری مانند تلویزیون، سینما و ... از آن جایی که ساختار مدیریتشان قدیمی‌تر است و هزینه‌هایشان هم به شدت بالاست، مخاطبان خود را از دست بدهند.

فضای مجازی باعث شده که مخاطبان فیلم‌های کوتاه جایگاه اصلیشان را به دست آورند و در ساخت محتوایی فیلم‌ها تأثیرگذار باشند. چون نه تنها فیلم کوتاه، زمانی جای برای عرضه نداشت؛ بلکه تماشاگرانش هم محلی برای کسب اطلاع از آثار مختلف فیلم کوتاه نداشتند و عملاً نمی‌دانستند اخبار مرتبط با این بخش را باید چگونه به دست بیاورند که در حال حاضر به این شکل مخاطبان این حوزه هم می‌توانند بهترین استفاده را از فضای مجازی داشته باشند و با فیلمسازان این حوزه و آثارشان را بیشتر بشناسند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!