11 هزار خادمیار حرم اما رضا (ع) در فارس وجود دارد / کمک به رفع محرومیت و توسعه فرهنگ رضوی از اهداف نمایندگی آستان قدس


11 هزار خادمیار حرم اما رضا (ع)  در فارس وجود دارد / کمک به رفع محرومیت و توسعه فرهنگ رضوی از اهداف نمایندگی آستان قدس

مهدیار با اشاره به وجود 11 هزار خادمیار حرم امام رضا (ع) د استان فارس گفت: کمک به رفع محرومیت، توسعه فرهنگ رضوی در استان و حضور در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از کارهای این خادمیاران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جابر مهدیار» امروز (چهارنشبه 3 بهمن) در نشست خبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تازه جای خود را در جهان پیدا کرده و در ابتدای راه هستیم، گفت: استکبار می خواست جشن کریسمس را جایگزین جشن انقلاب کند، اما تقدیر الهی غیر از این بود.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس افزود: انقلاب ایران یک انقلاب جهانی است و انگیزه این مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه طبق دستورات تولیت آستان قدس رضوی ادامه مسیر حرم مطهر در خارج از حرم در اولویت قرار دارد، عنوان کرد: برای عملیاتی کردن این منشور ابلاغی، نمایندگی دفتر آستان مقدس رضوی از شهریور ۹۵ در شیراز آغاز به کار کرد و شورای مرکزی تشکیل شد و رابطین در شهرستان ها مشغول به کار شدند.

مهدیار خبر داد: ۱۱ هزار خادمیار حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در استان فارس هستند و این آمار روز به روز افزایش می یابد و این تعداد آمادگی مشارکت در برنامه ها را دارند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس خاطرنشان کرد: کمک به رفع محرومیت، توسعه فرهنگ رضوی در استان و حضور در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از کارهای این خادمیاران است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ میلیارد ریال بودجه برای بیماران، دانشجویان، ایتام و طلاب کم برخوردار و خانواده های نیازمند درنظر گرفته شده است، متذکر کرد: پنج هزار بسته تغذیه خشک، ۱۳ هزار بسته لوازم التحریر و کیف، ۲۳۵ مورد جهیزیه، توزیع گوشت ۲۰۰ راس گوسفند از دیگر خدمات ارائه شده از شهریور ۹۵ تاکنون در استان فارس توسط دفتر نمایندگیآستان رضوی بوده است.

مهدیار گفت: ۲۰۰ روز نفر خادم در حرم داشتیم و ۵۰ هزار زیارت اولی بالای ۴۰ سال به زیارت آستان مقدس اعزام شدند که از طریق رابطین معرفی شدند.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با اشاره به ایجاد ۱۰۲ کلاس مهدرضا (ع) در فارس، بیان کرد: یک هزار و ۴۰۰ نفر پیش دبستانی در حال آموزش علوم قرآنی در این کلاس ها هستند و برنامه ریزی شده تا این تعداد به هشت هزار نفر برسد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد اشتغال برای جامعه هدف، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ شغل تاکنون ایجاد شده و برنامه ریزی شده تا با همکاری بسیج سازندگی و دانشجویی به هشت هزار شغل برسیم تا از مهاجرت روستاییان جلوگیری شده و طبق برنامه یک هزار و ۷۵۰ نفر در سال ۸۹ شاغل می شوند، به دنبال ایجاد کارگاه های تولیدی هستیم.

مهدیار با اشاره به ارسال یک هزار چادر برای زلرله زدگان، اظهار کرد: ۲۰ هزار بسته تغذیه در مدارس در روز بسیج توزیع شد، همچنین برگزاری نمایشگاه های تابلوهای استاد نعمتی و کرسی های تلاوت قرآن از دیگر برنامه های دفتر نمایندگی استان قدس رضوی در فارس بوده است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با اشاره به فعالیت های ورزشی این دفتر نمایندگی گفت: «سمیرا ارم» مدال خود در پاراالمپیک را به دفتر آستان قدس رضوی تقدیم کرد و این یک افتخار است.

وی خبر داد: مسیر حرکت امام رضا (ع) توسط اساتید دانشگاه و حوزه مورد پژوهش قرار گرفته یا یادمان هایی در این راستا برنامه ریزی و برگزار شود.

مهدیار با اشاره به طرح محرومیت ردایی خاطرنشان کرد: تعمیر مساجد، مدارس، منازل نیازمندان و غیره با همکاری ۸۰ گروه های جهادی در روستاهای هدف است.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس بیان کرد: در طرح تربیت مربی علوم قرآن کلاس های مهدرضا(ع) یک هزار و ۲۰۰ نفر در برنامه قرار گرفتند که ۲۷۰ نفر تاکنون آموزش دیدند که تا پایان سال به ۵۰۰ نفر می رسند، همچنین خانواده های بچه های مهدرضا (ع) تحت پوشش فرهنگی آستان مانند مشاوره خانواده با حضور ۲۳۰ اساتید مجرب حوزه های علمیه خواهران قرار گرفتند، مشاوره های بر مبنای تجربه های اجتماعی و متون دینی اسلامی و نظرات تخصصی دانشگاهیان است.

وی با اشاره به مشکلات ازدواج در جامعه، افزود: ایجاد سهولت برای ازدواج، ترغیب به ازدواج و انصراف از طلاق از برنامه های مشاوره است، همچنین مرتب از بیماران سرکشی می شود و کانون خانواده شهدای مجموعه برای رفع مشکلات خانواده های شهدا با جنبه مشاوره ای راه اندازی شده و به ارائه خدمات می پردازد.

مهدیار تأکید کرد: رسیدگی به وضع محرومان و نیازمندانی که نمی خواهند در جامعه مطرح شوند، توسعه فرهنگ رضوی در تمام عرصه ها از اهداف دفتر نمایندگی آستان قدس است و در این مسیر از رهنمودهای مقام معظم رهبری بهره می بریم.

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس افزود: علاقمندان در سایت خادمیاری رضوی ثبت نام کنند، و خیران می توانند از طریق شماره کارت بانک ملت ۶۱۰۴۳۳۷۶۷۰۵۷۲۰۷۰ نذورات خود را واریز کنند و در همان منطقه کمک می کنند و به همان اندازه نیز آستان کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: در فارس اماکن وقف امام رضا (ع) کم داریم و اگر کسانی تمایل دارند می توانند از طریق نمایندگی آستان در این حوزه ورود کنند، استاد نعمتی تابلوهای خود به قیمت ۱۰ میلیارد ریال را وقف آستان کردند.

پایان پیام/588

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس