آیا زنجبیل قاعده آور است؟


آیا زنجبیل قاعده آور است؟

گیاهان دارویی بسیاری باعث قاعدگی می شود .اما سوال این است که آیا زنجبیل قاعده اور است؟

گیاهان دارویی بسیاری باعث قاعدگی می شود .اما سوال این است که آیا زنجبیل قاعده اور است؟

آیا زنجبیل قاعده آور است؟
خانم هامی توانند از گیاهان دارویی برای قاعدگی زودتر استفاده کنند. از جمله این گیاهان زنجبیل می باشد.
آیا زنجبیل قاعده آور است؟

خواص زنجبیل
آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده نیرومند زنجبیل بهترین چیز برای از بین بردن جای زخم، آسیب‌های پوستی و لکه‌های ناشی از افزایش سن است. کمی زنجبیل تازه‌ی رنده شده را با یخ خُرد شده مخلوط کرده و یک بار در هفته روی پوست‌تان بگذارید.زنجبیل یک ضدالتهاب طبیعی است که به آرام شدن پوست آسیب‌دیده یا پوستی که کمی ملتهب است کمک می‌کند. همزمان گردش خون را هم بهبود می‌دهد. کسانی که آسم دارند توجه کنند: یکی دو قطره عصاره‌ی زنجبیل به همراه ماده‌ای مثل روغن زیتون حسابی آرامش‌بخش است.یکی از خواص زنجبیل لایه برداری پوست است. خیلی راحت می‌توانید برای خودتان در خانه اسکراب صورت و بدن تهیه کنید. بافت دانه دانه‌ی زنجبیل شما را از سلول‌های مُرده‌ی پوست خلاص می‌کند. آن را با عسل موم‌دار مخلوط کنید و از بوی فوق‌العاده‌اش لذت ببرید.

خواص زنجبیل و قاعدگی
زنجبیل , دردهای قاعدگی را به اندازه داروهای ضد التهابی آرام می کند !تحقیقات نشان می دهند که مصرف زنجبیل به اندازه داروهای مسکنی مانند مفنامیک اسید در کاهش دردهای قاعدگی موثر است . مفنامیک اسید دارویی ضرالتهابی غیراستروئیدی است . این دارو با بلوکه کردن ترکیباتی خاص که محرک درد و التهاب هستند , درد قاعدگی را کاهش می دهد . این دارو در بیشتر افراد بسیار موثر است اما به دلیل وجود عوارض دارویی نباید به صورت مزمن از آن استفاده نمود .مصرف بیش از حد مفنامیک اسید باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته می شود . این خطر در صورتی که فرد دچار بیماری های قلبی نیز باشد افزایش میابد . مفنامیک اسید باعث ایجاد زخم های گوارشی و خونریزی می گردد .
آیا زنجبیل قاعده آور است؟

کاهش دردهای قاعدگی با مسکن قوی ؛ زنجبیل
زنجبیل از محبوب ترین ادویه ها است . این گیاه پرطرفدار سرشار از موادمغذی و ترکیبات فعال گیاهی است که خواص بیشماری برای سلامتی دارد . مصرف زنجبیل در کاهش وزن و لاغری , درمان آرتریت , کاهش قند خون , پیشگیری از سرطان , کاهش دردهای عضلانی , درمان تهوع به ویژه در دوران بارداری , هضم بهتر غذا , درمان نفخ و معده درد , درمان سوءهاضمه , کاهش کلسترول خون , بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر , تقویت سیستم ایمنی موثر است .پودر زنجبیل خشک شده ,زنجبیل تازه , روغن , چای زنجبیل و یا هر شکل از زنجبیل تاثیر فوق العاده ای بر کاهش دردهای قاعدگی دارد . دمنوش زنجبیل تاثیر بسیار خوبی در کاهش دردها دارد زیرا حرارت خود دمنوش در کاهش درد موثر است . شما می توانید زنجبیل را نیم ساعت در آب خیس کنید و سپس آن را صاف کرده و به همراه عسل و آبلیمو تازه بنوشید .
تاثیرزنجبیل در کاهش دردهای قاعدگی با میزان اثرگذاری مفنامیک اسید و ایبوپروفن برابری می کند .

نحوه مصرف زنجبیل در دوران بارداری
این محقق و پژوهشگر طب سنتی بیان کرد هفته‌های ششم تا شانزدهم، مهم‌ترین زمان بروز ویار،‌ تهوع و استفراغ در زنان باردار که با تهوع صبحگاهی همراه است اما زنان باردار بیشتر در ظهر و عصر دچار تهوع و استفراغ می‌شوند. عظمایی گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته زنجبیل برای کاهش تهوع، استفراغ و رفع تهوع صبحگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در طب رایج برای رفع تهوع و استفراغ ناشی از ویار زنان باردار بیشتر از ویتامین b۶ کمک گرفته می‌شود؛ مطالعات انجام‌شده نشان می‌دهد که زنجبیل و ویتامین b۶ هر۲ در کنترل تهوع، استفراغ و ویار دوران بارداری نقش دارند. وی تاکید کرد: زنجبیل میزان کلسترول خون در زنان باردار را کاهش می‌دهد و در بهبود سرماخوردگی و سرفه‌های دوران بارداری نیز مؤثر است؛ زنجبیل به علت داشتن آنتی اکسیدان، ویتامین C و فولیک‌اسید، سبب رفع التهاب و موجب تقویت سیستم ایمنی مادر و جنین می‌شود؛ زنجبیل گردش‌خون مادر و جنین را بهبود می‌بخشد و در انتقال مواد غذایی و اکسیژن نیز تاثیر چشمگیری دارد. این محقق و پژوهشگر طب سنتی با اشاره به نقش مؤثر زنجبیل در رفع سوزش معده، تصریح کرد افراد بهتر است از زنجبیل تازه استفاده کنند همچنین زنان باردار نیز باید از مصرف خود‌سرانه این گیاه خودداری کنند؛ زیرا افراط در مصرف زنجبیل موجب بروز سقط جنین و آغاز قاعدگی می‌شود. زنان باردار تنها مجاز هستند که روزانه حدود یک گرم زنجبیل استفاده کنند. به طور کلی مصرف زنجبیل در دوران بارداری و شیردهی باید با احتیاط صورت بگیرد.
آیا زنجبیل قاعده آور است؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس