مخالفت پارلمان اروپا با تعویق تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا


مخالفت پارلمان اروپا با تعویق تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

مسئول امور برگزیت در پارلمان اروپا تعلیق تاریخ برگزیت را مسئله ساز دانسته و آن را تنها زمانی ممکن دانست که لندن اعلام کند این تعویق تا چه مدت و چرا باید انجام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، رئیس فراکسیون لیبرال ها و هماهنگ کننده امور برگزیت در پارلمان اروپا تعلیق تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که قرار است در 29 ماه مارس سال جاری انجام شود را مسئله ساز دانسته و در سخنانی در بروکسل اظهار داشت: شرایط ما دشوارتر می شود اگر تاریخ جدید خروج این کشور از اتحادیه اروپا بعد از نشست تاسیس پارلمان جدید اتحادیه اروپا باشد.

وی افزود: تعویق تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تنها زمانی ممکن است که لندن بتواند اعلام کند که این تعویق چه مدت و بخصوص چرا باید انجام گیرد.

این نماینده بلند پایه پارلمان اروپا همچنین تصریح کرد اینکه برگزیت را بدون یک تصمیم واضح به تعویق بیاندازیم که از طرف اکثریت پارلمان انگلیس حمایت نمی شود به نظر من کار ما را خیلی سخت می کند.

به دلیل رد توافق برگزیت بین لندن و بروکسل از طرف پارلمان انگلیس شرایط درباره برگزیت بسیار مبهم و دشوار شده است. ترزا می، نخست وزیر انگلیس همچنین یک خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را رد نمی کند اما همچنان بر پذیرش توافق صورت گرفته با بروکسل تاکید دارد.

نمایندگان اپوزیسیون درانگلیس از حزب کارگر دوشنبه شب درخواست هایی را برای برگزاری یک همه پرسی دوم درباره برگزیت و تعویق تاریخ خروج انگلیس را ارائه دادند.

"آلاین لاماسور"، نماینده فرانسوی محافظه کار پارلمان اروپا هم شدیدا با تعویق تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مخالفت کرده و تاکید کرد که این مسئله نمی تواند مطرح شود که ما زمان بیشتری برای خروج انگلیس بدهیم. برگزیت برگزیت است و 29 ماه مارس هم همان 29 ماه مارس است. وی این را به عنوان یک شوخی ارزیابی کرد که حالا پارلمان لنگلیس می خواهد کنترل مذاکرات برگزیت را بعد از شکست نخست وزیر این کشور بر عهده گیرد.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس پیش از این در پارلمان این کشور اعلام کرده بود که می خواهد دوباره با اتحادیه اروپا درباره طرحی موسوم به Backstop یا «پشتیبان»، یکی از راه‌های پیشنهاد شده برای حل معضل مرزهای ایرلند که با اجرای آن از بازگشت «مرز سخت» یا همان مرز فیزیکی بین دو ایرلند جلوگیری شده و بریتانیا موظف می‌شود برای مدتی محدود در چارچوب مقررات گمرکی اتحادیه اروپا عمل کند مذاکره کند.

در مناقشات مربوط به مسئله برگزیت نمایندگان در پارلمان انگلیس تلاش می کنند کنترل در مسئله برگزیت را از دولت سلب کرده و خود راه چاره ای برای خروج از این شرایط بسیار آشفته بیابند. یک گروه فراکسیونی در پارلمان انگلیس چندین درخواست را در این راستا ارائه داده اند.

به زعم پارلمان انگلیس طرح به اصطلاح B ترزا می درباره برگزیت که روز دوشنبه ارائه شد هیچ گونه شفافیتی در این باره ایجاد نکرده است که چگونه می توان از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا جلوگیری کرد. کمیسیون اتحادیه اروپا هم در اظهارات "می" چیز جدیدی ندیده و خواستار شفاف سازی سریع در این باره شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا