هشدار پلیس لندن درباره بازگشت تروریست‌ها به بریتانیا


هشدار پلیس لندن درباره بازگشت تروریست‌ها به بریتانیا

یک مقام ارشد پلیس لندن نسبت به بازگشت احتمالی حدود 200 تروریست بریتانیایی که همراه با گروه تکفیری داعش در سوریه می‌جنگیدند، هشدار داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، "نیل باسو" از مقام‌های عالی رتبه پلیس لندن که مسئول مقابله با فعالیت های تروریستی در بریتانیا است، امروز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: حدود 200 تروریست بریتانیایی که به سوریه رفته و همراه با تروریست های داعش جنگیده‌اند، هنوز زنده هستند و احتمالا قصد بازگشت به کشور را دارند. این مساله می تواند یک تهدید علیه امنیت ملی بریتانیا باشد.

وی در ادامه افزود: این تروریست ها می دانند که در معرض رادار و تیررس پلیس قرار خواهند داشت و اگر دستگیر شوند، محاکمه خواهند شد.

این مقام ارشد پلیس انگلیس اظهار داشت: در شرایط کنونی شاهد آن نیستیم که تعداد زیادی از این تروریست ها قصد بازگشت به بریتانیا را داشته باشند ولی اگر از من بپرسید که آیا نسبت به این مساله نگران هستم، باید بگویم قطعا این طور است. این یکی از مهمترین تهدیدات به شمار می رود.

باسو تاکید کرد: مقام های بریتانیا از محل زندگی برخی از تروریست های انگلیسی آگاهی دارند، ولی نه همه آنها.

وی همچنین به این مساله اشاره کرده است که سرویس های امنیتی انگلیس طی دو سال گذشته بیش از 18 توطئه تروریستی را خنثی کرده‌اند.

تهدیدات تروریستی در بریتانیا طی سال های اخیر افزایش یافته است. این کشور طی سال های اخیر با حملات تروریستی متعددی روبرو بوده که مرگبارترین آنها حمله به پل وست مینستر لندن در مارس 2017 و بمبگذاری در یک کنسرت در شهر منچستر در ماه می 2017 بوده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک