تاکید ترکیه بر لزوم هماهنگی آمریکا برای خروج نظامی از سوریه


تاکید ترکیه بر لزوم هماهنگی آمریکا برای خروج نظامی از سوریه

رئیس دفتر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه تاکید کرد که آمریکا بایستی برنامه خروج نظامیانش از سوریه را با ارتش ترکیه هماهنگ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده باید برنامه خارج کردن نیروهای نظامی خود از خاک سوریه را با مقامات ارتش ترکیه هماهنگ کند.

وی با انتقاد از این موضوع که آمریکا با حمایت از تروریست های YPG دچار اشتباه در تفکیک میان بازیگران مشروع و پیکارجویان غیرقانونی در منطقه شده است، تاکید کرد که آمریکا باید بدون هیچ گونه تاخیر بیشتری برای اجرای نقشه راه منبج سوریه با ترکیه همکاری کند.

آلتون تصریح کرد که تنها هدف ترکیه در سوریه جلوگیری از جان گرفتن دوباره داعش و التیام زخم های ناشی از جنگ با کمک رسانی برای بازسازی زیرساخت های فیزیکی و اجتماعی سوریه است.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و مولود چاوش اوغلو همتای ترکیه ای او روز دوشنبه در تماسی تلفنی درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و همچنین همکاری های میان واشنگتن و آنکارا گفتگو کرده بودند.

مقامات کاخ سفید تاکید کرده اند که خروج از سوریه نیازمند زمان خواهد بود و چند ماه طول خواهد کشید.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را به شکست کامل داعش و توافق با ترکیه برای حفاظت از کردهای سوریه منوط کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می‌دونستی تا حالا چای رو اشتباه دم می‌کردی؟ | روش دم کردن یه چای لب سوز لب دوز