واکنش ژنرال اسرائیلی به تهدید سوریه درباره بمباران فرودگاه تل‌آویو


واکنش ژنرال اسرائیلی به تهدید سوریه درباره بمباران فرودگاه تل‌آویو

یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی در واکنش به تهدید سوریه مبنی بر حمله نظامی احتمالی به فرودکاه تل‌آویو، اذعان کرد که ارتش سوریه قدرت عملی کردن چنین تهدیدی را دارند.

به گزارش مشرق، «یعقوب عمیدور» ژنرال بازنشسته در ارتش اسرائیل به تهدید قاطع سوریه مبنی بر بمباران احتمالی فرودگاه تل‌آویو، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

تهران _ تل آویو، هفت دقیقه

دمشق: در صورت ادامه حملات، تل آویو را هدف قرار می‌دهیم

کانال ۷ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد، عمیدور با اذعان به توانمندی سوریه به اجرای تهدیدهایش علیه رژیم صهیونیستی، گفت: «به‌رغم توانایی سوریه به عملی کردن این تهدید، ولی آنها نمی‌توانند به دلیل ترس از واکنش دردناک اسرائیل دست به چنین اقدامی بزنند. ولی اگر چنین اتفاقی بیفتد ما به آنها با قدرت حمله خواهیم کرد که به سرنگونی نظام سوریه بینجامد. معتقدم که سوری‌ها دست به چنین ماجراجویی‌هایی نمی‌زنند.»

طبق این گزارش، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، بامداد امروز در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع خاورمیانه تهدید کرد، «در صورتی‌که شورای امنیت تدابیری لازم برای پایان دادن به تجاوزهای مکرر اسرائیل به خاک سوریه اتخاذ نکند، سوریه به دفاع از حق مشروع خود اقدام می‌کند و تجاوز اخیر اسرائیل به فرودگاه بین‌المللی دمشق را با بمباران فرودگاه تل‌آویو تلافی خواهد کرد.»

الجعفری تأکید کرد که حمله اخیر اسرائیل به خاک سوریه «نقض آشکار قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت در این‌باره است».

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جهان در آستانه مارپیچی هولناک قرار دارد/ آیا جنگ جهانی سوم در تایوان کلید می خورد؟