کشور‌های اروپایی امکان تشکیل نیروی فضایی خود را بررسی می‌کنند


کشور‌های اروپایی امکان تشکیل نیروی فضایی خود را بررسی می‌کنند

یک مقام اروپایی اعلام کرد برخی کشور‌های این قاره در حال بحث درباره امکان ایجاد نیروی فضایی اروپا هستند.

کشور‌های اروپایی امکان تشکیل نیروی فضایی خود را بررسی می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کمیسیونر اروپا و مسئول سیاست فضایی این قاره اعلام کرد برخی کشور‌های اروپایی در حال بحث درباره امکان تشکیل نیرو‌ی فضایی اروپا هستند.

این مقام اروپایی گفت: چندین کشور اروپایی در حال حاضر راه‌هایی را برای تقویت دکترین دفاعی خود از بعد فضایی مدنظر قرار داده اند. آن‌ها در حال بحث درباره ایجاد نیرو‌های فضایی هستند. این مقام اروپایی از اشاره به نام کشور‌هایی که از این طرح حمایت می‌کنند خودداری کرد، اما تاکید کرد که لازم است در یک دوره زمانی میان مدت تا بلندمدت به بحث درباره نیروی فضایی اروپا پرداخته شود.

هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در پنتاگون، وزارت دفاع این کشور، بازنگری برنامه دفاع موشکی واشنگتن در سال ۲۰۱۹ را اعلام کرد. راهبردی که به منظور ارتقاء سامانه‌های دفاع موشکی زمینی و دریایی در اروپا و خاورمیانه و نیز بررسی توسعه نیروی فضایی آمریکا تدوین شد. وزارت خارجه روسیه یادآور شد که راهبرد جدید پنتاگون راه را برای استقرار سامانه‌های دفاع موشکی در فضا همواره می‌کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا نام پدر و مادر در کارت ملی‌های جدید درج نمی‌شود؟