داستان تلخ کانو؛ پنالتی‌ای که برای ایران شیرین بود


داستان تلخ کانو؛ پنالتی‌ای که برای ایران شیرین بود

تیم ملی عمان توسط کسی نقره داغ شد که به نوعی از همان روزهای ابتدایی شکل گیری فوتبال کشورش در کنار تیم ملی بود . او 16 سال حضور در تیم ملی را تجربه کرده بود اما شاید تلخ ترین روز فوتبالی او باید طوری رقم می خورد که در تاریخ فوتبال آسیا ماندگار شود.

به گزارش "ورزش سه"، آخرین دیدار تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا در مقابل عمان شروعی به واقع عجیب داشت. اعلام پنالتی در همان ثانیه 58 اتفاقی بود که از تصورهر کسی خارج بود . پشت این ضربه پنالتی کسی جز احمد مبارک کانو یکی از پرسابقه ترین بازیکن جام ملت های آسیا با بیش از 100 بازی ملی نمی توانست بایستد اما فوتبال روی دیگرش را به این بازیکن نشان داد.


احمد کانو از نسلی از فوتبال عمان آمده است که به واقع شاهد تحول درفوتبال این کشوربوده است همان نسلی که روز به روز پیشرفت می کرد تا دیگر زنگ تفریح تیم های قدرتمند آسیایی نباشد.


اتفاقی که برای احمد مبارک کانو افتاد باعث شد او با جام ملت های آسیا وداع تلخی داشته باشد و این پنالتی از دست رفته سال های سال در ذهن اوهم چنان به عنوان یک خاطره بد باقی بماند. بازیکنی که بیش از 164 بازی ملی 33 سال سن دارد و حتی می تواند تا سال 2023 همچنان با قدرت به فوتبالش درسطح ملی ادامه دهد.

داستان تلخ کانو؛ پنالتی‌ای که برای ایران شیرین بود

داستان تلخ کانو؛ پنالتی‌ای که برای ایران شیرین بود


وی از سال 2003 که اولین بازی ملی خود را انجام داد تا به امروز 16 سال به طور مستمر در تیم ملی عمان حضور داشته وسرد و گرمی ها زیادی را چشیده است و به معنی واقعی کلمه او را می توان مرد تیم ملی عمان نامید.


شاید خود احمد کانو خودش واقف به این قضیه نباشد که وارد تاریخ شده است . او صاحب سریعترین ضربه پنالتی تاریخ جام ملت های آسیا شد همان پنالتی که درنهایت توسط احمد کانو از دست رفت تا ایران با شکست دو بر صفر عمان راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های اسیا 2019 شود.

داستان تلخ کانو؛ پنالتی‌ای که برای ایران شیرین بود


شاید نکته جالب توجه بعد از اتمام بازی ایران وعمان اتفاق افتاد آن هم هجوم هواداران عمان بعد از حذف تیمشان مقابل ایران به صفحات شخصی او رفتند و به جای آنکه او را مورد عتاب و سرزنش قرار دهند سعی کردند که به او دلداری بدهند تا ثابت شود صاحب چه جایگاه و منزلتی در فوتبال عمان است .احمد کانو که خودش تصور چنین واکنشی از سوی مردم کشورش نداشت تنها با به جا گذاشتن استیرخشش از همه عمانی ها عذرخواهی کرد اما مردم عمان او را زودتر از این ها بخشیده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن