چطور بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول تردد کنیم؟


استانبول، شهری که یک نیمه آن در آسیا و نیمه دیگر در اروپاست و به واسطه تنگه بسفر یکدیگر را در آغوش می lrm;گیرند. هر دو بخش این شهر پر از جاذبه lrm;هایی است که نمی شود از آن گذشت. کادیکوی (Kadık ouml;y) و اسکودار ( Uuml;sk uuml;dar) از معروف ترین مناطق بخش آسیایی استانبول، هستند که بیشتر جاذبه ها در آن جا قرار دارند و نقطه ورود به آسیا محسوب می...

استانبول، شهری که یک نیمه آن در آسیا و نیمه دیگر در اروپاست و به واسطه تنگه بسفر یکدیگر را در آغوش می‎گیرند. هر دو بخش این شهر پر از جاذبه‎هایی است که نمی‌شود از آن گذشت. کادیکوی (Kadıköy) و اسکودار (Üsküdar) از معروف‌ترین مناطق بخش آسیایی استانبول، هستند که بیشتر جاذبه ها در آن جا قرار دارند و نقطه ورود به آسیا محسوب می‌شوند. در بخش اروپایی نیز نام مناطق تکسیم و سلطان احمد پرتکرار است. به نظرتان با چه وسایل نقلیه‌ای می‌توان بین این دو بخش رفت و آمد کرد؟ تفاوت زمان و ساعت‌های رفت و آمد آن‌ها چگونه است؟ ما در این مطلب راه‎های رفت و آمد ارزان و آسان بین این دو بخش را به شما معرفی می‌کنیم.

کشتی (لنج)

یکی از گزینه‌های رفت و آمد بین این دو بخش استفاده از لنج یا کشتی‌هایی است که در اسکله‌های متفاوتی مشغول فعالیت هستند.

خطوط پر تردد بین اروپایی و آسیایی:

سلطان احمد به کادیکوی: با تراموای T1 Bağcılar-Kabataş می‌توانید به خط کشتی کادیکوی دسترسی پیدا کنید.

تکسیم به کادیکوی: یکی از راه‌های رفت و آمد بین دو بخش آسیایی و اروپایی از تکسیم، استفاده از کشتی های کادیکوی-بشیکتاش است. از تکسیم با دولموش‌ می‌توانید خود را به بشیکتاش برسانید و از آن‌جا با کشتی به کادیکوی بروید.

چطور بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول تردد کنیم؟

کشتی های کوچک یا موتورها (MOTOR)

سریع ترین راه تردد در بسفر با این موتور هاست. این موتورها از مبدا امینونیو و کاراکوی برای کادیکوی وجود دارند.

خطوط پر تردد بین اروپایی و آسیایی:

سلطان احمد به کادیکوی: با خط تراموای T1 باغچیلار-کاباتاش خود را به امینونیو برسانید و در آن جا باموتورهای کادیکوی-امینونیو به بخش آسیایی بروید.

تکسیم به بخش آسیایی: از تکسیم به بخش آسیایی 3 راه وجود دارد:

1. اسکودار-بشیکتاش: بادولموش‌ می‎توانید خود را به بشیکتاش و سوار موتورهای خط اسکودار-بشیکتاش شوید. این خط بین ۷ صبح تا ۹ شب فعالیت دارند. آخر هفته ها شروع کاری آن‌ها از ۷:۱۵ صبح خواهد بود.
2. اسکودار-کاباتاش: توسط قطارهای کابلی بین تکسیم و کاباتاش خط F1 می‌توانید به موتورهای اسکودار-کاباتاش دست پیدا کنید. موتورهای این خط از ۶:۲۰ صبح تا ۱ نیمه شب فعال هستند.

3.تکسیم به کاراکوی: توسط تونل تکسیم-کاراکوی به کاراکوی بروید و از آنجا سوار موتورهای کادیکوی-کاراکوی شوید.

چطور بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول تردد کنیم؟

متروباس استانبول (Metrobüs)

یکی از وسایل حمل و نقل محبوب این متروباس‌ها هستند که از سال 2007 برای رفت و آمد در استانبول به کار گرفته شدند. یکی از دلایل محبوبیت آن‌ها این است که 24 ساعته فعال هستند. این متروباس‌ها بین زینسیرلیکویو (Zincirlikuyu) و کادیکوی (نام اصلی ایستگاه کادیکوی Söğütlüçeşme است) حرکت می کنند و به نام ۳۴Z نیز معروف‌اند.

از تکسیم به کادیکوی: متروی M2 تکسیم-ینیکاپی (Taksim-Yenikapı) را سوار می شوید و در ایستگاه Gayrettepe پیاده می شوید. از آن جا با اندکی پیاده‌روی می‌توانید به ایستگاه متروباس Zincirlikuyu برسید.

از سلطان احمد به زینسیرلیکویو: از این منطقه کمی رفتن به بخش آسیایی سخت است و فقط با تاکسی هایی که به Zincirlikuyu می‌روند باید همراه شوید و از آن‌جاسوار شوید و از آنجا همان متروباس‌ها را که هر ساعتی کار می کنند، استفاده کنید.

از مجیدیه کوی(Mecidiyeköy) به کادیکوی: اگر در مجیدیه کوی هستید، می‌توانید توسط متروباس شماره ۳۴ به مقصد Zincirlikuyu بروید و سپس سوار خط ۳۴Z شوید.

چطور بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول تردد کنیم؟



1397/11/03 | کد مطلب: 4416
برچسب‌ها: استانبول
چطور بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول تردد کنیم؟
چطور بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول تردد کنیم؟ پرستو صاحبی
چطور بین دو بخش اروپایی و آسیایی استانبول تردد کنیم؟

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...



به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403