استاندار قم: برنامه محوری اولویت نخست مدیران استان باشد


استاندار قم: برنامه محوری اولویت نخست مدیران استان باشد

شفقنا- استاندار قم با اشاره به مشکلات ناشی از کلنگ زنی طرح های عمرانی غیرکارشناسی در سالهای گذشته اظهار داشت:  آغاز پروژه های عمرانی منوط به در نظر گرفتن پیوست های کارشناسی است. به گزارش شفقنا، بهرام سرمست استاندار قم در نشست با مدیران استانی وزارت راه و شهرسازی طی سخنانی با تاکید بر حاکمیت نگرش سیستمی در مجموعه های […]

استاندار قم: برنامه محوری اولویت نخست مدیران استان باشدبهرام سرمست- استاندار قم
شفقنا- استاندار قم با اشاره به مشکلات ناشی از کلنگ زنی طرح های عمرانی غیرکارشناسی در سالهای گذشته اظهار داشت: آغاز پروژه های عمرانی منوط به در نظر گرفتن پیوست های کارشناسی است.
به گزارش شفقنا، بهرام سرمست استاندار قم در نشست با مدیران استانی وزارت راه و شهرسازی طی سخنانی با تاکید بر حاکمیت نگرش سیستمی در مجموعه های عمرانی استان اظهار داشت: برنامه محوری باید اولویت نخست مدیران استان باشد.
او تعیین اولویت های کاری در حوزه های مختلف را ضروری دانست و افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید در کنار انجام رسالت کاری خود، یک پروژه ی اولویت دار تعریف و تحقق آن را با تعامل و پیگیری جدی میسر نمایند.
استاندار قم بیان داشت: چشم اندازهایی که از سوی دستگاه های دولتی مشخص می شوند باید دست یافتنی باشند.
سرمست در ادامه با بیان اینکه مزیت های نسبی بسیار خوبی در استان قم داریم گفت: قرار گرفتن در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور فرصت های بسیار خوبی را برای قم در راستای حمل بار و مسافر ایجاد نموده است.
او به سرانجام رساندن قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان را اولویت اصلی مسئولان حوزه عمرانی استان دانست و گفت: مدیران استانی باید پیگیری های لازم از وزارت راه و شهرسازی را در این زمینه داشته باشند.
نماینده عالی دولت در استان همچنین بازآفرینی شهری را یکی از برنامه های اولویت دار استان دانست و بیان داشت: در رابطه با این مسئله باید از تعامل مجموعه ی مدیریت شهری و سیستم بانکی استفاده شود.
او با بیان اینکه کلنگ زنی طرح های عمرانی باید منوط به داشتن پیوست های فرهنگی و زیست محیطی باشد خاطرنشان کرد: پروژه ای که توجیه اقتصادی ندارد نباید آغاز شود.
سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای افزایش امنیت مسافرین از اهمیت ویژه برخوردار است تصریح کرد: میانگین سنی ناوگان حمل و نقل بار استان بالاتر از میانگین کشور است و برای ساماندهی آن باید برنامه ریزی شود.
او خدمات پلیس راه قم به مسافرین را نیز مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه اعتبارات استان متناسب با هزینه های سربار نیست گفت: این مسئله باید برای مدیران ملی تبیین و شاخص های تخصیص اعتبارات اصلاح شود.
استاندار قم در بخش پایانی سخنان خود به نقش بسزای هواشناسی در جلوگیری از بحران های آب و هوایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی به مسئولین و مردم در رابطه با مسائلی از قبیل سیل، خشکسالی و سرمازدگی می تواند استان را در مدیریت و پیشگیری از بحران ها یاری کند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...