مرسدس و ب‌ام‌و دست به همکاری می‌زنند؟!


مرسدس و ب‌ام‌و دست به همکاری می‌زنند؟!

دایملر و ب‌ام‌و شاید همکاری مشترک فورد و فولکس‌واگن در استفاده از پلتفرم‌های مشترک و نسل بعدی تکنولوژی‌ها را تکرار کنند. رسانه آلمانی Handelsblatt به نقل از منابع ناشناس این خبر را کار کرده اما واضح است که هیچ‌یک از این خودروسازان نظرات رسمی خود را اعلام نکرده‌اند. این دومین باری است که چنین شایعه‌ای... The post مرسدس و ب‌ام‌و دست به همکاری...

دایملر و ب‌ام‌و شاید همکاری مشترک فورد و فولکس‌واگن در استفاده از پلتفرم‌های مشترک و نسل بعدی تکنولوژی‌ها را تکرار کنند. رسانه آلمانی Handelsblatt به نقل از منابع ناشناس این خبر را کار کرده اما واضح است که هیچ‌یک از این خودروسازان نظرات رسمی خود را اعلام نکرده‌اند. این دومین باری است که چنین شایعه‌ای به گوش می‌رسد.

مرسدس و ب‌ام‌و دست به همکاری می‌زنند؟!
جالب‌ترین احتمال که شاید کمترین شانس رخ دادن را داشته باشد همکاری مشترک مرسدس و ب‌ام‌و برای استفاده از پلتفرمی مشترک در ب‌ام‌و سری 1 و مرسدس A کلاس باشد. بنا به گفته‌ی این رسانه، این خودروها که از زیرساخت مشترکی سود خواهند برد پس از سال 2025 عرضه خواهند شد چراکه نسل‌های جدید این دو خودرو به تازگی وارد میدان شده‌اند.

مرسدس و ب‌ام‌و دست به همکاری می‌زنند؟!
بنا به گزارش منابع خبری، برخی افراد می‌گویند مرسدس و ب‌ام‌و از ایده‌ی همکاری و استفاده از معماری مشترک چندان خوششان نمی‌آید. سال‌ها رقابت فشرده بین این دو غول آلمانی باعث شده خلاص شدن از این وضعیت خیلی سخت باشد.

مرسدس و ب‌ام‌و دست به همکاری می‌زنند؟!
شاید هدف اصلی این همکاری احتمالی کاهش هزینه‌ی معرفی سیستم‌های خودران باشد. حداقل فعلاً می‌توان این همکاری را در به اشتراک‌گذاری اختراعات و توسعه‌ی مشترک تکنولوژی‌های این حوزه دانست. ظاهراً دو شرکت موردبحث امیدوارند سیستم‌های تولیدی‌شان به استانداردی در صنعت خودرو تبدیل شود.

مرسدس و ب‌ام‌و دست به همکاری می‌زنند؟!
بخش دیگر برنامه‌ی کاهش هزینه‌های مرسدس و ب‌ام‌و شاید دربرگیرنده‌ی استفاده از قطعات مهم و مشترک در محصولات هر دو شرکت باشد. گفته شده گیربکس‌ها و سلول‌های باتری از جمله قطعات مهمی هستند که شاید در آینده به‌صورت مشترک در محصولات این دو خودروساز دیده شوند.

همکاری‌هایی از این دست راه آینده‌ی صنعت خودرو را نشان می‌دهند. برای مثال فورد و فولکس برنامه‌های خود برای توسعه مشترک پیکاپ میان سایز جدید، یک تا دو ون و ون شهری کوچک‌تری را اعلام کرده‌اند. همچنین آن‌ها پیش‌نویس توافقی را امضا کرده‌اند که باعث تحقیق بیشتر در زمینه همکاری روی خودروهای الکتریکی، تکنولوژی خودران و سرویس‌های حمل‌ونقل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...