وضعیت استخدامی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان


وضعیت استخدامی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان

سازمان اداری استخدامی کشور در اقدامی خلاف قانون متعهدین به خدمت، نسبت به تعیین تکلیف دانشجو معلمان سال 97 اقدام کرده است.

وضعیت استخدامی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیانبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ۶ سالی است که دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرجع اصلی تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش فعالیت می‌کند و به‌طور معمول هر ساله اما و اگرهایی در پذیرش تعداد نیرو و سامانه آن وجود دارد، گویی این دانشگاه با وجود اهمیت بالا اولویتی چندان ندارد.

امسال نیز با وجود آن که دانشگاه فرهنگیان در پذیرش تعداد نیروی مورد نظر موفق ظاهر شد اما ساماندهی دانشجو معلمان و تعیین تکلیف شرایط استخدامی آن‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

بر اساس قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، استخدام دانشجو معلمان باید به شکل رسمی آزمایشی باشد اما بنابر مجوز سازمان اداری و استخدامی دانشجو معلمان باید به صورت پیمانی استخدام شوند و صدور احکام آن‌ها نیز بر همین اساس باشد.

اکنون حدود چهار ماه از آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و تحصیل دانشجو معلمان به ورودی ۹۷ می‌گذرد اما برای پیگیری تعیین تکلیف وضعیت استخدامی صدور احکام آن‌ها عقب افتاد، چرا که آموزش و پرورش به اجرای قانون و استخدام رسمی آزمایشی دانشجو معلمان تأکید دارد و بر همین اساس هنوز احکام آن‌ها صادر نشده است.

تأخیر در صدور احکام بیش از این زمان به بلاتکیفی در پرداخت حقوق دانشجو معلمان منجر می‌شود و با وجود موانع سازمان اداری استخدامی آموزش و پرورش ناگزیر است تا احکام ورودی ‌های ۹۷ را بر اساس استخدام پیمانی صادر کند؛ البته اکنون دانشجو معلمان سال‌های قبل این دانشگاه به طور رسمی آزمایشی استخدام شده‌اند.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: به طور کلی فرایند اعلام نیاز آزمون، گزینش، مصاحبه، غربالگری، پذیرش اعلام نتایج و اعلام شرایط بر عهده آموزش و پرورش است و دانشگاه در این زمینه نقشی ندارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع استخدام و صدور احکام هم به آموزش و پرورش محول شده است و در این میان دانشگاه تنها برای تربیت دانشجو معلمان و ارتقای کیفیت آموزشی فعالیت می‌کنند.

خنیفر با اشاره به اینکه البته توجه به امنیت شغلی و ساماندهی دانشجو معلمان را همواره مورد توجه قرار داده‌ایم تصریح کرد: درباره وضعیت استخدامی دانشجو معلمان که با عنوان رسمی مطرح شده بود، اما اکنون به نام پیمانی ساماندهی می‌شود، پیگیر هستیم تا شرایط برای دانشجو معلمان بهبود پیدا کند، اما به هر حال باید این موضوع روشن شود، اما پیگیر موضوع هستیم.

وضعیت استخدامی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان

انتهای پیام /

بی‌قانونی سازمان اداری استخدامی برای دانشجو معلمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مردی پس از 70 سال زندگی در محفظه آهنی از دنیا رفت + عکس