تغییر در قیمت رسمی خودروهای داخلی؛ شاید 2 هفته دیگر!


افزایش قیمت خودروهای داخلی در دو هفته اخیر باعث شده تا اعتراضات بسیار زیادی به خودروسازان صورت بگیرد که البته واکنش خودروسازان به این موضوع نیز جالب بوده و نه تنها کاهش قیمتی را شاهد نبودیم بلکه افزایش قیمت‌های جدیدی را نیز شاهد بودیم ولی شنیده‌ها از وزارت صنعت و خودروسازان نشان می‌دهد که این پایان کار نبوده و احتمالا تغییراتی را در لیست قیمت...

افزایش قیمت خودروهای داخلی در دو هفته اخیر باعث شده تا اعتراضات بسیار زیادی به خودروسازان صورت بگیرد که البته واکنش خودروسازان به این موضوع نیز جالب بوده و نه تنها کاهش قیمتی را شاهد نبودیم بلکه افزایش قیمت‌های جدیدی را نیز شاهد بودیم ولی شنیده‌ها از وزارت صنعت و خودروسازان نشان می‌دهد که این پایان کار نبوده و احتمالا تغییراتی را در لیست قیمت خودروهای داخلی شاهد خواهیم بود.

به گزارش چرخان، وزارت صنعت از ابتدای دی ماه سال جاری عملا مجوز افزایش قیمت را به خودروسازان ارائه کرد که باعث شد ایران‌خودرو طی یک مرحله و گروه خودروسازی سایپا طی دو مرحله اقدام به گران کردن محصولاتشان نمایند که این افزایش قیمت‌ها با اعتراضاتی نیز همراه بوده است.

تغییر در قیمت رسمی خودروهای داخلی؛ شاید 2 هفته دیگر!هنگامی که گروه خودروسازی سایپا اقدام به اعلام قیمت جدید محصولاتش نمود تجمعاتی در مقابل وزارت صنعت ایجاد شد ولی این اعتراضات نسبت به افزایش قیمت ۳۰ درصدی محصولات پرتیراژ این شرکت بود که نه تنها ترتیب اثری به این اعتراضات نشد، بلکه سایپا در یک اقدامی عجیب اقدام به انتشار لیست قیمت جدید محصولاتش کرد که با قیمت حاشیه بازار محاسبه شده بود و به طور مثال قیمت محصولی مثل تیبا را به قیمت ۴۰ میلیون تومان بازار نزدیک کرد.

سیدشریف حسینی قائم‌مقام وزیر صمت در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت قیمت خودروهای داخلی و آینده آن گفت: ما در حال بررسی تمام جوانب مربوط به قیمت گذاری خودروهای داخلی هستیم و با رعایت تمام جوانب این موضوع به اعلام قیمت جدید و دقیق خودروهای داخلی طی دو هفته آینده اقدام خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین و تنها دلیل کاهش تولید در خودروسازی کشورمان بحث تحریم‌ها بود که البته از آذرماه این روند متوقف شد و تولید خودروسازان افزایش پیدا کرد. دو شرکت بزرگ خودروسازی کشورمان متعهد هستند تا تعهدات خود را به مردم عملی کنند و از ضرر و زیان مردم جلوگیری کنند و اصل وظیفه خودروسازان نیز توجه به مردم است. شرایط فعلی خودروسازان بسیار متفاوت است و آنها نقش ویژه‌ای در صنعت کشورمان دارند که باید به این موضوع توجه شود.

تغییر در قیمت رسمی خودروهای داخلی؛ شاید 2 هفته دیگر!حسینی قائم‌مقام وزیر صمت در ادامه با اشاره به شاغلین در صنعت خودروسازی کشور گفت: در حال حاضر چیزی در حدود ۴۵۰ هزار نفر در این صنعت مشغول به کارند و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد و مصوبه‌های وزارت صنعت نیز در همین راستا است. وزارت صنعت ابتدا به جلب رضایت مردم و سپس شرایط خودروسازان توجه می‌کند.

حسینی در پایان به موضوع قیمت خودروهای داخلی و تغییرات آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قیمت خودروهای داخلی قطعی نبوده و بایستی این قیمت‌ها به تصویب برسند. قیمت‌ها بایستی به تصویب شورای سیاست گذاری و وزارت صنعت برسد و البته خودروسازان نیز هزینه‌ها و قیمت‌های خود را اعلام کرده‌اند که طبیعتا انتظار دارند قیمت‌های جدید به تصویب رسیده و پذیرفته شود چرا که با عدم تصویب این قیمت‌ها دچار ضرر و زیان خواهند شد.

تغییر در قیمت رسمی خودروهای داخلی؛ شاید ۲ هفته دیگر!

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

تغییر در قیمت رسمی خودروهای داخلی؛ شاید 2 هفته دیگر!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق