روسیه پنجمین دارنده بزرگ ذخایر طلا در جهان شد


روسیه با افزایش ذخایر طلای خود به 2125 تن از چین پیشی گرفت و به پنجمین دارنده بزرگ طلا در جهان تبدیل شد.

پول‌نیوز - رئیس بورس روسیه، تالار اصلی تجارت این کشور اعتقاد دارد طلای روسیه می تواند جایگزینی کامل برای سرمایه گذاری های محافظه کارانه به دلار آمریکا باشد .

الکساندر آفاناسیوف در سخنرانی خود در مجلس نمایندگان روسیه گفت:« بیایید جایگزینی برای دلار آمریکا به صورت طلای روسیه پیشنهاد دهیم. ما آن را تولید میکنیم، طلای سرمایه گذاری ».
او اضافه کرد:« سرمایه گذاران بسیار محافظه‌کار دلار را می خرند و آن را زیر بالش نگه می دارند که اصلا امن نیست» .

مدیرعامل بورس روسیه اشاره کرد که روسها فعالیت سرمایه‌گذاری خود را آغاز کرده اند و به طرز غیرقابل باوری معقولانه عمل می کنند .

روسیه سومین تولیدکننده طلای جهان است و تولید طلای آن در 2017 بیش از 6 درصد افزایش یافته است. طبق آمار وزارت دارایی روسیه، این کشور تقریباً 265 تن طلا در ژانویه تا اکتبر 2018 تولید کرده است .

ولی برخی تحلیلگران در مورد ادعای آفاناسیوف تردید دارند و هشدار داده‌اند استفاده از فلز گران‌بها به جای دلار آمریکا درست نیست .

نیکولای سوسنووسکی، مدیر فلزات و معادن مدیریت سرمایه روسیه گفت:« طلا نقدینگی دلار را ندارد و پرداخت آن برای افراد راحت نیست» .

وی توضیح داد که روسیه هیچ ابزار مالی معمولی برای سرمایه گذاری در فلزات گرانبها ندارد .
هفته گذشته روسیه از چین پیشی گرفت و به پنجمین دارنده بزرگ طلا در جهان تبدیل شد. بانک مرکزی روسیه گزارش داد که این کشور 8.8 میلیون اونس طلا طی ژانویه تا نوامبر 2018 خریداری کرده است و ذخایر طلای خود را به 68 میلیون اونس (2125 تن) رسانده است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟